دکوراسیونی تند و آتشین با رنگ نارنجی

نارنجی یکی از رنگ های تند و آتشینی است که طرفداران خاص خود را دارد. رنگی پر از انرژی، جذابیت، شادی و زندگی بخش که شور و شوق را برای زندگی شما به ارمغان می آورد. اما با همه ی این ها نارنجی گاها می تواند بسیار خشن و آزاردهنده باشد و برای همین کمتر کسی جرئت می کند که از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کند. نارنجی برای دکوراسیون دقیقا مثل ویتامین c برای بدن است. آن می تواند نیروی تازه ای به دکور شما دهد و به زبان عامیانه دکوراسیون تان را تروتازه کند. فرقی نمی کند که شما از طیف رنگی روشن یا تیره آن استفاده کنید، در هر صورت مطمئنا نتیجه اتاقی با انرژی بالا خواهد بود.

نارنجی رنگی ثانویه است، به این معنی که شما باید برای ایجاد آن از دو رنگ اولیه استفاده کنید. زرد و قرمز رنگ های اولیه ای هستند که ترکیب آن ها، رنگ نارنجی را می سازد. ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل بیشتر شبیه یک هنر است و شما باید با شوق و علاقه این کار را انجام دهید. شما می توانید با مطالعه ی این مطلب به درستی از رنگ نارنجی در طراحی داخلی خانه استفاده کنید و هر گونه تشویش و مشکلات عصبی ناشی از این رنگ را به حداقل برسانید. ما در اینجا با ارائه ی نمونه های از مدل دکور خانه با رنگ نارنجی به شما کمک می کنیم تا راحت تر دکوراسیون تان را طراحی نمایید.

یکی از بهترین روش ها برای آنکه از رنگ های پاییزی الهام بگیرید و دکوراسیون اتاقتان را کمی گرم تر کنید، استفاده از چند وسیله جزئی به رنگ نارنجی یا آجری است. می توانید اتاق خوابتان را با تغییر جزئیاتی، به طور کامل متحول کنید. برای این منظور پس از انتخاب ترکیب رنگ غالب در اتاق از طیف خاکستری، کرم، یا قهوه ای، می توانید جزئیاتی از وسایل همچون بالش های روی تخت، پتوها، یا مبل کوچکی که کنار تخت خواب می گذارید را به رنگ نارنجی دربیاورید. تغییر رنگ این وسایل هزینه زیادی در بر ندارد و به این ترتیب می توانید با بودجه مختصری، به فضای اتاق خوابتان را گرما ببخشید.

از آنجایی که رنگ های نارنجی و آجری، تاثیر عمیقی در ترکیب بندی رنگ ها دارند و استفاده از آنها می تواند تحول زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند، بایستی در انتخاب کاغذ دیواری هایی که از این رنگ ها تشکیل شده اند جوانب لازم را در نظر بگیریم.

با توجه به ویژگی هایی که این رنگ ها دارند، بهتر است تمام دیوارهای اتاق را با کاغذ دیواری های نارنجی رنگ نپوشانید، و تنها یکی از دیوارهای اتاق را به این رنگ اختصاص دهید. با این کار می توانید نقطه کانونی بسیار مناسبی در دکوراسیون ایجاد کنید و دیگر المان های دکوراتیو اتاق را بر اساس این رنگ بچینید.

نارنجی+آبی کمرنگ+سفید

واقعیت این است که اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش شما می باشد و پیشنهاد می کنیم که از این رنگ پرهیجان در ابعاد وسیع مثل رنگ دیوار اتاق خواب استفاده نکنید. بهتر است که از رنگ نارنجی فقط به عنوان ۱۰ درصد رنگ اتاق خواب و به عنوان رنگ تاکید در آن بکار برده شود. مثلا در اتاق خواب زیر مشاهده می کنید که ترکیب سه رنگ نارنجی، آبی و سفید چگونه به خوبی توانسته فضای جذاب ولی در عین حال آرامش بخشی را به وجود آورد. استفاده از ترکیب نارنجی و سفید برای صندلی نیمکتی و کوسن جذابیت خاصی را به اتاق اضافه کرده است.

تصویر

نارنجی+شکلاتی

شما می توانید برای دکور اتاق نشیمن خود به سمت ترکیب تونالیته رنگ های تیره ی شکلاتی و نارنجی بروید. دکوراسیون اتاق زیر کاملا این ترکیب رنگی را تایید می کند. رنگ نارنجی کاملا در مقابل دیوارهای قهوه ای آرامش بخش این اتاق نشیمن قرار دارد. همانطور که مشاهده می کنید رنگ نارنجی به مقدار کم اما به صورت قدرتمند در فضای اتاق حضور یافته است که شما آن ها را به صورت کوسن مبل، مجسمه و میز عسلی می بینید. رنگ سفید مبل نیز برای کاهش تاثیر رنگ نارنجی در فضای اتاق بکار برده شده است.

اگر نارنجی را با یک رنگ روشن مخلوط کنید خیلی سریع کم رنگ می شود. برای آنکه به نتیجهٔ مطلوب تری برسید بهتر ست رنگ هایی را انتخاب کنید که کمی قهوه ای دارند. مثل تعدادی از رنگ هایی که در بالا مشاهده می کنید.

آسان ترین راه برای استفاده از رنگ نارنجی در اتاق ناهار خوری این است که یکی از رنگ هایی را که می پسندید انتخاب کنید و یک یا دو دیوار را با آن رنگ آمیزی نمایید. نمی توانید نارنجی مورد علاقه تان را پیدا کنید؟ در تصاویر و نقاشی های مختلف و یا پارچه های رنگی رنگ های پیشنهادی زیادی وجود دارد. این طوری تطبیق دادن اثاثیهٔ مختلف با دکوراسیونتان هم راحت تر خواهد شد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون شما سبب ایجاد نقطه کانونی و بالا بردن دمای فضای موجود شما خواهد شد. بهترین کاربرد این رنگ در اتاق نشیمن است. نارنجی رنگی پر انرژی، بازیگوش و صمیمی است. پس برای اتاقی که در آن همه خانواده و گاهی دوستان دور هم جمع می شوند بسیار مناسب است.