چه کسانی خواهان تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند؟

  پنجشنبه، 08 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکتر علی مطهری : چه کسانی خواهان تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند؟
روایت خاص صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از تاریخ دفاع مقدس امسال پرحاشیه بود. نام نبردن از یکی از شخصیت های طراز اول انقلاب و جنگ تحمیلی! آیت الله هاشمی رفسنجانی همو که امام امت درباره اش گفت: "بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است!" دکتر علی مطهری در مصاحبه اختصاصی با ساعد نیوز درباره علل تحریف تاریخ جنگ می گوید.

یک جریان افراطی در داخل حاکمیت معتقد است که هر کس کمترین زاویه فکری دارد باید از قطار انقلاب پیاده شود!

ساعد نیوز: امسال در هفته دفاع مقدس شاهد یک واقعه تلخ در برنامه های صدا و سیما بودیم و آن، تحریف بخشی از تاریخ معاصر ایران و عدم اشاره به نقش بسیار مؤثر و قوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. این حرکت رسانه ملی مورد اعتراض بسیاری از محققان تاریخ معاصر ایران و نیز نخبگان قرار گرفت. طبق اسناد موجود ایشان از زمان شروع جنگ در سال 1359 تا زمان پذیرش قطعنامه در سال 1367 در سمت های مختلف فرماندهی اعم از نماینده امام در شورای عالی دفاع، سخنگوی این شورا ، فرمانده ادامه عملیات والفجر و نهایتاً جانشین فرماندهی کل قوا حضور داشته اند. چه کسانی خواهان حذف نام هاشمی از تاریخ دفاع مقدس هستند؟

تصویر

دکتر علی مطهری: آقای هاشمی در سالهای آخر عمرشان برخی نظرات داشتند که با نظرات رهبری متفاوت بود. بعضی از افراد فکر می کنند که اگر کسی کمترین زاویه ای به لحاظ فکری و نظری با رهبری داشته باشد باید از قطار انقلاب پیاده شود؛ لذا تلاش می کنند او را حذف کنند. حتی ابهامات زیادی درباره نحوه فوت آقای هاشمی وجود دارد. یک جریانی در داخل حاکمیت وجود دارد که معتقد است هر کسی که مطیع محض نیست و اهل اظهارنظر است باید کنار گذاشته شود.

تصویر

رهبری با این افراط گرایی مخالف است ولی جریان افراطی متنفذ در نهادهای امنیتی کار خودشان را می کنند.

این، حرف کاملاً غلطی است و نظر خود رهبری هم چنین نیست، ولی در داخل حکومت و خصوصاً در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و برخی محافل سیاسی، این افکار وجود دارد. اینها معتقدند که آقای هاشمی به خاطر اختلاف نظرهایش در برخی مسائل باید از تاریخ جنگ و حتی تاریخ معاصر ایران حذف شود. در صدا و سیما این جریان، نفوذ قوی دارد و همین موضوع باعث تولید برنامه هایی می شود که اساساً قصد پرداختن به نقش آقای هاشمی در مدیریت جنگ و حتی انقلاب را ندارد. امیدوارم که با انتصاب رئیس جدید صدا و سیما این رویه غلط اصلاح شود. ایشان قول داده است که صدا و سیما را مردمی کند. امیدوارم به قولش عمل کند. مشکل در صدا و سیما این است که بخش سیاسی و خبر این سازمان از یک محفل بیرون هدایت می شود و معمولاً رئیس سازمان نقشی در آن ندارد. امید است که آقای جبلی این رویه را از بین ببرد. آقای علی عسگری از قدیم فردی بود مخالف آقای احمدی نژاد و طرفدار آقای هاشمی، ولی دیدیم که نگذاشتند کار خودش را بکند.

تصویر

ما اگر با کسی مخالف هستیم، مخالفتمان اشکالی ندارد ولی این دلیل بر تحریف تاریخ نمی تواند باشد.

اگر ما با کسی مخالف هستیم، دلیل نمی شود که تاریخ را تحریف کنیم. وقایع تاریخی را باید آن طور که هست روایت کنیم. تحریف تاریخ انقلاب اتفاقی است که متأسفانه در گذشته در مورد آیت الله منتظری نیز رخ داد. آیت الله منتظری بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است و حوادثی که درباره ایشان اتفاق افتاد دلیل نمی شود که ما نام ایشان را از تاریخ انقلاب پاک کنیم و حوادث را به گونه دیگری روایت کنیم.

تصویر

اینها افرادی هستند که از طرف خودشان اجتهاد می کنند و با خود می گویند که ما مصلحت رهبری را بهتر درک می کنیم.

ساعد نیوز: آقای هاشمی همیشه در سخنرانی هایشان به رابطه بسیار صمیمی و نزدیک ایشان با رهبر معظم انقلاب اشاره می کردند و حتی در یکی از سخنرانی هایشان گفتند که در جمهوری اسلامی ایران دو نفر را پیدا نمی کنید که به اندازه رهبر انقلاب و من رابطه مان نزدیک و صمیمی باشد. این در حالی است که رهبر انقلاب در مواقع مختلف نسبت به نقش کلیدی آقای هاشمی در جنگ اشاراتی داشتند، مثلاً "لازم می دانم از زحمات طاقت فرسا و مستمر جناب عالی (آقای هاشمی رفسنجانی ) در تمشیت امور ارتش و سپاه در دوران پرماجرای جنگ تحمیلی و اداره و فرماندهی نیروهای مسلح و هدایت آن در عملیات جنگ که همیشه با تلاش شبانه روزی و در موارد متعدد با پیروزیهای بزرگ برای ملت ایران همراه بود، صمیمانه تشکر کنم. آن دوران، در سابقه ی درخشان مجاهدات جناب عالی، صفحه ی منوّری است که هرگز از حافظه ی ملت وفادار ما زدوده نخواهد شد. «و ما عنداللَّه خیر و ابقی»" (۱۳۶۸/۰۶/۱۱). چرا این جریانی که حضرتعالی در پاسخ سؤال قبل به آن اشاره کردید به این واقعیت های مهم توجهی ندارد و یکه تازی میکند؟

تصویر

رهبری باید به این جریان افراطی درباره تحریف تاریخ خصوصاً در صدا و سیما به صورت جدی تذکر دهند.

دکتر علی مطهری: اینها افرادی هستند که از طرف خودشان اجتهاد می کنند و با خود می گویند که ما مصلحت رهبری را بهتر درک می کنیم، کسانی که با ایشان اندک اختلاف نظر دارند باید حذف شوند؛ ما بهتر می فهمیم؛ ما نظر قلبی رهبری را بهتر از هرکس دیگری تشخیص می دهیم. این افراد به هیچ کدام از این واقعیتها توجهی ندارند و کار خودشان را می کنند. لازم است دست این افراد خصوصاً از سازمانهای کلیدی مثل صدا و سیما قطع شود. به نظر من، نقش رهبری در اینجا حائز اهمیت است و انتظار می رود ایشان به این افراد و خصوصاً به صدا و سیما درباره تحریف تاریخ دفاع مقدس تذکر جدی بدهند. این تذکر تأثیرگذار خواهد بود و می تواند مانع تحریف تاریخ انقلاب شود.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
فاطمه
3 سال پیش

درود بر هاشمی و مطهری
سینا
3 سال پیش

درود بر دکتر مطهری 🙏🙏👏👏👏
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (251 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (61 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (51 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز