ماوریک "Maverick" واژه ای انگلیسی و به معنای فردی مستقل و تک رو است که با هیچ گروه و حزبی همراه نمی شود. سبک ماوریک جزئی از سبک مدرن با رویکردی مبتکرانه، غیرمعمول و غیرمتعارف است؛ سبکی جوان و گستاخ که به قانون ها احترام نمی گذارد.

ماوریک در طراحی داخلی امروزی به دلیل نزدیکی زیادی که به رویکردهای دنیای مدرن دارد شهرت پیدا کرده است. این سبک زاییده تخیل است و طراحی های حاصل از آن از هیچ کدام از قوانینی که می شناسیم تبعیت نمی کند و تنها به تخیلات ذهن طراح بها می دهد.

بسیاری از افرادی که با سبک ماوریک آشنا نیستند، آن را غیرعادی و از نظر بصری چالش برانگیز می یابند. این زمینه طراحی بی مانند و نوآورانه است؛ افراد در مواجهه با آن یا عاشقش می شوند یا متنفر. وقتی بحث ماوریک می شود حد وسطی برای دیدگاه ها وجود ندارد؛ صفر یا صد.

در این سبک شما طرح هایی را تجربه می کنید که در نگاه اول عجیب و غریب به نظر می رسند و حتی احتمالاً زننده، اما درنهایت، این سبک، سبکی است که خود را جسورانه بیان می کند.

رنگ ها در سبک ماوریک

در طراحی ماوریک محدودیتی برای انتخاب رنگ ها وجود ندارد و شما اجازه دارید رنگ های پرزرق و برق و جدیدی انتخاب کنید که تاکنون تجربه نشده اند. اگر در ذهن خود یک پالت رنگی خاص دارید، تنها کافی است با طراحی هم عقیده با خود هم تیم شوید که می تواند محیطی با دید شما و فارغ از همه قوانین رنگ و ترکیب رنگی برایتان خلق کند.

سبک ماوریک برای فضاهای بزرگ و کوچک قابل اعمال است و مناسب افرادی ست که عاشق مدهای روز و رنگ های زرق و برق دار هستند. این سبک با دنیای مدرن هماهنگی دارد و در طراحی آن از مبلمان, وسایل و لوازم تزیینی استفاده میشود که خاص و جدید هستند و مشابه آنها به ندرت یافت میشود. در این سبک نحوه چیدمان مبلمان به نظر عجیب و غریب می آید اما کاملا کاربردی میباشد.

ماوریک برای چه افرادی؟

هدف سبک ماوریک در طراحی داخلی، نمایشی دروغین از احساسات و خواسته های شما نیست، بلکه با این سبک شما می توانید نگاه جسورانه خود را به رخ بکشید و به زیبایی هر چه تمام تر به نمایش بگذارید. اگر عاشق مدهای روز و زرق و برق های دنیای امروزی هستید و به صورت فعالانه ای مدهای عصرتان را دنبال می کنید، این سبک مناسب ترین انتخاب براي شما است. ممکن است بسیاری از افراد با معنای ماوریک آشنا نباشند یا حتی درباره آن دیدگاهی ناخوشایند داشته باشند، اما اگر این سبک هم مانند همه سبک های دیگر به درستی استفاده شود، نتیجه اي بسیار خیره کننده و منحصربه فرد خواهد داشت.

تصویر

سبک دکوراسیون داخلی ماوریک انتخاب افراد خاص

اگرش ما فردی هستید که مدام دنبال تنوع هستید و نمی توانید به تنها یک سبک پایبند باشد. اگر عاشق بازی و هیجان رنگ ها هستید. ماوریک مناسب شما است. چرا که ماوریک جمع همه آنچه که گوشه و کنار دوست داشته اید است. اگر در زندگی رومزمره مد روز را دنیبال می کنید و زندگی پرهیجانی دارید که تمایل به آرامش و سکون ندارید. ماوریک سبک دکوراسیون آنچنانی است. ماوریک تمام ویژگی های روحی و سلیقه شما را در انتخاب و سبک زندگی شما به نمایش می گذارد.