دیدنی های طبیعی و گردشگری مراکش را بشناسید

  شنبه، 17 آبان 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
دیدنی های طبیعی و گردشگری مراکش را بشناسید
مراکش کشور تقابل تمدن و مذهب است و علت غنی بودن فرهنگ، هنر و معماری نیز در این کشور همین است. شما را به دیدن زیبایی های این کشور دعوت می کنیم.

مراکش

یکی از لیبرال ترین کشورها در شمال آفریقاست و شهر پر تب و تابی است که وینستون چرچیل آن را به عنوان « زیباترین جای زمین برای گذراندن یک بعدازظهر» توصیف کرده، این حسی است که از نظر خیلی از مسافران این محل درست است. هر شهر این کشور مشخصه های متفاوتی دارد. « Tangier » در شمال، دروازه ای به آفریقاست و ساختمان های سفید شده اش، سواحل شنی و صحنه های فرهنگی اش، نمادین است. به طرف پایین خط ساحلی که بروید « Casablanca » پرجاذبه قرار دارد، شهر ساحلی « Essaouira » و منطقه ساحلی پرجنب و جوش « Agadir » ، مطلوب آفتاب دوستان و موج نوردان است. شهر درون مرزی« Fez » ، با بازارهای عربی گرد و خاک گرفته، خیابان هایی با کناره های بلند و پیچ و خم های خانه هایی که به سبک سنتی در اطراف یک حیات مرکزی قرار دارند، مسافران را به سمت خود می کشاند.

ترکیب معماری باستانی و استعماری که نماد شهرهای اصلی مراکش است، جذابیت خاصی به آنها داده مثل: Marrakech, Essaouira, Fez,Tetouan ، که همه در لیست میراث جهانی یونسکو هستند و جایگاه مجموعه روبه رشدی از جذابیت های فرهنگی هستند. وقتی از دیدار مناظر و دیدنی ها خسته شدید، برای رفع خستگی به حمام سنتی بروید، از غذاهای خوشمزه این کشور لذت ببرید و یا خرید خوبی در بازارهای عربی داشته باشید.

بعد از دیدار از شهرها، چشم اندازهای شگفت انگیز انتظارتان را می کشد. کوه های اطلس مراکش را به دو قسمت تقسیم می کند. جنبش های حماسی Sahara غربی ، گواه ماجراجویی های فراوانی برای مسافران است. نیروهای دولتی به اشغال این قلمرو پر کشمکش ادامه می دهند، هرچندکه حاکمیت مراکش توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است و این مسئله به عنوان موضوعی حساس باقی مانده است.

باغ های مناره

تصویر

باغ های مناره از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر مراکش، هم برای محلی ها و هم گردشگران خارجی، به شمار می آید زیرا بهترین مکان برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهر در فصل تابستان است. هدف اصلی از ساخت این باغ ها در قرن دوازدهم میلادی فراهم کردن مکانی برای مردم شهر به منظور کاستن از اضطراب و فرار از گرما و البته کاشت دانه های خوراکی و گیاهان بوده است. در اطراف یک دریاچه بزرگ که از طریق کانال های آب تغذیه می شود، باغ های کوچکی ساخته شده اند که در آن ها از درخت های خرما و زیتون گرفته تا درختان میوه های مختلف کاشته شده است، به همین دلیل همواره با تعدادی میوه چین و هرس کار در این باغ ها روبرو خواهید شد. بهترین مکان برای تماشای این باغچه ها از کوشک عمارت است که روزگاری محل سکونت سلطان و خانواده اش بوده و بر استخر موجود در باغ مشرف است.

مقبره سعدیان

تصویر

مقبره یا گورستان سعدیان به عنوان مکانی برای دفن پادشاهان و اشخاص سرشناس شهر مراکش در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است. آخرین باری که فردی در این مکان به خاک سپرده در سال 1792 بوده و پس از آن این مقبره شاهانه متروکه شد تا اینکه در سال 1917 بار دیگر کشف شده و مورد توجه قرار گرفت. این قبرستان از دو آرامگاه اصلی بزرگ تشکیل شده که 66 نفر در آن ها به خاک سپرده شده و 100 نفر دیگر را نیز در باغ های مجموعه به خاک سپرده اند که سنگ قبرهایشان را با کاشی های رنگارنگ پوشانده اند. سازه های این قبرستان در برخی نقاط بسیار ساده و در برخی نقاط به شدت تزیین شده و مجلل هستند.

مسجد کتبیه

تصویر

این مسجد بزرگتری مسجد در مراکش است که حدود سال 1150 ساخته شده است. زیبایی آن استثنائی است و مناره بلند آن که بر شهر اشراف دارد 65 متر ارتفاع دارد. با آنکه این مسجد مکانی برای پرستش است ولی یکی از بهترین مکان های مراکش برای بازدید گردشگران است که اگر پوشش مناسبی به تن داشته باشند با روی باز پذیرفته می شوند.

مسجدی روی آب

مسجد حسن دوم، بزرگ ترین مسجد مراكش و سومین مسجد بزرگ دنیا بعد از مسجدالحرام و مسجد النبی است. 70 درصد از سازه این مسجد كه در شهر كازابلانكای مراكش قرار دارد روی آب قرار گرفته است.

بیابان و تپه های شنی

تصویر

تعطیلات در مراکش می تواند سفر به صحرا را نیز در بر بگیرد. شترسواری یا گشت های بیابانی انتخاب های محبوب گردشگران هستند و در واقع می تواند ظرف دو روز به دومین صحرای بزرگ دنیا رسید. مشاهده تپه های شنی، بازدید از چادرهای بادیه نشینان و خوابیدن زیر نور ستاره ها از تجربیات این سفر هستند.

منطقه قدیمی شهر مدینه

تصویر

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، منطقه هزارتوی مدینه (منطقه تاریخی شهر) مهم ترین جاذبه شهر است. کوچه های باریک آن، مجموعه ای از رنگ ها، رایحه ها و صداها را در خود دارند و مهم ترین بخش بازدید از مناظر شهری منطقه هستند. همان طور که در میان گذرهای پر پیچ وخم و شلوغ ممکن است دچار سردرگمی شوید و حتی راهتان را گم کنید، در عین حال هزاران فرصت خرید دارید که می توانید چانه بزنید و باب میلتان خرید کنید. خرید کفش، صنایع دستی چوبی، عطر، ادویه جات و چرم را از دست ندهید. در غرب منطقه اصلی، انتهای "رباب دباغ"، دباغ خانه های مراکشی را خواهید یافت که پوست حیوانات را هنوز هم به روش قدیمی رنگ می کنند.

کوه توبکال

تصویر

کوه توبکال بلندترین قله کشور مراکش و رشته کوه های اطلس در شمال آفریقاست. قله ای مرتفع با ارتفاع 4167 متری که فتح قله اش به سادگی امکان پذیر نیست و یک شاهکار محسوب می شود اما مناظر خیره کننده اش تا حدی ارزشمند و جذاب است که دیدنش نفس را در سینه تان حبس خواهد کرد. بهتر است برای این سفر حداقل سه روز را در نظر بگیرید تا از زیبایی های این قله به اندازه کافی لذت ببرد و با رفتن به مکان های اطراف به تماشای زیبایی این بهشت سرسبز بنشینید.

میدان جامع الفنا

تصویر

میدان جامع الفناء که در بخش قدیمی شهر مراکش واقع شده، مهم ترین میدان شهر و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی آن به شمار می آید. در این میدان همچنین بازار بزرگی برپاست که مسافران می توانند در آن با آب پرتقال بخرند یا به تماشای افسون کردن مارها مشغول شوند. با نزدیک شدن به هنگام ظهر، مار بازها جای خود را به رقصنده ها و شعبده بازها می دهند که آن ها نیز در ادامه روز جایشان را به دکه های غذا فروشی خواهند داد. بازاری که مایحتاج روزانه را به فروش می رساند در یک طرف میدان و چند هتل در طرف دیگر آن قرار دارند. این بازار رنگارنگ شاید برای سینماروها بسیار آشنا باشد زیرا این میدان در بخشی از فیلم «مردی که زیاد می دانست» (The Man Who Knew Too Much) اثر آلفرد هیچکاک، به تصویر کشیده شده است.

مدرسه بن علی یوسف

تصویر

این مدرسه قرآنی قرن شانزدهمی به خوبی حفظ شده است و بزرگترین مؤسسه اینچنینی در شمال آفریقاست و می توان عنوان یکی از زیباترین مدارس مذهبی دنیا را نیز به آن داد که نظر بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند که ساختمان آن با دقت طراحی شده و جزئیات بکار رفته در حیاط آن به زیبایی در مرمر، گچ و چوب آن حکاکی شده است و حدود ۹۰۰ دانش آموز در این سالها از در آن رد شده اند و از آن به بعد در آن بسته مانده است و سپس بازسازی شده و به عنوان بنای تاریخی به روی عموم بازگشایی شده است ، مدرسه بن یوسف زمانی بزرگ ترین مدرسه اسلامی شمال آفریقا بوده و . این دانش آموزان همگی در اینجا زندگی می کردند و شاید امروزه تصور اینکه چطور همه آن ها در اینجا جا می شدند کمی سخت باشد که تمام این زیبایی بیش از هد و چگونگی های زیاد نظر بازدید کننده های زیادی را به خود جلب میکند.

قصر البدیع

تصویر
قصر البدیع یکی از بناهای تاریخی ارزشمند مراکش است که با معماری منحصر به فرد خود و با قدمت ۵۰۰ سال گردشگران را به سمت خود می کشد که این قصر با شکوه بازمانده ای از یک قصر مجلل متعلق به سال ۱۵۷۸میلادی است که توسط احمد المنصور یکی از پادشاهان سعدیان بنا نهاده شد و ساخت و تکمیل آن چیزی در حدود ۲۵ سال طول کشیده شده است و اما آن چه این اثر را به اثری فاخر بدل می کند، معماری خاص آن و مصالح به کاربرده شده در آن است. قصر البدیع دارای تقریبا ۳۶۰ اتاق است که همگی با سنگ های مرمر ایتالیایی و طلا تزئین شده اند و در حیاط این اثر نیز از این عناصر برای تزئین بهره برده اند تا این کاخ به کاخی باشکوه بدل شود ولی متاسفانه با گذشت زمان مقادیر بسیاری از این طلاها و مرمرها از این قصر باشکوه به سرقت رفته اند ویکی دیگر از بخش های قصر باید به یک زندان زیرزمینی و کوچک اشاره کرد که پادشاه آن زمان از آن به عنوان مکانی برای محبوس نگه داشتن و زندانی کردن زندانیان استفاده می کرده است .

باغ ماژورل

تصویر

این باغ های گیاه شناسی غیرعادی در دهه بیست توسط یک هنرمند فرانسوی به نام ژاک ماژورل طراحی شدند و یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی در مراکش است که آرامشی دلپذیر به دور از شلوغی و همهمه شهر برای شما فراهم می کند. همچنین مکانی مناسب برای عکاسی است. طراحی این باغ ها با آب نما های مختلف و بیش از سیصد گونه ی گیاهی از جمله انواع کاکتوس بسیار هوشمندانه بوده است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!