دکوراسیون شبی شیک چیست؟

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
دکوراسیون شبی شیک چیست؟
شبی شیک یکی از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی است که از بریتانیای کبیر آغاز شده است، در این سبک از طراحی دکوراسیون خبری از مبلمان سلطنتی و وسایل مجلل نیست بلکه وسایل بازسازی شده و رنگ و رو رفته بیشتر به چشم میخورند، دکوراتورهای حرفه ای این سبک را به ظرافت و رمانتیک بودن میشناسند.

دکوراسیون شبی شیک چیست

شبی شیک یکی از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی است که از بریتانیای کبیر آغاز شده است، در این سبک از طراحی دکوراسیون خبری از مبلمان سلطنتی و وسایل مجلل نیست بلکه وسایل بازسازی شده و رنگ و رو رفته بیشتر به چشم میخورند، دکوراتورهای حرفه ای این سبک را به ظرافت و رمانتیک بودن میشناسند. شبی شیک الهام گرفته از سبک های سوئدی و فرانسوی است که بسیار دلنشین و دعوت کننده است.امی عجیب با متد و اصولی عجیب تر. این قواعد یا اصول که برای این سبک یعنی دکوراسیون شبی شیک تعریف می گردد شاید کمی نامتعارف به نظر برسد، اما مطمئناً مورد استقبال قرار گرفته است که امروزه با این نام یک سبک دکوراسیونی وجود دارد. برای این که بدانیم سبک دکوراسیون شبی شیک چیست و چرا با این نام خوانده می شود و البته چه ویژگی هایی دارد، این مطلب از الکا را از دست ندهید.

سبک شبی شیک که رنگ های سفید و کرم در آن غالب هستند، سبکی آرامش بخش، زنانه و جذاب است. استفاده از حاشیه های چین دار، منگوله ها، نقش ها و طرح های گل دار، همگی در کنار هم شاید کمی زیادی به نظر برسد؛ اما زمانی که تمام این جزئیات با فضای روشن و دل باز سبک شبی شیک ترکیب می شوند، نه اغراق آمیز به نظر می رسند و نه خسته کننده. در واقع شبی شیک سبکی کاملا رمانتیک، نوستالژیک و زنانه است.در قلب سبک شبی شیک، مبلمانی قدیمی و بازسازی شده و یا مبلمانی نو، اما به سبک قدیمی قرار دارد. این مدل مبل ها را می توانید به راحتی در مغازه های دست دوم فروشی پیدا کرده و با استفاده از یک رنگ سفید آن ها را بازسازی کنید. هر چه قدر هم که این سبک شباهت هایی به سبک وینتیج داشته باشد، اما سبک شبی شیک بسیار رمانتیک تر بوده و حتی دارای ویژگی هایی است که کاخ های فرانسوی و انگلیسی را یاد آور می شود. حتی می توان سبک شبی شیک را تنها با استفاده از لوازم دکوری و اکسسور ها نیز ایجاد کرد. به همین منظور می توانید از آینه های قدیمی برای هماهنگی با مبل ها نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که باید بیشتر از رنگ های نقره ای و طلایی مات استفاده کنید و برای وسایلی با ظاهر پتینه جا باز کنید؛ اگر از پتینه در کنسول و یا کمد استفاده کنید بسیار زیباتر خواهد شد.

زمینه و رنگ ها در سبک شبی شیک

  • رنگ های نرم و ظریف : اگر شما عاشق رنگ های اصلی رنگی هستید، سبک شبی شیک برای شما مناسب نیست. سفید نرم، خاکستری خنثی، صورتی کثیف و سبز کمرنگ در طیف رنگی این سبک قرار دارد.
  • پارچه های رنگ شده به رنگ چای : جمع آوری پارچه های خانه و یا خرید پارچه های جدید برای افزودن سن و کهنگی به پارچه، می توان آن را با استفاده از چای دم شده به حالت قدیمی، ساییده، محو و نرم تبدیل کرد. حتما یک تکه پارچه را برای اولین بار تست کنید تا ابتدا رنگ سایه درست شود. شما می توانید چیزهایی را که به رنگ سفید خالص هستند را تغییر دهید تا رنگی به نرمی سفید خامه ای درست کنید.
  • ترکیب الگوها و رنگ ها : ترکیبی از پارچه های راه راه، شطرنجی و گلدار برای ایجاد فضایی صمیمانه و جذاب. شما لازم نیست که قوانین سنتی چاپ ترکیب را دنبال کنید، برای ساده ترین راه ترکیب، رنگ پس زمینه (سفید یا عاج و غیره) را حفظ کنید. سپس یک رنگ را برای سایر اجزا، مانند یک سبز یا سبز کمرنگ تکرار کنید.
  • مبلمان سفید : تقریبا هر تکه ای از مبلمان چوبی، اگر به رنگ سفید رنگ باشد، جز سبک شابی شیک قرار می گیرد. از بازار دست دوم فروشی، گاراژ و یا اتاق زیر شیروانی مبلمان قدیمی تهیه کنید. با اسپری سفید، قسمت های چوبی را رنگ کنید، شما مبلمان سبک شبی شیک دارید.

مبلمان و وسایل

  • روکش مبل : شما می توانید مبلمان قدیمی و را با لباس پوشانده و قطعات تیز را با نرمی های نرم پوشانید. با این کار می توانید نیاز خود را در مبلمان نو بدون از دست دادن سرمایه برای خرید آن دریافت کنید. اکثر قطعه ها با روکش سفید پوشیده شده اند، اما طیف های نرم نیز کار می کنند. از آنجا که شما احتمالا می خواهید روکش مبلمان را بطور مداوم بشویید، مطمئن باشید که از پارچه مراقبت کنید!
  • اثاثیه یا لوازم جانبی فوق العاده : برای یک ظاهر خوشآمد و جذاب در دکوراسیون داخلی، مبلمان و اثاثیه جانبی در سبک شابی شیک؛ نرم و راحت، سایز بزرگ، چین دار و دارای یک روکش است. مبل های تخت خواب طولانی هستند و صندلی ها تقریبا به اندازه کافی بزرگ هستند تا صندلی های دو نفره. چاپ های ظریف و زیبا روی بالش های نرم روی مبل قرار می گیرند.
  • هیچ چیز اتو کشیده نیست : چین و چروک در پارچه ها و وسایل، در عین حال نظم و ترتیب، مناسب برای سبک شبی شیک است. مبلمان و وسایل پرچین باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند و بسیار دوست داشتنی!
  • جزئیات معماری : هر چیزی که قدیمی و زیبا باشد، در این سبک دکوراسیون جای خواهد گرفت. دستگیره های درب شیشه ای، ستون ها، میزهای قدیمی و شلف های آهنی قدیمی آهن زنگ دار یا قلاب های قدیمی می توانند بافت شبی شیک را به هر اتاق اضافه کنند.
تصویر

اتاق خواب در سبک شبی شیک:

یکی از مناسب ترین و محبوب ترین نقاط خانه برای سبک شبی شیک، اتاق خواب است. این سبک را در اتاق خواب خود و یا دخترانتان امتحان کنید و از آن لذت ببرید. یک تاج تخت قدیمی را از مکان های دست دوم فروشی پیدا کنید. آن را سمباده زده و با رنگ سفید و یا صورتی به سبک پتینه رنگ آمیزی کرده و بالای تخت، به دیوار نصب کنید. تخت را با بالش ها و روتختی ای با حاشیه های چین دار بپوشانید و بر روی میز کنار تخت یک گلدان با گل های تازه و یک آباژور قرار بدهید.رنگ های پاستلی، روشن و سرد در این سبک حرف اول را میزنند و رنگ های گرم جایی در دکوراسیون شبی شیک ندارند. رنگ هایی مانند صورتی، سفید، آبی کمرنگ و… جزو اصلی ترین رنگ هایی هستند که در سبک شبی شیک از آن ها استفاده میشود.

کار برای ساخت یک دکوراسیون شبی شیک ساده است. برای این که یک دید کلی در ذهن شما شکل بگیرد اتاقی را به صورت خلاصه برای شما تزیین می کنیم. دیوارهای سفید خانه را لخت باقی بگذارید، به سراغ یک نیمکت چوبی نسبتاً بزرگ برای نهارخوری بروید. تا جایی که مقدور است از نیمکتی رنگ نشده کمک بگیرید. گلدانی براق و زیبا بر روی آن قرار داده و فضا را با نور فراوان روشن کنید. کف پوش های چوبی را هر گز از دست ندهید. برای این که کار را تکمیل کنید به جای کابینت های ام دی افی مرسوم از قفسه های چوبی استفاده کنید. بهترین اتافق قفسه هایی است که باز بوده و درب در مقابل آنها نیست و در انتها نیز وسایل خود را با اولویت جذاب ترین ها و خیره کننده ها در قفسه ها بچینید. به همین سادگی شما صاحب یک دکوراسیون شبی شیک شدید. هزینه ای که برای چنین دکوری نیاز است شاید یک دهم هزینه تغییرات در آشپزخانه شما هم نباشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان