دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

دختری که هرگز بزرگ نشد و اتفاقی که دنیا را شوکه کرد! 

چهارشنبه، 14 تیر 1402
کد خبر: 347127
ساعد نیوز: اگر خواننده پروپاقرص سرنخ باشید حتما درباره کودکان مبتلا به پروگریا چیزهایی شنیده‌اید؛ بچه‌هایی که در سن کودکی، پیر می‌شوند و تمام علائم و نشانه‌های انسان‌های پیر از سفید شدن مو تا ریختن دندان‌ها در آنها ظاهر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، «بروک گرین برگ» درست برعکس آنها بود و با اینکه 17 سال از تاریخ تولدی که در شناسنامه‌اش ثبت شده می‌گذشت اما مثل بچه‌های یک ساله به نظر می‌رسید! بیماری بروک آن‌قدر عجیب و نادر است که هنوز تحقیقات پزشکان بر روی او ادامه دارد.

بروک گرین برگ در هشتم ژانویه سال 1993 در بیمارستان «سینای» مریلند متولد شد. او یک ماه قبل از موعد مقرر به دنیا آمد و هنگام تولد فقط 8/1 کیلوگرم وزن داشت. در شش سال اول زندگی بروک با بیماری‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد؛ بیماری‌هایی مثل زخم معده حاد و حتی تشنج. وقتی که او به سن پنج سالگی رسید ناگهان به حالت کما رفت، پزشکان معالج بروک تشخیص دادند که این کودک پنج ساله مبتلا به تومور مغزی شده است.

خیلی‌ها از زنده ماندن او قطع امید کردند اما بروک بعد از 14 روز به هوش آمد و در کمال تعجب بعد از انجام آزمایشات مجدد، دیگر هیچ توده‌ای در مغز او دیده نشد و به اعتراف پزشک معالجش، منبع آن بیماری همچنان رازی سر به مهر باقی ماند. روزها می‌گذشت اما بروک همچنان مثل یک کودک یک ساله بود و اصلا رشد نمی‌کرد. با انجام تحقیقات زیاد، بالاخره اعضای تیم پزشکی، به این نتیجه رسیدند که در کروموزم یک او، جهش ژنی‌ای به وجود آمده که علت آن ناشناخته است به خاطر همین اسم بیماری او را سندروم ایکس گذاشتند. در سال 2006 وقتی دامنه تحقیقات گسترده‌تر شد، دکتر «ریچارد واکر» یکی از استادان دانشکده پزشکی جنوب فلوریدا در مورد بیماری بروک این‌طور توضیح داد که اعضای بدن بروک مانند یک عضو واحد رشد نمی‌کنند اما هر یک از اجزا به طور جداگانه و جدا از عضو دیگر رشد می‌کنند.

با اینکه در ابتدا علت بیماری بروک جهش ژنی تشخیص داده شد اما در آزمایشات بعدی هیچ اختلال ژنتیکی یا جهش ژنی در این دختر مشاهده نشد. در سال 2009 بروک تحت آزمایش‌های بیشتری قرار گرفت و دکتر واکر هنگام اعلام نتیجه آزمایش‌ها گفت: «تغییرات اندکی در مغز بروک مشاهده شده اما رشد مغزی بروک فقط به اندازه یک کودک تازه متولد شده است. اما بخش‌های دیگر بدن او تقریبا به همان حالت باقی مانده و به نظر می‌رسد که هیچ ارتباطی با مغز ندارند».

بروک گرین برگ می‌گذرد در 17 سالگی رشد ذهنی به اندازه یک کودک نه ماه تا یک ساله داشت و وزن او فقط 3/7 کیلوگرم بود.

  برچسب ها: پیری سندروم

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی متن
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ویراستاری تخصصی مقاله