دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / تعبیر خواب / آ /

دیدن آتش دان در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب آتش دان 

شنبه، 06 بهمن 1397
دیدن آتش دان در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب آتش دان را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

معنی آتش دان در فرهنگ فارسی معین: 1- منقل، اجاق . 2- تنور. 3- ظرفی مخصوص در آتشکده که در آن آتش مقدس افروزند.

تعبیر خواب آتش دان به روایت محمدبن سیرین

  • تعبیر آتش دان، زنی است که خدمتکار خانه است. اگر آتش دان آهنی بود، یـعـنـی آن زن از بستگان اعضای آن خانه می باشد.
  • اگر آتشدان چوبی بود، از بستگان آن خانواده نبوده و دورو و منافق می باشد.
  • اگر آتشدان خشتی باشد، خدمتکار مورد نظر انسان گردن کش و یا مشرک است.

تعبیر خواب آتش دان به روایت امام جعفر صادق

تعبیرهای آتش دان عبارتند از:

  1. زنی خدمتکار
  2. «کنیزک».

تعبیر خواب آتش دان به روایت ابراهیم کرمانی

اگر ببینی در تنور یا آتش دان آتشی روشن کرده ای (بدون آنکه بخواهی غذائی درون آن بپزی) یـعـنـی با مردی از خانواده یا فامیل درگیری و دشمنی پیدا می کنی (دفع بلا و گرفتاری).

تعبیر خواب آتش دان به روایت معبرین دیگر

اگر در خواب بین دو آتشدان قرار گرفته باشید، این خواب به شک و دو دلی شما برای انتخاب از بین دو موضوع یا موقعیت خاص اشاره دارد.

شومینه می تواند به علاقه ی شما نسبت به دور همی، فضاهای خانوادگی یا دوستانه صحبت کند. اگر در خواب احساس کنید که آتشدان یا شومینه شکسته یا دچار مشکل شده است، این خواب به نگرانی شما درباره ی به خطر افتادن یک موقعیت یا رابطه ی عاطفی اشاره دارد.

بسته به زمینه ی رویا، آتش می تواند نمادی از نابودی، اشتیاق، تمایل، روشنایی، تصفیه، تحول، روشنگری یا خشم باشد. اگر از آتش نترسید و کنترل آن را بر عهده داشته باشید، این خواب به اعتماد به نفس شما بابت کنترل بحران یا مشکل یا موضوعی که در واقعیت برای شما به وجود آمده صحبت می کند.

این خواب نشان می دهد که افکار و دیدگاه های شما در حال تغییر است. مخصوصا اگر آتش، در نهایت مشکل ساز شده و شما یا دیگران را محاصره کند. ممکن است احساس کنید که در زندگی بیداری در معرض تغییرات بزرگ و تاثیر گذاری قرار گرفته اید که از طرفی مشکلات و چالش های جدیدی را پیش روی شما قرار داده است. این خواب از شما می خواهد تا با شناخت تاثیر و اهمیت این تغییرات با تبعات آن رو به رو شده و پذیرای تغییرات مثبت باشید.

آتشدان می تواند به صورت سمبل های مذهبی ظاهر شود به همان شکل که آتش برای برخی ادیان جنبه ی مقدسی دارد. این خواب به تغییراتی که در عقاید و دیدگاه های شما درباره ی زندگی در حال وقوع است صحبت می کند. آتش در برخی ادیان و فرهنگ ها سمبل تطهیر و پالایش روحی می باشد. همان طور که آتش یکی از عناصر مهم در از بین بردن آلودگی و مقابله با آفات است.

این رویا می تواند به روحیه ای فعال و آتشین نیز اشاره داشته باشد. دیدن این خواب می تواند اخطاری رای شما درباره ی انجام رفتار های پر خطر و ناسالم باشد.

اگر در خواب احساس کنید که آتشدان برای شما مشکل آفرین شده و لباس یا عضوی از بدن شما را می سوزاند، این خواب هشداری برای شما درباره ی عدم کنترلتان بر روی خلق و خو و رفتار هایتان می باشد.

اگر در خواب مشاهده کنید که آتشدان می تواند به منزل شما آسیب زده یا مشکلاتی را ایجاد کند، این خواب به لزوم ایجاد تغیر و تحول در محیط خانوادگی یا اصلاح اخلاق و رفتار هایی در شما اشاره دارد که ممکن است آرامش شما یا اطرافیانتان را مختل کرده باشد.

اگر در خواب متوجه شوید که آتشدان یک آتش سوزی وسیع را ایجاد می کند، باید توجه داشته باشید که شما در جریان این خواب در حال آموختن این موضوع هستید که تغییرات بزرگ به واسطه ی تحمل مشقت حاصل می شود. از طرفی این خواب می تواند به خشم از کنترل خارج شده ی شما و مشکلاتی که از این بابت برای اطرافیانتان ایجاد کرده اید اشاره داشته باشد.

اگر در خواب مشغول پختن غذایی بر روی آتشدان هستید، این خواب به تلاش شما برای بهره مند شدن از خوراک فکری و روانی و منابع الهام بخش در زمینه های حرفه ای و هنری صحبت می کند. همچنین ممکن است در این زمان تلاش داشته باشید تا با بروز احساسات و ایده های خود، به روابط عاطفی تان رنگ و بویی تازه بخشیده و به مستحکم کردن آن کمک کنید.

همچنین این خواب می تواند به جنبه های نوستالژیک و خاطرات شما از زندگی سنتی و روستایی و درس هایی که از این سبک زندگی گرفته اید اشاره داشته باشد. مرور این خاطرات و تجربیات می تواند برای مقابله با مشکلات و دغدغه های جدید موثر واقع شود.

در نهایت می توان گفت که آتش دان به شکل سمبلی کهن و سنتی ظاهر می شود چرا که امروزه کاربرد چندانی نداشته و این کلمه نیز بیشتر در ادبیات کهن مورد استفاده قرار می گیرد. این خواب می تواند در نتیجه ی رجوع شما به داستانی کهن، فیلمی تاریخی یا مطالعه درباره ی سنت ها و عقاید دینی مرتبط با این مجسم شده باشد. آتشدان می تواند به گونه ای تقدیس شده به تلاش شما برای پالایش روحی و ایجاد تغییرات وسیع در اخلاق یا طرز فکرتان اشاره داشته باشد. این تغییرات غالبا مثبت می باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب