دکوراسیون داخلی مدرن به سبک ایتالیایی

  پنجشنبه، 08 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکوراسیون داخلی مدرن به سبک ایتالیایی
خواه آپارتمان شهری شیک و بزرگ، خواه ویلایی در حومه شهر، در تمام خانه های ایتالیایی نوعی ظرافت، زیبایی و وقار خاص به چشم می خورد.

دکوراسیون داخلی مدرن به سبک ایتالیایی

خواه آپارتمان شهری شیک و بزرگ، خواه ویلایی در حومه شهر، در تمام خانه های ایتالیایی نوعی ظرافت، زیبایی و وقار خاص به چشم می خورد. دکوراسیون ایتالیایی غالبا نمایان گر فرهنگ غنی این کشور است. هنر های سنتی و استفاده از پالت رنگ های گرم که منعکس کننده چشم انداز ایتالیا هستند، در دکوراسیون داخلی ایتالیایی بسیار دیده می شوند؛ اما تصور نکنید که ایتالیا در خط مقدم هنر معاصر جایی ندارد. آن ها اغلب در هنر معاصر و امروزی از هنر کلاسیک ایتالیا الهام می گیرند تا طراحی مدرن، شیک و در عین حال تاریخی خلق کنند. در ادامه تصاویری از جالب ترین و رمانتیک ترین دکوراسیون های ایتالیایی را می بینیم. ۱۶ خانه که سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی به بهترین شکل در آن ها اجرا شده است؛ از پنت هاوس آپارتمانی در ناپل گرفته تا قلعه رنگارنگ قرون وسطایی در اومبریا. این خانه ها الهام بخش شما خواهند بود تا «زندگی شیرین» را تجربه کنید؛ البته به سبک خودتان نه به سبک فدریکو فلینی!

تصویر

دکوراسیون مجلل آپارتمانی در ناپل

آپارتمانی در ناپل کف پوش هایی از جنس پارکت و موزاییک، به خوبی فضای اتاق ها را از یکدیگر مجزا کرده اند. لوستر طرح شمعدان و مجسمه های مرمرین یک ورودی دراماتیک و مجلل را به وجود آورده اند و کتابخانه بزرگ که کلاژی است از چوب تیره و مخملی، در بدو ورود خودنمایی می کند.
گوشه ای از اتاق نشیمن این آپارتمان با دکوراسیون داخلی ایتالیی منظره ای رو به قلعه اُوو (Castel dell’Ovo) و دریای تیرنی دارد. صندلی های راحتی و پرده های کتانِ نامتقارن نیز طراحی های استودیو برای این خانه هستند.
روبرتو پرگالی (Roberto Peregalli) و لائورا سارتوری ریمینی (Laura Sartori Rimini) از استودیوی پرگالی، مستقر در میلان، دکوراسیون داخلی این آپارتمان را طراحی کرده اند.

دکوراسیون بازسازی شده قلعه قدیمی

در تصویر بالا قلعه قرون وسطایی مرمت شده در اومبریا را مشاهده می کنید. در سالن بزرگ این قلعه، صندلی های قرن هجدهمی فرانسوی با رو مبلی هایی از جنس چرم تکه دوزی شده، میزی با رومیزی نفیس و پرنقش و نگار و میز های عسلی با روکش چرمین. طاقچه بالای شومینه از یک صومعه ایتالیایی و پرده منقوش متعلق به قرن هفدهم در فلاندرز بلژیک است. در حمام این قلعه، پرده های تزیینی و وانی که با الهام از وان های لوکس قرن نوزدهم ساخته شده است، قرار گرفته اند. استفاده از تصاویر مذهبی و مجسمه های باستانی احساس یک حمام سلطنی را القا می کنند و تخته های بنفش سقف باعث ایجاد نورپردازی عجیبی در این اتاق پر نور می شوند.
بازسازی و مرمت این قلعه پروژه مشترک دومنیک مینکیلی (Domenico Minchilli)-معمار- و مارتین لارنس بولارد (Martyn Lawrence Bullard)-طراح داخلی- است.

سبک ایتالیایی یک سبک شیک و موقر است اما به این معنی هم نیست که در زیبایی آن باید محدودیت را در نظر گرفت. سبک ایتالیایی سبکی است که اگر به درستی انجام گیرد وقار و زیبایی مختص به خود را حفظ می کند نه اینکه ذره ای از آن کاسته شود.

سبک ایتالیایی کلاسیک ممکن است برای بعضی از افراد که رویکرد مینیمالیست یا حداق گرایی در دکوراسیون دارند بیش از اندازه اغراق آمیز به نظر بیاید، با این حال ویژگی نهایت “وقار و متانت” سبک ایتالیایی را نیم توان نادیده گرفت. بنابراین هیچ چیز در حد افراطی و زیاده روی به کار نمی رود. چطور یک فرد می تواند به ستون های زیبای برافراشته سبک کلاسیک ایتالیایی که دور تا دور این اتاق را قاب گرفته اند بی توجه باشد یا از این سقف گنبدی و پنجره های طاقی این سبک بگذرد.

زیبایی با شکوه سبک ایتالیایی از اتاقی به اتاق دیگر ، من جمله اتاق خواب در دکوراسیون خانه گذر می کند. نگاهی به دکوراسیون این اتاق خواب زنانه بیندازید که چطور از ظرافت و زیبایی سبک ایتالیایی اشباع شده است. این نمونه یک تصویر خوب برای تقلید از سبک دکوراسیون ایتالیایی است.

سبک ایتالیایی : در طلا می درخشد

کلام آخر


دکوراسیون داخلی نیاز به دانش و تخصص خاصی در این راستا دارد و بی شک بدون بهره گرفتن از پارامترهای اصولی در این راستا شما به نتیجه دلخواه دست پیدا نخواهید کرد و تنها بار مالی زیادی را بی نتیجه متحمل می شوید. از همین رو به شما توصیه می کنیم در قدم اول از یک طراح داخلی به منظور دکوراسیون داخلی خود کمک بگیرید. امری که این روزها به شکل بسیار حرفه ای دنبال می شود و با کمترین هزینه شما را به متفاوت ترین طرح ها و ایده ها نزدیک می کند. اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید و می خواهید خاص تر از هر زمان دیگری دست به ایده پردازی بزنید ما به شما سبک ایتالیایی را توصیه می کنیم. امید است مطالب ارائه شده در این راستا شما عزیزان را یاری رسانده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (37 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (8 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز