سبک هندی یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سبک های موجود در طراحی داخلی به شمار می رود. با توجه به گستردگی این کشور و تاثیرات مختلف تاریخی و فرهنگی قسمت های مختلف آن، با انواع مختلفی از دکوراسیون روبرو می شویم. در این ویدیو با همراهی گروه هنسا، به چندعنصر مهم و افسونگر این سبک می پردازیم.البته ناگفته نماند قبلا در مطلب سبک بالیوود در طراحی داخلی، شاد و رقصان مثل هندی ها، ایده های جذابی برای دوستداران این سبک داده ایم.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک هندی

همانطور که انتظار می رود، رنگ های گرم، شاد و تند رنگ هایی هستند که بیشتر در سبک هندی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید در این سبک با قرار دادن طیف گسترده ای از رنگ ها در طراحی داخلی خود دکوراسیون فوق العاده جذابی خلق کنید. در انتخاب رنگ ها در سبک هندی، شجاعت داشته باشید و از رنگ هایی مثل قرمز، نارنجی، سبز و سایر رنگ های تند و گرم استفاده نمایید. با این حال بهتر است از یک رنگ خنثی در کنار سایر رنگ های شاد استفاده کنید زیرا در هنگام استفاده از رنگ های متنوع در کنار هم، باید در نظر داشته باشید که قرار دادن رنگ هایی با طیف مختلف و متضاد در کنار یکدیگر، ممکن است شلوغی و آشفتگی بصری به همراه داشته باشد و تاحدی از زیبایی طراحی شما بکاهد. به همین علت در انتخاب تعداد طیف رنگی برای دکوراسیون، دقت لازم را داشته باشید.در ادامه به معرفی جزئیات عناصر به کار رفته در دکوراسیون داخلی به سبک هندی می رویم.

تصویر

پارچه های پر نقش و متنوع

در طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون هندی، انواع پارچه های پولک دوزی، گل دوزی یا تکه دوزی، همچنین لحاف های تزئینی چهل تکه، رومیز ی های قلاب بافی و حریرهای سرمه دوزی، بیشترین استفاده را دارد. همچنین پارچه های مخمل و پر زرق و برق ، ساتن به رنگ های شاد و پارچه های ارگانزا، در چیدمان به سبک هندی، بسیار دیده می شود.

وسایل چوبی

باید مبلمان اصلی منزل را چوبی در نظر بگیرید و از وسایل چوبی تزئینی مانند: جعبه های عود، میزهای عسلی، قفس پرنده و مجسمه های چوبی در چیدمان حتما استفاده کنید

بازسازی و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

برای طراحی و بازسازی منزل خود به سبک هندی می توانید از المانهای این سبک و رنگ های گرم استفاده نمایید.مبلمان چوبی با منبت کاری های ظریف روی چوب درخت ساج، آبنوس و بلسان از ویژگی های بارز مبلمان سبک هندی است.کوسن از المانهای پرکاربرد این سبک می باشد بنابراین با استفاده از کوسن هایی با رنگ متضاد ، پارچه های پولک دوزی و با طرحهای شلوغ چیدمان منزل خود را به این سبک نزدیک نمایید.