دکوراسیون اتاق خواب کوچک

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب کوچک
این روزها داشتن یک اتاق خواب کوچک در یک خانه‌ی جمع‌وجور می‌تواند، یک نعمت بزرگ باشد!

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

این روزها داشتن یک اتاق خواب کوچک در یک خانه ی جمع وجور می تواند، یک نعمت بزرگ باشد! دردسر کمتر برای چیدمان و فضای کمتری که می تواند باعث شود تمیز کردن خانه یک دغدغه ی بزرگ نباشد! کافی است با دانستن چند نکته در مورد دکوراسیون اتاق خواب کوچک کاری کنید که اتاق شما دل باز و بزرگ به نظر برسد.

برای داشتن یک خانه ی مدرن و خاص نیازی به یک حمام بزرگ و مجهز، اتاق کار جداگانه، تخت خواب کینگ سایز (King Size) و مبلمان بزرگ ندارید، تنها لازم است بدانید که چطور می توانید از فضای خود بهترین استفاده را بکنید؛ پس خانه یا اتاق خواب کوچک خودتان را با این ۱۰ ایده بچینید و لذت ببرید.

۱. از رنگ های روشن و شفاف استفاده کنید

۲. تخت خواب را در گوشه ی اتاق قرار دهید

۳. تخت خواب های کتیبه دار را کنار بگذارید

۴. طرح های مینیمال بهترین انتخاب هستند

۵. از جادوی آینه ها استفاده کنید

۶. از فضای زیر تخت خواب استفاده کنید

۷. چیدمان عمودی را انتخاب کنید

۸. دیوارهای اتاق خواب را کاغذ دیواری کنید

۹. قفسه های دیواری را به کار بگیرید

۱۰. قفسه ها را داخل دیوار ایجاد کنید

در اتاق خواب های کوچک فضایی کمی را در اختیار دارید بنابراین بهتر است وسایل را به بهترین شکل در فضای اتاق خواب بچینید. در ادامه چند نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها با متراژ کوچک را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با ایده گرفتن از این نکات بتوانید دکوراسیون اتاق خواب تان را به زیباترین شکل ممکن و به صورت کاربردی طراحی کنید.

انتخاب رنگ اتاق خواب کوچک یکی از مهم ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بهتر است از رنگ های روشن و آرامش بخش در فضای اتاق خواب های کوچک استفاده کنید تا فضای اتاق خواب بزرگ تر از حد معمول به نظر برسد. رنگ های روشن نظیر زرد و سفید و آبی و … برای طراحی داخلی اتاق خواب های کوچک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند.
بهتر است برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک از رنگ های تیره استفاده نکنید زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا فضای اتاق خواب دلگیر و کوچک تر به نظر برسد.

تصویر

طراحی نورپردازی در فضای اتاق خواب های کوچک

ایجاد نورپردازی مناسب در فضای اتاق خواب کوچک باعث ایجاد لایه های مختلف نورانی می شود و علاوه بر این اگر نورپردازی اتاق خواب مناسب باشد فضای آن بزرگ تر به نظر می رسد. برای طراحی نورپردازی در اتاق خواب ها با متراژ کوچک می توانید از لامپ های کم صرف و آباژور و لوسترهای زیبا استفاده کنید.

تخت خواب را در گوشه ی اتاق قرار دهید

بیشتر تخت خواب ها طوری طراحی شده اند که بهتر است در وسط دیوار قرار بگیرند، به طوریکه هر دو سمت آن ها باز باشد. اما برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما این ایده ی چندان خوبی نیست.برای اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت خواب را کنج اتاق قرار دهید. قرار گرفتن تخت در گوشه ی اتاق یک حالت جمع وجور و راحت به اتاق خواب شما می دهد.برای اینکه اتاق شما حس خوابگاه به خودش نگیرد کافی است بالای تخت از تابلو و چند تخته ی کوچک قفسه ای شکل استفاده کنید.

تخت خواب های کتیبه دار را کنار بگذارید

چند سانتی متر فضای بیشتر در چیدمان خانه ای با اتاق خواب کوچک، حیاتی است! پس تخت خواب بزرگ کتیبه دارتان را فراموش کنید و به جای آن از یک تخت خواب جدید ساده اما مدرن استفاده کنید.

استفاده از تخت خواب های ساده و مینیمال به شما این اجازه را می دهد که بالای تخت از تابلوها یا قاب عکس های کوچک و جذاب استفاده کنید. چیزی که در دکوراسیون خانه مد روز است.

طرح های مینیمال بهترین انتخاب هستند

فقط اکسسوری ها و لوازم تزیینی محبوب تان را نگه دارید و با ساده نگه داشتن تزئینات و استفاده از طرح های مینیمال، روی فضای باز بیشتر تمرکز کنید.به جای کمد دیواری ها یا کتابخانه های بیرون دیوار از قفسه هایی استفاده کنید که داخل دیوار کار گذاشته می شوند تا فضای بیشتری برای وسایل خود داشته باشید و کمتر چیزی را سر راه قرار بدهید.

از جادوی آینه ها استفاده کنید

آینه ها با بازتاب دادن نور می توانند تصور فضای بزرگ تر را ایجاد کنند. قرار دادن یک آینه در برابر پنجره می تواند نور طبیعی اتاق را دو برابر کند و همین باعث می شود اتاق خواب کوچک شما بزرگ تر و دل بازتر دیده شود.

اما کدام آینه را برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود انتخاب کنید؟ بهترین انتخاب، یک آینه ی قدی بزرگ است که می توانید آن را به سادگی به یکی از دیوارها تکیه دهید یا با یک پیچ کوچک وصل کنید.

نکات نهایی پیرامون دکوراسیون اتاق خواب کوچک

همان طور که در تصاویر ارائه شده مشاهده کردید از هر تم رنگی و هر سبکی در چیدمان اتاق خواب های کوچک می توان بهره گرفت. شما باید توجه داشته باشید که عناصر به درستی در کنار هم قرار داده شوند تا شلوغی فضا باعث آزار شما نشود. استفاده از رنگ تیره برای دیوار پوش ها به شما این امکان را می دهد که تم رنگی بیشتری را مورد استفاده قرار دهید حال آنکه اگر فضا با رنگ روشن دیزاین شود ساده تر می توان از کالاهای با رنگ تیره کمک گرفت. حذف المان های اضافه از اتاق خواب فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال به حذف میز توالت، کمد و آینه و نصب یک کمد دیواری می توانید از فضای بیشتری استفاده کنید. دکوراسیون سنتی اگر سبک مورد علاقه شما است با وجود یک فرش سنتی و یک شال مبل رنگی فراهم می شود. دکوراسیون مدرن می طلبد که سادگی چاشنی کار باشد. امید است راهنمایی های ارائه شده سبب شده باشد شما به یک دکوراسیون ایده آل در اتاق خواب های کوچک خود دست پیدا کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (126 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (102 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ خاطرۀ دلنشین موتورسواری استاد موسوی واعظ، حاج آقای برنامۀ "محفل" در دورۀ تدریسِ دانشگاه/ دعایی که خدا خیلی زود مستجاب کرد...
ویدیو/ مذاکرۀ 1+1 و تسلط خنده‌دار کَنگَر زِهتاب به زبان اسپانیولی/ گریم محشر "جواد رضویان" با اون جالب نشستنش روی اُپن آشپزخونه
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس