دکوراسیون داخلی به سبک مصری

دکوراسیون داخلی به سبک مصری یکی از سبک های سنتی است که شما را به یاد مصر باستان می اندازد. وقتی اسم از مصر به میان می آید، شاید ناخودآگاه به یاد اهرام مصر و مومیایی اجساد و اتفاقات خارق العاده پزشکی و معماری آن بیفتید. به یاد مجسمه های غول پیکری که جلوی معابر ساخته شده اند و یا نشانه های پر رمز و رازی که بر روی دیوارهای معابد و اهرام حکاکی شده اند.

گذشته از معماری خارق العاده ی این اهرام، در کل مردم مصر اهمیت زیادی به تزئینات می دادند و همواره در خانه های خود از تصاویر حیوانات، گیاهان و گل ها جهت آراستگی فضا استفاده می کردند. در معماری مصر ستون های منقش و متعددی به چشم می خورد. تصاویر هنری بسیاری بر روی دیوارها حکاکی می شود و شامل گرایشات مذهبی و مقدس مردم می باشد، که با طرح های برجسته، سفال و آجرهای صیقل داده شده نیز تزئین می گردد. در رنگ آمیزی دیوارها از رنگ های طبیعی (خنثی، زرد روشن و…) استفاده می شود. براساس این سبک فضای داخلی خانه باشکوه و رنگارنگ طراحی می شود.

تصویر

ویژگی های سبک مصری

نشانه های رایج این سبک می توان به زوایای گرد و قوس دار و طاقپه های مختلف (تو رفتگی دیوار) اشاره کرد.کفپوش های حصیری و تقارن دقیق هندسی یک فضای زیبا و دلنشین را در دکوراسیون داخلی به وجود می اورد.البته این هماهنگی هندسی و تقارن در مبلمان هم به چشم می خورد و توجه زیاد به جزئیات مبلمان دارند و اکثرا بین آنها و آناتومی بدن انسان تناسب ایجاد می کنند. از لحاظ ظاهری هم این مبلمان دارای تکیه گاه و دسته های حکاکی شده می باشد و اغلب پایه های میز و صندلی ها را به شکل پنجه حیوانات و یا سر اردک و غیره در می آورند در مبلمان این سبک طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد که با استفاده از انواع مختلفی از چوب ها ساخته شده اند.

ایجاد هماهنگی و هارمونی مناسب بین عناصر موجود در محیط داخلی یک ساختمان را که به صورت خلاقانه و هنرمندانه صورت می گیرد، دکوراسیون داخلی می نامند. در واقع طراحان دکوراسیون داخلی با علم خود سعی بر این دارند تا به رنگ ها، لوازم و سایر اشیای موجود در فضا جلوه و شکوه ببخشند.سبک هایی نظیر مدرن، کلاسیک، مینیمال، روستیک، ژاپنی، چینی، ماوریک، مراکشی، مصری، رومی، هندی و … ازجمله روش های طراحی دکوراسیون داخلی هستند. هر طرح با توجه به فضا و سلیقه پیاده سازی می شود.

بر اساس این سبک فضای داخلی خانه ها باشکوه و به اصطلاح رنگارنگ طراحی می گردد. ستون های منقش و متعددی در معماری مصری به چشم می خورند. بر روی دیوارها تصاویر هنری بسیاری که از گرایش ها مذهبی و مقدسات مردم سرچشمه می گیرند، نقش می بندند. در رنگ آمیزی دیوارها از رنگ های طبیعی (خنثی)، زرد روشن، بژ و … استفاده می شود.

در سبک مصری دیوارهای تالار و سالن ها با نقاشی ها، طرح های برجسته، سفال و آجرهای صیقل داده شده تزیین می گردند. علاوه بر این، سقف اتاق ها و تالارها را نیز با تصاویر زیبا می آرایند. البته گاهی اوقات کف خانه را نیز به کمک نقاشی و طرح ها و تصاویر زیبا تزیین می کنند. این طرح ها و تصاویر افزون بر زندگی روزمره، موضوعاتی نظیر گل ها و درختان سدر، پاپیروس، نخل، انگور، شاخه درختان میوه و همچنین پرندگان، ماهی ها و حیوانات را در برمی گیرند.