دکوراسیون اتاق خواب کوچک با فضاسازی بزرگ

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب کوچک با فضاسازی بزرگ
فضای کمی در اختیار دارید ولی باید به بهترین شیوه آن را بچینید ، برای طراحی و تکمیل دکوراسیون یک اتاق خواب کوچک باید به چند نکته ساده ولی کاربردی توجه کنید

فضای کمی در اختیار دارید ولی باید به بهترین شیوه آن را بچینید ، برای طراحی و تکمیل دکوراسیون یک اتاق خواب کوچک باید به چند نکته ساده ولی کاربردی توجه کنید که شامل:

تزیین شلوغ پلوغ دیوار ممنوع:

به عقیده ی حرفه ای های طراحی دکوراسیون داخلی ، دیوارهای فضاهای کوچک نباید با کاغذ دیواری هایی طرح دار و شلوغ پلوغ تزیین شوند ، استفاده از دیوار پوش های چوبی روشن با رگه های عمودی یا افقی کم رنگ گزینه ی خوبی خواهد بود . اگر تاکیید بر استفاده از کاغذ دیواری دارید پس از کاغذهایی با راه راهای کم عرض و کم رنگ استفاده کنید یا اینکه کاغذی با رنگ روشن و طرحی ملایم انتخاب کنید.

از رنگ های روشن و شفاف استفاده کنید

رنگ سفید یک رنگ کاربردی و همیشگی برای اتاق خواب های کوچک است، سفید از اینکه اتاق خواب شما کوچک، فشرده و به اصطلاح قوطی کبریتی دیده شود جلوگیری می کند. رنگ سفید یا هر رنگ روشن و شفاف دیگری جای خالی دیوارهای گسترده و پنجره های بزرگ را برای شما پر می کند.

برای اینکه رنگ و روی اتاق خواب شما بی روح و خسته کننده به نظر نرسد، سعی کنید از لایه های متعدد به عنوان رومیزی، کف پوش یا روتختی استفاده کنید و طرح های ساده و مدرن را به زمینه ی بی رنگ سفید اضافه کنید.

تخت خواب را در گوشه ی اتاق قرار دهید

بیشتر تخت خواب ها طوری طراحی شده اند که بهتر است در وسط دیوار قرار بگیرند، به طوریکه هر دو سمت آن ها باز باشد. اما برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما این ایده ی چندان خوبی نیست.برای اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت خواب را کنج اتاق قرار دهید. قرار گرفتن تخت در گوشه ی اتاق یک حالت جمع وجور و راحت به اتاق خواب شما می دهد.برای اینکه اتاق شما حس خوابگاه به خودش نگیرد کافی است بالای تخت از تابلو و چند تخته ی کوچک قفسه ای شکل استفاده کنید.

تخت خواب های کتیبه دار را کنار بگذارید

چند سانتی متر فضای بیشتر در چیدمان خانه ای با اتاق خواب کوچک، حیاتی است! پس تخت خواب بزرگ کتیبه دارتان را فراموش کنید و به جای آن از یک تخت خواب جدید ساده اما مدرن استفاده کنید.

استفاده از تخت خواب های ساده و مینیمال به شما این اجازه را می دهد که بالای تخت از تابلوها یا قاب عکس های کوچک و جذاب استفاده کنید. چیزی که در دکوراسیون خانه مد روز است.

نصب کمد دیواری ریلی، مناسب برای اتاق های کم جا

گاهی اوقات حس می کنید که وسایلتان بیش از حد زیاد است و همیشه وضعیت نامرتب شما را اذیت می کند. این اتفاق در آپارتمان های امروزی با اتاق خواب های کم جا بیش تر پیش می آید.

کمدها خود به عنوان عنصری کلیدی و بهترین راه حل ممکن برای نظم دهی، نقش موثری را در میزان فضای اشغال شده در فضا ایفا می کنند. انواع مدل های کمد دیواری ریلی زیادی وجود دارد که در منظم شدن اتاقتان کمکتان می کند.

طرح های مینیمال بهترین انتخاب هستند

فقط اکسسوری ها و لوازم تزیینی محبوب تان را نگه دارید و با ساده نگه داشتن تزئینات و استفاده از طرح های مینیمال، روی فضای باز بیشتر تمرکز کنید.

به جای کمد دیواری ها یا کتابخانه های بیرون دیوار از قفسه هایی استفاده کنید که داخل دیوار کار گذاشته می شوند تا فضای بیشتری برای وسایل خود داشته باشید و کمتر چیزی را سر راه قرار بدهید.

از جادوی آینه ها استفاده کنید

آینه ها با بازتاب دادن نور می توانند تصور فضای بزرگ تر را ایجاد کنند. قرار دادن یک آینه در برابر پنجره می تواند نور طبیعی اتاق را دو برابر کند و همین باعث می شود اتاق خواب کوچک شما بزرگ تر و دل بازتر دیده شود.

اما کدام آینه را برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود انتخاب کنید؟ بهترین انتخاب، یک آینه ی قدی بزرگ است که می توانید آن را به سادگی به یکی از دیوارها تکیه دهید یا با یک پیچ کوچک وصل کنید.

از فضای زیر تخت خواب استفاده کنید

اگر به فکر خرید سرویس خواب جدید هستید، تخت خوابی را انتخاب کنید که فضای زیر آن کشو داشته باشد. تخت خواب های کشودار بیشتر از آنچه که فکر می کنید می توانند به شما در ایجاد فضای اضافی کمک کنند.

چیدمان عمودی را انتخاب کنید

البته این انتخابی نیست که همه بتوانید داشته باشید، اگر از تخت خواب هایی که بالای میز کار یا کتابخانه قرار می گیرند بدتان نمی آید، می توانید این ایده را اجرا کنید. سعی کنید از دیوارها تا می توانید بهره ببرید و هر چیزی را لایه لایه روی هم قرار دهید.

آیا بازی با رنگ ها روش جالبی برای جذابیت بیشتر اتاق خواب کوچک است ؟

با افزودن کمی رنگ و بافت به کمک روبالشی ها یا روتختی و نیز نورپردازیِ مناسب می توانید در فضاهای کوچک احساس گرمی و راحتی ایجاد کنید. شاید همه ما فضای یک اتاق خواب رمانتیک را با رنگ های قرمز و شمع های نورانی در جای جای اتاق تصور می کنیم. اما باید این را به شما بگوییم که می توانید با ترکیب رنگ های مناسب، استفاده از وسایلی مانند آباژور یا میز کنار تختی و مهم تر از همه نورپردازی خلاقانه چنین فضایی را برای اتاق خواب دو نفره کوچکتان خلق کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (136 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (106 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (25 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تصاویر مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو/ببین چطور پرچم ایرانو گذاشته رو شونه هاش/ حامدآهنگی، شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی چه قلبایی براش کامنت گذاشتن😍/اژدها همیشه خانه من خواهد بود
نامه تعیین جانشینی رهبری جعلی است!
توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه درباره استعفای پزشکیان از مجلس
پیام عقلانی زاکانی: تفسیرهای ⁧قومیتی از آرای منتخبان ملت تضعیف مردم‌سالاری دینی است
قالیباف به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت / رقبای سابق آماده همکاری برای اعتلای ایران
(تصاویر) 9 تا از شگفت انگیزترین درختان کمیاب جهان که تنها راه دیدنشان فقط و فقط سفر به عجیبترین مناطق دنیاست
قاتلان اجاره ای افغان گفتند : کارمان این است که پول می‌گیریم و آدم می‌کشیم
عکس/ ترجمۀ سورۀ فاتحه به زبان ژاپنی و خط باستانی یک استاد اسلام‌شناس ژاپنی
بازگشت به تحصیل زن 105 ساله در دانشگاه استنفورد، پس از 83 سال وقفۀ تحصیلی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «بچه خوک و بادبادک» با زیرنویس فارسی/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
(ویدئو) دیگر با وجود این کیف به پاوربانک احتیاجی ندارید / چینی‌ها کیفی ساخته‌اند که تمام وسایل شما را شارژ می‌کند!
استایل لاکچری هلیا امامی بازیگر خوش چهره جوان سینمای ایران در کنار شهریار فوتبال ایران علی دایی +عکس
ویدیو/ اعتراض دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران به عدم رعایت رقابت عادلانه در کنکور
(تصویر) دانستنی‌های عجیب اما واقعی (46)
ترانسفر علیرضا جهانبخش به مقصدی جذاب و غیرمنتظره کلید خورده است؟!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!