اصول طراحی اتاق نشیمن به چه صورت است

  دوشنبه، 10 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اصول طراحی اتاق نشیمن به چه صورت است
ساعد نیوز: يک خانه ويلايي بزرگ يا يك آپارتمان كوچك؛ در هر خانه‌اي كه زندگي مي‌كنيد بهتر است به آرامش خودتان و خانواده‌تان احترام بگذاريد و بخشي از خانه را به دوست‌داشتني‌ترين و مهربان‌ترين قسمت آن تبديل كنيد؛ بخشي كه مي‌شود اسم آن را «اتاق نشيمن» گذاشت.همان‌جايي كه مي‌توانيد در يك روز تعطيل روي مبل‌هاي راحتي‌تان لم دهيد و مطالعه كنيد

يک خانه ويلايي بزرگ يا يك آپارتمان كوچك؛ در هر خانه اي كه زندگي مي كنيد بهتر است به آرامش خودتان و خانواده تان احترام بگذاريد و بخشي از خانه را به دوست داشتني ترين و مهربان ترين قسمت آن تبديل كنيد؛ بخشي كه مي شود اسم آن را «اتاق نشيمن» گذاشت.همان جايي كه مي توانيد در يك روز تعطيل روي مبل هاي راحتي تان لم دهيد و مطالعه كنيد.يا يك دوست صميمي را به خوردن چاي و كيك عصرانه دعوت كنيد و گپ بزنيد. در خانه اي با هر متراژ مي توانيد يك اتاق يا فضاي نشيمن داشته باشيد به شرط آنكه از مبلماني راحت و متناسب با متراژ خانه تان استفاده كنيد و جاي يك سري اجزا را در فضاي نشیمن خانه تان خالی نگذاريد.

اصول دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن

سالن پذیرایی آینه تمام نمای خانه شماست؛ آینه ای که می تواند تصویر میزبانی شما را برای همیشه در ذهن مهمان تان ماندگار کند. برای رسیدن به این تصویر زیبا پیشنهاد ما به شما یک چیدمان کلاسیک است با در نظر گرفتن همه جزئیاتش برای متفاوت بودن.

ظریف انتخاب کنید

چوب یک آیتم لاکچری در دکوراسیون به حساب می آید و دقیقا به همین دلیل است که بر استفاده از مبلمان استیل که ترکیبی از چوب و پارچه هستند در پذیرایی تاکید می شود؛ اما اینکه سراغ مبلمان استیل با چوب های پر کار بروید یا مبلمانی که خراتی های ظریف دارند یک انتخاب کاملا شخصی و وابسته به سلیقه شماست اما پیشنهاد ما انتخاب مبلمانی با ساختار چوبی ظریف و خراتی هایی با همین ویژگی است.

شکوه مخملین

بدون شک بخشی از شکوه پذیرایی شما در گرو پرده ای است که انتخاب می کنید. معمولا بهترین انتخاب زمانی است که سراغ پرده هایی می روید ترکیب شده از کناره و تور. پارچه هایی از جنس مخمل، ابریشم خام و… در ترکیب با یک تور مناسب که به سلیقه شما می تواند طرح دار، کارشده با سنگ های دست دوز و حتی گیپور باشد بهترین ترکیب را به شما می دهد. دقت در انتخاب آیتم های ظریفی مثل گل میخ(البته انواع کلاسیک)، شرابه و کتیبه در پرده پذیرایی هم شکوه سالن پذیرایی شما را به مراتب بیشتر می کند.

مبلمان

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، می توانید از یک کاناپه چند بخشی ال شکل به عنوان مبلمان اصلی اتاق استفاده کنید. کاناپه ال شکل فضای بیشتری اشغال می کنداما اگر در جای درستی قرار بگیرد می تواند یک فضای دنج برای اتاق تان بسازد؛ فضایی یک دست که صمیمیت اتاق نشیمن تان را بالا می بردو همه اعضای خانواده می توانند روی تکه های مختلف مبلمان راحت بنشینند. اگر فضای جداگانه ای برای اتاق نشیمن ندارید،می‏توانید با انتخاب یک مبلمان ال شکل که رنگ تند و متضادی با رنگ دیوارها و کف خانه دارد، کمی بینفضاهای خانه جداسازی انجام دهید و یک اتاق نشیمن برای خانه تان بسازید.

مسئله اینجاست که شما قرار نیست یک فضای لاکچری و بزرگ در اختیار داشته باشید و با همان بضاعتی که از فضا در اختیار دارید یک دکوراسیون لوکس و شیک برای اتاق نشیمن بچینید. به عقیده طراحان دکوراسیون داخلی در وهله نخست باید وسایل و اکسسوری ها را برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه های کوچک را به نحوی انتخاب کنید که فضا را خوشایند، دعوت کننده، گرم و مناسب برای زندگی کند. از خودتان بپرسید که به توجه به فضایی که دارید صندلی بیشتر به درد شما می خورد یا نیمکت های بدون دسته یا مبل های تکی دسته دار. بهتر است یک میز چند منظوره که جایی برای گذاشتن کتاب هم داشته باشد تهیه کنید یا میزهایی که تکه هایش از هم جدا می شوند یا فقط یک میز قهوه خوری. مرحله بعد این است که سایز و اندازه لوازم مورد نیازتان را مشخص کنید.

یک نکته مهم برای دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق پذیرایی و نشیمن خانه های کوچک این است که مشخص کنید بیشترین مورد استفاده از این سالن برای چه منظوری است. عادت دارید معمولا با دوستان تان در اتاق نشیمن جمع شوید و و تلویزیون تماشا کنید یا معمولا با فامیل و خانواده دورهمی دارید. اگر از آن دسته آدم هایی هستید که گهگاه در اتاق نشیمن می نشینید یک دست کاناپه راحتی یا یک کاناپه راحتی بزرگ و سرتاسری کار شما را راه می اندازد. در این صورت اگر مهمان داشتید و تعداد نفرات زیاد شد از صندلی های میز ناهارخوری برای نشستن استفاده کنید.

اتاق نشیمن پر رفت و آمد ترین مکان است ؛ پیشنهاد ما توجه خاص به معماری و چیدمان آن می باشد. دکوراسیون نشیمن کوچک باید به گونه ای طراحی شود که فضا از نظر بصری بزرگ تر به نظر برسد و علاوه بر این افراد خانواده و مهمان ها با قرار گرفتن در اتاق نشیمن احساس آشفتگی و شلوغی نکنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز