سبک بوهمیان (Bohemian) یا دکوراسیون بوهمیانی یا در اصطلاح ” بوهو ” نوعی دکوراسیون است که در آن افراد خانه ها را پر از فرهنگشان کرده و بوی زندگی از در و دیوار به مشام می رسد. در خانه های بوهمیان ابزار و لوازمی خواهید دید که با تمام وسایلی که تا به امروز دیده اید تفاوتی خاصی دارند که این تفاوت هم از فرهنگ و سبک زندگی آن ها نشأت می گیرد. کمتر کسی است که با دیدن تزیینات و دکوراسیون بوهمیان، به آن علاقمند نشود. در دوره ای که نگاه ها به سمت چیدمان به سبک دکوراسیون مدرن پرواز می کند، و در پس زیبایی های فریبنده آرامش کمی موج می زند، این دکوراسیون بوهمیان است که شما را در راحتی و بی دغدغگی غرق می کند. با اینکه سبک دکوراسیون بوهمیان سعی می کند به سبک های امروزی شباهت داشته باشد تا از یکنواختی و روزمرگی جلوگیری کند، اما با قدرت درونی خود، مانع از یکی شدن با متد روز می شود و به هیچ وجه دو وجهی نبوده و نخواهد بود. اشتراک کلی با همه و تفاوت بزرگ با تک تک سبک های دکوراسیون از ویژگی های این نوع دکوراسیون است.

برای چیدمان اتاق و منزل به روش بوهمی چه باید کرد؟

قلب چیدمان بوهمی ترکیب است. اجزای خانه در ترکیب با یکدیگر به کار می روند و رنگ و استایل اجزا محدودیتی برای ترکیب آن ها ایجاد نمی کند.
ترکیب اجزایی که بافت، شکل و طرح های مختلفی دارند در کنار هم زیبایی خاصی به چیدمان بوهمیان اتاق شما می دهد.
رنگ ها و نقش ها جز جدانشدنی چیدمان بوهو هستند. از رنگ های تند و شاد نترسید. طرح های شلوغ جلوه ای خاص به چیدمان منزل شما می دهند و احساس رهایی را با خود به همراه دارند.
نقاشی های دیواری بزرگ، پارچه های طرح دار، گالری انواع عکس ها روی دیوار از کوچک تا بزرگ، همگی منزل شما را به دکوراسیون بوهمی نزدیک می کند.
در سبک بوهو هیچ قانونی وجود ندارد. میتوانید یک تم رنگی را در ذهن نگه دارید و اجزا را با توجه به آن در کنار یکدیگر قرار دهید.

تصویر

چگونه خانه را به سبک بوهمیان دکوراسیون کنیم؟

اگر می خواهید خانه خود را به سبک بوهمیان دکور کنید، باید گوشه به گوشه خانتان را با در نظر گرفتن سلیقه خودتان چیدمان کنید تا انرژی سرشار از زندگی درون فضا جریان پیدا کند. همچنین به میزان دلخواهتان از از رنگ ها و نقش های سرزنده و جسورانه در اثاثیه و وسایل استفاده کنید و نگرانی بابت به وجود آمدن فضای شلوغ و در هم ریخته نداشته باشید. همچنین سعی کنید وسایلی را تهیه کنید که مربوط به فرهنگ کشورها و قومیت های مختلف جهان باشد و پشت هر یک از آن ها داستانی برای بیان کردن وجود داشته باشد

ترکیب و ایجاد لایه های رنگی

ترکیب و ایجاد لایه های رنگی چیزی است که این سبک را منحصر به فرد می کند.
اجرای اصول بوهمیان برای شما دردسر ساز نیست و به راحتی می توانید طرح ها و الگوهایتان را با یکدیگر ترکیب کنید و از این که ممکن است با یکدیگر هماهنگ نباشند هرگز نهراسید.