دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک چگونه است؟

  جمعه، 16 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک چگونه است؟
منازل دوبلکس جزء خانه های یک طبقه محسوب می شوند که فضای داخلی آن ها از دو طبقه تشکیل شده است که در طبقه اول سالن پذیرایی و اتاق نشیمن قرار دارد

منازل دوبلکس جزء خانه های یک طبقه محسوب می شوند که فضای داخلی آن ها از دو طبقه تشکیل شده است که در طبقه اول سالن پذیرایی و اتاق نشیمن قرار دارد و در طبقه بالا نیز اتاق خواب ها و اتاق کار و اتاق مطالعه قرار می گیرند که در فضای پذیرایی راه پله ای وجود دارد که طبقه اول را به طبقه دوم متصل می کند. در مطالب قبلی تصاویری از معماری خانه دوبلکس را مشاهده کردید در ادامه تصاویری از انواع دیزاین داخلی خانه دوبلکس کوچک را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دکوراسیون ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی منازل دوبلکس و کوچک

فضای خانه های دوبلکس کوچک به طراحان این امکان را می دهد که برای دیزاین داخلی منزل از ایده های زیادی استفاده نمایند و علاوه بر این منازل دوبلکس بی نظیر و خاص هستند و اغلب افراد تمایل دارند در این خانه های شیک و باکلاس زندگی کنند.

راه پله خانه دوبلکس جزء جذاب ترین بخش خانه محسوب می شوند و راه پله ها به صورت گرد و سه طرفه و … طراحی می شوند همچنین برای دیزاین داخلی این راه پله ها از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده می شوند.

برای طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی دوبلکس از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده می شود که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک همه عناصر نظیر سقف و دیوار ها و وسایل منزل به صورت پر زرق و برق انتخاب می شوند.

طراحی دکوراسیون خانه های دوبلکس مدرن نیز بر پایه سادگی استوار هستند و برای دیزاین داخلی آن ها از هیچگونه تزیینات اضافی استفاده نمی شود.

یک نکته بسیار مهم دیگر نیز در این خانه دوبلکس کوچک به وضوح به چشم می خورد و آن «پرهیز از شلوغکاری بیمورد» است. حتماً شما هم به سرعت به این موضوع پی برده اید که همانطور که از تمامی وسایل ضروری و لازم در بهترین و زیباترینش در این خانه زیبا استفاده شده اما از شلوغی بی دلیل و پر کردن خانه با وسایل متنوع و بیهوده پرهیز شده که همین امر سبب زیباتر شدن، دلباز بودن و بزرگتر نشان دادن این منزل دوبلکس کوچک شده است.

یک دودکش جالب که برای شومینه تعبیه شده است و طراحی کلاسیک و سنتی دارد و درست بین فضای نشیمن و ناهار خوری قرار گرفته و به زیبایی تمام این دو محیط را از یکدیگر جدا می کند. همانطور که مشاهده می کنید این آپارتمان در نور طبیعی روز غرق شده است؛ پنجره بزرگ در اتاق نشیمن و پنجره ای سقفی در طبقه دوم به ورود نور به داخل خانه کمک بسیار زیادی کرده است. قرار دادن هوشمندانه شلف های ذخیره سازی در فضای بالای پله ها علاوه بر ظاهر زیبا، استفاده از آنها را کاملا آسوده و لذت بخش کرده است. آشپزخانه این خانه هم فضای بسیار مناسبی دارد و از یک طرف به تراس خانه منتهی می شود که یک نمای بسیار زیبا از شهر گوتنبرگ را بنمایش می گذارد.

تصویر

حفظ حریم خصوصی

اولین مزیتی که برای این خانه ها مطرح می شود حفظ حریم خصوصی در آن هاست. به این صورت که با طراحی پلان مناسب خانه به راحتی می توان فضاهای عمومی مانند نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و .... را در طبقه اول و بخش های خصوص مانند نشیمن خصوصی، اتاق خواب ها و حمام در طبقه بالا قرار بگیرند. بنارباین به بهترین شکل ممکن حریم خصوص افراد خانواده حفظ شده و کاربردی فضاهای مختلفی تداخلی با یکدیگر نخواهند داشت.

کسب درآمد

دومین مزین خانه های دوبلکس که شاید در کشورهای اروپایی و آماریکا کاربرد بیش تری داشته باشد، امکان اجاره دادن طبقه دوم است. این کار می تواند باعث ایجاد راه درآمدی برای مالک خانه شده و به خصوص برای افراد سالمند امنیت بیش تری به وجود بیاورد. مسلما در فرهنگ های مانند فرهنگ کشور ما، نقشه خانه و وجود راه ورود و خروج مجزا عملی شدن این ایده را بیش تر مهیا می سازد.

خانه های دوبلکس

خانه های دوبلکس می توانند در اشکال و مدل های مختلف کلاسیک و مدرن و نیز بزرگ یا کوچک طراحی شوند و راه پله نقش مهمی در در طراحی این مدل خانه ها دارد، زیرا تقسیم بندی و ارتباط بین دو طبقه منزل از طریق آن ایجاد می شود و از آنجا که این خانه ها از فضای بیشتری برخوردار هستند، بنابراین چیدمان و دکوراسیون داخلی آن نیز راحت تر می باشند. به طور کلی طبقه پایین خانه های دوبلکس شامل قسمت پذیرایی و نشیمن می شود و در طبقه فوقانی آن، اتاق خواب ها قرار می گیرند، در اینجا می توانید نمونه هایی از معماری خانه های دوبلکس بزرگ و کوچک را ببینید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (107 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (52 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (16 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (11 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403