دکوراسیون مدرن چیست؟

  سه شنبه، 11 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
دکوراسیون مدرن چیست؟
ساعد نیوز: آمریکایی ‌ها با استفاده از ابزارها و روش‌ های جدید و امکانات پیشرفته، سبکی را ایجاد کردند که به نام سبک مدرن شناخته می‌ شود. امروزه بیشتر خانه‌ ها در کشورهای پیشرفته با توجه به اصول طراحی مدرن ساخته می‌ شوند. طراحی ‌های مدرن فقط مربوط به فضای داخلی ساختمان‌ ها نمی ‌شود و در نمای بیرونی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد،

آمریکایی ها با استفاده از ابزارها و روش های جدید و امکانات پیشرفته، سبکی را ایجاد کردند که به نام سبک مدرن شناخته می شود. امروزه بیشتر خانه ها در کشورهای پیشرفته با توجه به اصول طراحی مدرن ساخته می شوند. طراحی های مدرن فقط مربوط به فضای داخلی ساختمان ها نمی شود و در نمای بیرونی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد، ولی وقتی از طراحی مدرن صحبت می کنیم بیشتر مردم به دکوراسیون داخلی مدرن توجه می کنند.

با اینکه آمریکایی ها ابداع کننده ی سبک مدرن هستند ولی اروپایی ها در پیشرفت این سبک تاثیر بیشتری داشته اند. با ورود این سبک به دیگر کشورها و تغییر نوع دکوراسیون، ساختار فرهنگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه دکوراسیون داخلی مدرن در طراحی خانه های ایرانی نیز وارد شده و در شهرهای بزرگ با سرعت بسیاری به این سبک گرایش پیدا کرده اند. در ایران سبک مدرن را بیشتر در آشپزخانه و پذیرایی ایجاد می کنند.

در طول دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی طراحی مدرن دارای ویژگی های قابل تشخیص نظیر خطوط مستقیم، استفاده از مواد طبیعی (چوب، پشم) و یا استفاده از پارچه های روشن برای روشن تر کردن فضای ساختمان بود. در همان زمان، طراحی خانه مدرن بر اساس یک قاعده ساده انجام می گرفت. دکوراسیون داخلی به این روش بر اساس کارایی اجرا می شد و این قاعده تاکنون به قوه خود باقی مانده است.

ریشه سبک مدرن به چه زمانی باز می گردد؟

سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی بر اساس جنبش مدرنیسم و با الهام از معماری اسکاندیناوی و آلمانی، در اواخر قرن 19 و در اوایل قرن 20 میلادی به وجود آمده است. سپس با توجه به سادگی و نوگرایی این سبک، در نیمه قرن 20 اوج محبوبیت خود را تجربه کرد و از آن پس تا کنون همچنان طرفداران زیادی دارد. ناگفته نماند که سبک های پرطرفدار دیگری همچون سبک مدرن اواسط قرن 20 نیز ریشه در سبک طراحی مدرن دارند و با الهام از آن شکل گرفته اند.

چه طرحی را باید در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن انتخاب نمود؟

دکوراسیون داخلی خانه احساسات شما را تحت تاثیر قرار می دهد. خلق و خو و حتی گاهی اوقات بهره وری شما نیز بستگی به مکانی دارد که در آن زندگی می کنید. چگونگی دیزاین داخلی منزل می تواند رازهایی در مورد شخصیت، سرگرمی، عادت و به طور کلی زندگی فردی مشخص کند، طوری که می توان گفت ظاهر خانه نشان می دهد شما چگونه فردی هستید.

جهان به سرعت تغییر می کند و ما حتی نمی توانیم تمام این تغییرات را درک کنیم بلکه فقط آنها را می بینیم. شما چقدر در مورد محیط اتاق، تعداد پنجره ها و اندازه و مکان آنها فکر می کنید؟ آیا معمولا به متریال مورد استفاده در بافت فرش اتاق خود و یا به شکل ظاهری المان های مختلف نظیر لیوان ها و فنجان توجه می کنید؟

برای دست یافتن به خانه ای که مناسب شماست، باید به دقت در مورد طراحی آن فکر کنید. در میان ایده های مختلف، سیستم نورپردازی که به درستی اجرا شده باشد بسیار حائز اهمیت است. نورپردازی شامل نصب تعدادی آینه، استفاده از پنجره های بزرگ، انتخاب رنگ های روشن برای پارچه های به کار رفته در مبلمان و … می باشد.

شاید زمان زیادی صرف بررسی نکات ظریف شود تا در نهایت بتوانید مدل طراحی داخلی خود را خلق نمائید. با بررسی این نکات، می توانید عناصر اساسی را مشخص کنید و برخی از لوازم جانبی را به آنها اضافه کنید تا سبک و سیاق مشخصی در خانه شما ایجاد شود. فرایند تصمیم گیری در مورد آینده خانه ای که می خواهید به سبک مدرن بسازید اغلب شما را دچار شک و تردید و ترس می کند.

در جهت اتخاذ یک تصمیم درست، باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. برای شروع، باید بدانید مهمترین فاکتورهایی که در خلق یک خانه مدرن مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد عبارتند از اینکه اولویت شما چیست و چه مواردی را بیش تر ترجیح می دهید، سلیقه شما چگونه است و مقدار پولی که می توانید هزینه کنید چه میزان است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز