دکوراسیون اسکاندیناوی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکوراسیون اسکاندیناوی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
اسکاندیناوی در طراحی و معماری داخلی منزل به معنای سبکی است که بیش از هر چیزی به سادگی و کاربردی بودن وسایل و در حین حال استفاده از نور طبیعی در فضا می پردازد. البته شاید به نظرتان سبک اسکاندیناوی شباهت بسیار زیادی با سبک مینیمال داشته باشد اما باید بدانید که تفاوت های بسیار ظریفی میان این دو سبک وجود دارد.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی از طبیعت و عشق الهام می گیرد و در استفاده از آن سعی می شود از نکات مهم در دکوراسیون داخلی برای بهبود کیفیت روزانه استفاده شود. سبک اسکاندیناوی یک مفهوم جدید نیست و در اوایل دهه ۳۰ میلادی توسط گروهی از طراحان با استعداد پایه ریزی شد. بعضی از صاحب خانه ها برای رسیدن به ایده های طراحی داخلی، غیر ممکن را ممکن می کنند و بعضی ها نیز از این ایده ها دوری می نمایند اما این کار باعث نمی شود استفاده از سبک اسکاندیناوی برای خانه های امروزی کم طرفدار شود. سبک اسکاندیناوی هنوز هم از لحاظ مدیریت فضا به عنوان تمیز ترین و روشن ترین استایل شناخته شده و هم در آن از مصالح طبیعی و هماهنگ با محیط زیست بسیار متنوعی استفاده می شود. چنانچه شما طرفدار خطوط تمیز، اشکال هندسی ساده و دسترسی به نور طبیعی هستید، دیزاین اسکاندیناوی می تواند راه حلی ایده آل برای مکان شما باشد. برای دستیابی به دکوراسیون اسکاندیناوی مدرن و باز آفرینی زیبا و شفاف خانه، بهترین کار استفاده از مصالح طبیعی و زمینی است. اولین شاخصه سبک اسکاندیناوی توجه عمیق به طبیعت و کار دستی است و به همین دلیل است که دکوراسیون اسکاندیناوی نمی تواند بدون وجود چوب های خوش رنگ، آهن چکش کاری شده و آلومینوم خام و لعاب بندی شده ماهیت خارجی داشته باشد.

اسکاندیناوی در طراحی و معماری داخلی منزل به معنای سبکی است که بیش از هر چیزی به سادگی و کاربردی بودن وسایل و در حین حال استفاده از نور طبیعی در فضا می پردازد. البته شاید به نظرتان سبک اسکاندیناوی شباهت بسیار زیادی با سبک مینیمال داشته باشد اما باید بدانید که تفاوت های بسیار ظریفی میان این دو سبک وجود دارد.

اگر به معماری و طراحی داخلی علاقه مند هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری را در خصوص سبک اسکاندیناوی در طراحی منزل به دست آورید تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا شما را با جزئیات مهمی از سبک اسکاندیناوی آشنا کنیم.

تصویر

اصول دکواسیون منزل بر اساس سبک اسکاندیناوی:

برای اینکه بتوانید دکوراسیون منزل یا محل کارتان را بر اساس سبکی خاص طراحی کنید، نیاز دارید تا به خوبی با اصول و نکات ریز آن سبک آشنا باشد. در این قسمت شما را با مهم ترین نکات و اصول دکوراسیون منزل بر اساس سبک اسکاندیناوی آشنا می کنیم تا با دانستن همین موارد بتوانید دکور خود را بر اسا سبک اسکاندیناوی طراحی کنید.

از کف پوش های چوبی با رنگ روشن غافل نشوید

همانطور که می دانید سبک اسکاندیناوی همیشه اسرار بسیار زیادی بر استفاده ار رنگ روش برای دیواره ها و کف پوش ها دارد. کف های پوش چوبی گزینه ای بسیار عالی برای طراحی کف به سبک اسکاندیناوی می باشد.

البته باید رنگی را برای کفپوش انتخاب کنید که روش باشد و بهتر است از رنگ های جیغ و گرم دوری کنید و بیشتر سراغ رنگ های خنثی بروید. در قسمت های بعدی در خصوص رنگ های مناسب برای سبک اسکاندیناوی بیشتر توضیح خواهم داد.

سعی کنید کف پوشی را تهیه کنید که دارای پترن های چوب طبیعی روی خود باشند. در استایل اسکاندیناوی هر چقدر که طبیعی تر به نظر برسید برای دکوراسیون بهتر خواهد بود.

نظم خاصی را در چیدمان وسایل رعایت کنید:

یکی از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون اسکاندیناوی این است که فضاها به خوبی مورد استفاده قرار می گیرند و از هر گونه بی نظمی و بهم ریختگی دور می شود. بنابراین اتاق شما باید با مواد ساده و رنگ های کمرنگ تزئین شود.

معمولا فضاهای ذخیره سازی به شکل کابینت و قفسه ها در اتاق تعبیه می شوند. طراحی داخلی اسکاندیناوی کاملا مینیمال است و دقیقا مانند طراحی مینیمال منزل شعار سبک دکوراسیون اسکاندیناوی نیز”کمتر، بیشتر است” بوده و نتیجه فضاهای کاملا مرتب، تمیز و آرامش بخش می باشد.

مبلمان ساده در سبک اسکاندیناوی

مبلمان یکی از بزرگ ترین عناصر دکوراسیون داخلی خانه است. مبلمان بازتاب دهنده سبک و نوع دکوراسیون است، بنابراین برای اجرای سبک اسکاندیناوی از مبلمان نرم و مدرن که از نظر زیبایی بسیار ساده هستند، استفاده کنید. در این سبک بیشتر از مبلمانی با رنگ روشن استفاده می شود تا به خوبی با دیگر عناصر دکوری اتاق ترکیب شود.

نور

اگر علاقمند به داشتن دکوراسیون اسکاندیناوی در خانه هستید، به نور و روشنایی فضا توجه ویژه کنید. همانطور که همه می دانیم، کشورهای اسکاندیناوی به خاطر موقعیت جغرافیایی مدت زمان طولانی از نور محروم هستند، به همین خاطر است که ساکنین آنها سعی می کنند از طراحی داخلی روشن و گرم استفاده کنند تا به هر قیمتی فضای خانه را دلپذیرتر سازند. برای انجام این کار و پیروی از طرح های اسکاندیناوی، ما به شما پیشنهاد می کنیم مقداری نور به فضای خود اضافه کنید، یعنی اینکه در کف زمین یا بر روی میز چراغ بگذارید، یا از چراغ های آویزان استفاده کنید تا نور در کل فضا به خوبی پخش شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (82 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (61 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
نظر رهبر معظم انقلاب درمورد بازیگری فردین در فیلم ایرانی بعد از انقلاب: اشکالی ندارد
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن