دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

دیگ بخار چیست ؟ راهنمای خرید دیگ بخار 

سه شنبه، 20 آبان 1399
کد خبر: 113122
ساعدنیوز: اگر قصد دارید برای صنعت کاری خود از دیگ بخار استفاده کنید و یا اطلاعات مناسبی درباره اینکه دیگ بخار چیست، انواع دیگ بخار، قیمت فروش دیگ بخار، نکات لازم در خرید دیگ بخار و ... داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید.

دیگ بخار در تمامی صنایع و تولیداتی که از لحاظ ساخت و تولید مواد اولیه نیاز به حرارت دارند، کاربرد دارد. ساختار عملکردی در خرید دیگ بخار مبتنی بر فشار بوده که این فشار ناشی از تماس غیر مستقیم آب با حرارت حاصل از احتراق سوخت است و تمامی قسمت های داخلی انواع دیگ بخار از ورق فولاد ساخته می شوند. در این مقاله قصد داریم به تمامی نکات لازم برای شناخت بیشتر و بهتر از دیگ بخار صنعتی بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا آشنایی کلی با این وسیله پر کاربرد صورت گیرد. اگر قصد دارید برای صنعت کاری خود از این وسیله استفاده کنید و یا اطلاعات مناسبی درباره اینکه دیگ بخار چیست، انواع دیگ بخار، قیمت فروش دیگ بخار، نکات لازم در خرید دیگ بخار و ... داشته باشید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید.

دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار یا steam boiler، یک وسیله با کاربرد صنعتی می باشد که حرارت را در طی مراحل مختلف با استفاده از آب تبدیل به بخار با فشار و شدت بالا می نماید. در خرید دیگ بخار بایستی بدانید که این دستگاه از ورق فولادی ساخته شده است که این خود باعث می شود تا در مقابل گرما و حرارت بالا مقاوم باشد.

در مصارف مختلف و صنایع مختلف با توجه به نیاز، چند ورق فولادی را نیز به یکدیگر جوش می دهند تا بتوانند مقاومت را افزایش دهند و به همین دلیل در برخی موارد، وزن دیگ بخار می تواند به چند تن هم برسد. دیگ های بخار دارای یک مخزن استوانه شکل هستند و این مخزن دارای لوله ای است که به مشعل متصل شده و یک محفظه معکوس دارد که به وسیله یک لوله، گازهای حاصل از احتراق را از دودکش خارج می نماید. در ادامع به واسطه یک مشعل، آب داخل مخزن به نقطه جوش رسیده و به بخار تولید خواهد شد. بسته به نوع دیگ بخار و کاربرد آن، نحوه تولید و طرز کار و همچنین قیمت دیگ بخار متفاوت خواهد بود.

انواع دیگ بخار

بر اساس شیوه ساخت و نحوه استفاده از انواع دیگ بخار مدل های مختلفی وجود دارد که از لحاظ ظاهری به سه مدل وجود دارند و تولید می شوند که شامل مدل افقی، عمودی و کاور دار می باشند. یکی دیگر از انواع مدل ها مربوط به جنس بدنه و ضخامت آن، همچنین تفاوت در لوله آب، لوله آتش و نوع سوخت نیز می باشد. نوع سوخت بر اساس صنعت مورد استفاده مشتریان می تواند انواع سوخت گاز، سوخت نفت ، زغال سنگ و ... باشد. ازجمله صنایع مختلفی که به خرید دیگ بخار نیاز دارند باید به صنعت نساجی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت لاستیک سازی، صنعت پلاستیک سازی، صنایع غذایی، پرورش قارچ، خشکشویی و ... اشاره کرد.

موارد مهم در انتخاب دیگ بخار

  • دارا بودن نشان ملی استاندارد: سازندگان دیگ بخار ملزم به رعایت اصول فنی و استاندارد در مقیاس ملی در ساخت کلیه مخازن تحت فشار از جمله دیگ بخار هستند. عدم رعایت این استاندارد ممکن است باعث وقوع خسارات جبران ناپذیر برای مصرف کننده باشد.
  • تولید و خرید دیگ بخار توسط تیم متخصص و با تجربه: تعدادی افراد سودجو بدون داشتن تخصص و تعهد، اقدام به ساخت و تولید انواع دیگ بخار به صورت غیر استاندارد می نمایند. به همین جهت دارا بودن پروانه استاندارد ضروری است.
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در زمان تولید
  • کنترل فنی و بازرسی خط تولید دیگ های بخار توسط تیم تولید
  • ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی توسط تولید کننده
  • کیفیت بالای ساخت جهت افزایش راندمان عملکرد و کاهش مصرف سوخت و ...

خرید دیگ بخار

برای خرید دیگ بخار به قطعات و تجهیزات توجه ویژه صورت گیرد چرا که این قطعات تاثیر مستقیمی بر قیمت کارواش بخار دارد. به این دلیل که بالا بودن کیفیت تجهیزات موجب بالا رفتن کارایی و طول عمر مفید دستگاه دیگ بخار خواهد شد.هر یک از تجهیزات در دیگ های بخار دارای وظیفه خاص خود می باشند که بهتر است استاندارد باشند. در نتیجه در زمان خرید دیگ بخار باید به نشان استاندارد توجه شود، به جهت این که وجود هر یک از قطعه ها و تجهیزات به کار گرفته شده در دیگ بخار دارای کیفیت بالا خواهد بود و در کنار انجام وظیفه و تولید بخار درصد خرابی آن کاهش خواهد یافت.

در خرید و فروش دیگ بخار بایستی بدانید که تجهیزات مختلف در دیگ بخار اگر از کیفیت پایین برخودار باشند، منجر به از کار افتادن ناگهانی و تحمیل ضرر مالی برای مجموعه یا کارخانه ای که نیاز به تولید بخار دارد، خواهد شد. حتی تجهیزات به کار رفته در ساخت دیگ بخار صنعتی با کیفیت پایین ممکن است منجر به انفجار نیز شود.

قیمت دیگ بخار

لازم به ذکر است که طبق انواع مدل مختلف در دیگ های بخار می باشد که قیمت دیگ بخار تعیین می گردد. قیمت انواع ديگ به فاکتورهای مختلف بستگی دارد. ازجمله:

  • نوع و مدل دیگ
  • میزان قدرت و ظرفیت تولید بخار
  • حداکثر تحمل فشار
  • کارگاه یا شرکت سازنده و ...

برای خرید دیگ بخار کلیک کنید :

/دیگ-بخار/https://zagrosboiler.com

قیمت دیگ بخار به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل، دارا بودن نشان استاندارد ملی در محصول می باشد که نشان از کیفیت دارد. هرچه کیفیت بالاتر باشد، به دنبال آن کارایی و البته قیمت دیگ بخار صنعتی نیز بیشتر است. عوامل دیگری که در تعیین قیمت دیگ بخار نقش دارند شامل ظرفیت دیگ، کیفیت قطعات و تجهیزات، جنس آن (فولاد و ... )، گارانتی و خدمات پس از فروش و ... می باشد.

کلام آخر

در زمان خرید دیگ بخار، توجه به نوع کاربرد و ظرفیت مورد نیاز تولید بخار از جمله مواردی مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین فشار بخار مورد نیاز نیز باید به صورت دقیق محاسبه گشته و دیگ بخار متناسب با آن انتخاب گردد. چرا که عدم توجه به این موارد، منجر به کاهش کارایی و بازدهی دیگ بخار خواهد شد که ممکن است حادثه آفرین و خطر ساز باشد. پیش از تهیه و خرید دیگ بخار باید دقت صورت گیرد که شرکت تولید کننده و سازنده دارای نشان استاندارد کالا باشد.

یکی از محصولات پر فروش شرکت کارواش بخار می باشد . برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارواش بخار کلیک کنید.

همچنین در مرحله بعدی در تهیه و خرید دستگاه این است که نسبت به تجهیزات نصب شده روی آن دقت شود. فروش دیگ بخار توسط مراکز معتبر تولید و فروشی از جمله ماشین سازی زاگرس (zagrosboiler.com) این مزیت را دارد که توضیحات و مسائل ایمنی که نصب کننده یا اپراتور در زمان نصب نیاز دارد، به صورت کامل در اختیار خواهد داشت تا اجرایی نماید.

گروه صنعتی آذر استیل فن آوران زاگرس با برند تجاری زاگرس ماشین، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید محصولاتی چون: دیگ های بخار، دی اریتور، فیلتر شنی، سختگیر، دیگ روغن داغ و...، افتخار انجام پروژه های فراوانی در سطح کشور را داشته است .

تلفن تماس:02128422259


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی