ساعدنیوز
ساعدنیوز

الهام علی‌اف به هر قیمتی می خواهد در قدرت بماند حتی با برگزاری جشن همجنس گرایان در باکو!

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
دکتر سید جعفر قنادباشی : الهام علی‌اف به هر قیمتی می خواهد در قدرت بماند حتی با برگزاری جشن همجنس گرایان در باکو!
تنش در مرزهای شمالغرب ایران با واکنش های مختلفی مواجه بوده است. عوامل بسیاری در شعله ور شدن آتش تنش های مرزی در شمالغرب با آذربایجان مؤثر بوده است. اما دکتر سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگوی اختصاصی با ساعد نیوز به وجوه دیگری از ماجرا اشاره دارد که لایه های عمیق تر این مناقشه در قفقاز جنوبی را آشکار می کند.

تنش در مرزهای شمالغربی با آذربایجان در اصل طرح مشترک علیف و اردوغان برای فرار از بحران های داخلی خودشان است/ اردوغان روزی هوای ردای سلطان عثمانی را داشت و امروز پان تورک شده است!

ساعدنیوز: در مورد بحران مرزی در شمالغرب تحلیل های مختلفی ارائه می شود و هر تحلیلگری به بُعدی از موضوع می پردازد. برخی معتقدند که این بحران ریشه های منطقه ای دارد در حالی که برخی دیگر از تحلیلگران بر فرامنطقه ای بودن عوامل ایجاد این بحران تأکید دارند. حضرتعالی چه تحلیلی درباره علل و عواملی که منجر به تنش در مرزهای شمالغربی ما با جمهوری آذربایجان شده است دارید؟
دکتر سید جعفر قنادباشی: اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم، باید بگوئیم که این مسأله هم ریشه های منطقه ای دارد هم ریشه های فرامنطقه ای. البته شاید هنوز این مسأله به یک بحران تبدیل نشده باشد چرا که بحران چیزی است که ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم دارد ولی چنین چیزی فعلاً در کار نیست. بنابراین از نظر من، به کار بردن واژه بحران برای اشاره به مسأله مرزی ما با آذربایجان، واژه دقیقی نباشد. شاید بهتر باشد که بگوئیم، مناقشه! این مناقشه مرزی جوری بوده است که خب، یک سری از بازیگران فرامنطقه ای نیز موج سواری را شروع کرده اند و به دنبال گرفتن ماهی خودشان از این ماجرا هستند! این نیروهای فرامنطقه ای می خواهند به تناسب زمان و مکان، بهره های خودشان را از این رویداد ببرند.
حقیقت ماجرا این است که در مقطع کنونی، برخی از ابعاد این مناقشه به دلیل نو بودن آن، هنوز روشن نیست. ولی چیزی که هست، و باید هم مورد اشاره قرار بگیرد و در بسیاری از تحلیل ها نیز مغفول می ماند، وضعیت کنونی حاکمان آذربایجان و ترکیه در داخل کشورشان است. علیف و اردوغان در آذربایجان و ترکیه مشکلات عدیده حاکمیتی دارند. قول هایی به ملت شان داده اند که به خاطر ضعف حاکمیتی قادر به اجرا آنها نبوده اند و اعتراضات داخلی هر روز پر رنگ تر می شود. اینها 17 سال است که در قدرت هستند و عملاً کار چندانی برای مردم خودشان نتوانستند انجام دهند و زیر فشار افکار عمومی اند. اردوغان در سوریه طرح های بزرگی را دنبال می کرد که با شکست مواجه شد. او می خواست در مسجد دمشق نماز بخواند و با ردای سلطان عثمانی سوریه را نیز به خاک ترکیه منضم کند ولی شکست خورد! هزینه هایی که اردوغان در شمال آفریقا و در لیبی کرده نتیجه ای نداشت. وقتی دید که این نئوعثمانی گری به جایی نرسید امروز از مسیر پان تورکیسم وارد شده است و از ایده ترکستان بزرگ می گوید.
علیف 4 دوره رئیس جمهور شده است. در داخل آذربایجان و در میان مردم پایگاه اجتماعی سیاسی خوبی ندارد. وی نیز می خواهد با ایجاد تنش این بحران های داخلی را لاپوشانی کند. همیشه برای چنین وضعیت هایی ایجاد تنش جواب می دهد یعنی مردم در حالت اضطرار باقی می مانند و طبیعتاً اعتراضات هم به جایی نمی رسد. بنابراین، مسائل شخصی در اینجا برجسته تر است. علیف و اردوغان هر دو به لحاظ جسمانی و سلامتی در وضعیت خوبی قرار ندارند و ادامه حضور آنها در قدرت با اما و اگرهای فراوانی همراه است. این ائتلافی که امروز ما شاهدش هستیم به خاطر برخی مسائل مشترک شخصی علیف و اردوغان است.
تصویر

مثلث عبری، عربی و غربی بر علیه ایران نتوانست پروژه براندازی جمهوری اسلامی ایران را عملی کند. آنها انتظار داشتند که در همان سال 97 این براندازی تحقق پیدا کند به خاطر موج شدید تحریم ها. ولی این اتفاق نیفتاد.

ساعدنیوز: استقرار رژیم صهیونیستی در خاک آذربایجان و استفاده از خاک این کشور برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و داشتن پایگاه نظامی در این کشور مورد اعتراض مسئولان کشورمان بوده است. طبق اسناد اطلاعاتی و امنیتی، بسیاری از ترورهای اخیر شخصیت های علمی توسط موساد از طریق خاک آذربایجان صورت گرفته است. حتی اسناد هسته ای کشورمان هم از طریق آذربایجان به اسرائیل انتقال داده شده است. خصوصاً در بحبوحه ی بحث احیای برجام و بازگشت ایران به گفتگوهای وین این تنش ایجاد شده است. در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در این موضوع چه تحلیلی دارید؟
دکتر سید جعفر قنادباشی: این حقیقتی است که رژیم صهیونیستی از هر طریقی تلاش می کند که به ایران ضربه وارد کند و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهد. چون ایران را به عنوان موتور محرک حرکت های ضداشغال گری تاب نمی آورد. از تمام مسیرها برای این کار استفاده می کند. بعد از انقلاب اسلامی ایران، جنبش آزادسازی فلسطین اشغالی کلید خورد و اسرائیل می داند که ایران نقشی کلیدی در حرکت های مقاومت اسلامی فلسطین بر علیه اشغال صهیونیست ها دارد. اسرائیل می داند که اگر برجام احیاء شود، تحریم ها برداشته خواهد شد و ایران قویتر به کار خودش ادامه خواهد داد. و این دو معنا خواهد داشت شکست فشار اقتصادی غرب که در تاریخ بی مانند بوده که یک کشور با چنین فشار تحریمی روبرو بوده باشد، و دیگری، صعود اقتصادی ایران و تسریع این صعود! آنها می دانند که ایران در مسیر صعود اقتصادی قرار دارد و برداشته شدن تحریم ها این مسیر را تسهیل خواهد کرد و نمی خواهند این مسأله به سرانجام برسد. مثلث عبری، عربی و غربی بر علیه ایران نتوانست پروژه براندازی جمهوری اسلامی ایران را عملی کند. آنها انتظار داشتند که در همان سال 97 این براندازی تحقق پیدا کند به خاطر موج شدید تحریم ها. ولی این اتفاق نیفتاد.
تصویر

اسناد اطلاعاتی نشان می دهد که علیف ریشه کوردی دارد و از این باب هم مشکلاتی برای او می تواند ایجاد شود.

رژیم صهیونیستی می داند که امنیت اسرائیل در گرو تضعیف جمهوری اسلامی ایران است. از طریق نظامی از طریق اطلاعاتی می خواهند این موضوع را پیگیری کنند. از هر مسیر ممکنی آنها این پروژه را دنبال می کنند. از طریق همکاری با پاکستان، با عراق و حتی طالبان! عادی سازی روابط با امارات و بحرین هم در همین راستا بود. می خواهند موقعیت خودشان در منطقه را عادی جلوه دهند در حالی که این طور نیست. در مورد مسأله آذربایجان هم، استقرار این رژیم در مرز ایران، هدفش رهگیری موشکی ایران است تا توان نظامی ما را خنثی کند. البته همه این فعالیت ها با شکست مواجه شده است. در عرصه سیاسی آنها باخته اند. 83 درصد امارات مردم غیربومی هستند؛ به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط کشوری با این ظرفیت جمعیتی چه ثمری برای رژیم صهیونیستی دارد! در مورد آذربایجان هم، حضور اسرائیل به دلیل مشکلات و ضعف علیف است. مردم آذربایجان شیعه هستند و به هیچ وجه با افکار صهیونیستی همدلی ندارند. حتی اسناد اطلاعاتی نشان می دهد که علیف ریشه کوردی دارد و از این باب هم مشکلاتی برای او می تواند ایجاد شود.
رژیم صهیونیستی از بیماری علیف و اردوغان خبر داشته و از همین مسیر وارد شده است. در مورد ملک حسین در اردن هم همین کار را کردند و او را بعد از درمان، به مشارکت در فرایند صلح ترغیب کردند. اردوغان ده سال است که مریض است. اینها در زمان سلامتی، هیچگاه این نوع مواضع را نداشته اند. وقتی شما برای بهبود و به دست آوردن سلامتی تان به کمک نیاز دارید و در داخل کشورتان هم هیچ نوع پایگاهی ندارید خب به همکاری به رژیم صهیونیستی روی می آورید. کوشنر داماد ترامپ دلالی رژیم صهیونیستی را در عربستان به همین شیوه انجام داد. اوبه آل سعود گفت که شما فرصت تان تمام شده و نیاز به حمایت دارید و کلی برای اسرائیل از سعودی ها امتیاز گرفت. بنابراین، این مسائل شخصی نقش اساسی در ایجاد این بحران داشته است. اردوغان امروز ناسیونالیست و قوم گرا شده است و این موضوع بسیار خنده دار است! او روزی از تجدید حیات امپراطوری عثمانی صحبت می کرد! امروز شده پان تورک! این ها با همدیگر در تناقض هستند. اگر او واقعاً پان تورک است چرا به حضور آمریکایی ها در کشورش تن می دهد! اگر می خواهد ردای سلطانی را بپوشد، چرا عضویت اتحادیه اروپا را گدایی می کند؟! مگر نمی خواهد امپراطور باشد؟!
تصویر

شما علیف را ببینید! بزرگترین همایش همجنس گرایان را در باکو برگزار کرد. تمدن پاک تورک ها به هیچ وجه با این مسائل همخوانی ندارد. آنها مسلمان هستند.

شما علیف را ببینید! بزرگترین همایش همجنس گرایان را در باکو برگزار کرد. تمدن پاک تورک ها به هیچ وجه با این مسائل همخوانی ندارد. آنها مسلمان هستند. کسی واقعاً پان تورک است که به فرهنگ مردم تورک زبان ارزش قائل باشد. آیا همجنس گرایی و لواط بخشی از فرهنگ مردم تورک است؟! حاشا! این طور نیست. این خوش رقصی ها برای رژیم صهیونیستی است. در حالی که مردم آذربایجان با یهودیت و صهیونیست ها مشکل دارند.
وجه خطرناک تر داستان، گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار ناتو در حوزه خزر است! این موضوع از همه موضوعات دیگر خطرناکتر است. با سقوط شوروی، ناتو چتر خودش را به سمت شرق گسترده تر کرد. امروز لتونی، لهستان و کشورهای دیگری از شرق عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی هستند. ناتو با تطمیع علیف می خواهد در خزر مستقر شود و تنش مرزی هم بخشی از این موضوع است.
آقای اردوغان اگر راست می گوید که من یک نئوعثمانی و پان تورک هستم چرا روسپی خانه های آنتالیا را تعطیل نمی کند؟! روسپی گری کجای فرهنگ پاک مردم ترکیه جای دارد؟! اردوغان نگران است. او در داخل کشورش با مشکلات عدیده ای روبرو است. 16 استان ترکیه کورد نشین هستند و او با کوردها مشکلات اساسی دارد. وقتی پروژه احیای قلمرو تاریخی عثمانی با شکست مواجه شد و بعد از فتنه انگیزی در سوریه نتوانست به جایی برسد امروز پان تورک شده است برای مقابله با حریف سیاسی داخلی اش که پان تورک هستند! بحث ترکستان بزرگ هم در همین سیاق مطرح شده است.
تصویر

ما هر اندازه در میدان قوی باشیم در عرصه دیپلماسی هم قدرت چانه زنی بالایی خواهیم داشت/ رزمایش فاتحان خیبر قوت قلب دیپلمات های ما بود!

ساعدنیوز: برخی از واکنش نظامی ایران در قضیه تنش با آذربایجان گلایه می کنند که آقا این کشور اصلاً به لحاظ وزنی و اندازه ژئواستراتژیک هم وزن و اندازه جمهوری اسلامی ایران نیست. به هیچ وجه نیازی به رزمایشی با این وسعت نبود و نیروهای محلی کافی بودند چرا که جمهوری آذربایجان و ترکیه استفاده تبلیغاتی برای بزرگنمایی خودشان از این موضوع می کنند. نظر شما در این باره چیست؟
دکتر سید جعفر قنادباشی: رزمایش همیشه برای تهاجم نیست. رزمایش سه چیز را دنبال می کند. اول این که به دشمن بفهماند که هر نوع تحرکی علیه کشور، با کوبنده ترین پاسخ مواجه خواهد شد و باید حد و اندازه خودش را بداند. این رزمایش، توانمندی نظامی فوق العاده ایران را نشان داد. مسأله دوم، قوت قلبی بود که به مردم ایران داده شد و اعتماد به نفس پیدا کردند و به هیچ وجه این تنش نتوانست در بازار تأثیر بگذارد و قیمت ها دچار تشنج نشد. و آرامش را به کشور هدیه داد. سومین موضوع آمادگی نیروهای نظامی است. سپاه و ارتش ما جنگ دیده هستند و یک نیروی نظامی قوی داریم. ولی ما به تحرک بدنی و تحرک سازمانی نیاز داشتیم. این مانوور و مانوورهای دیگر، کمک می کنند که این آمادگی حاصل شود. ظرف 48 ساعت، نیرویی که نیاز بود در منطقه مورد نظر پیاده شد و این یک مسأله مهم است. رزمایش برای آشنایی با سلاح های جدید و تمرین نبردهای دفاعی است. ما هر اندازه در میدان قوی باشیم در عرصه دیپلماسی هم قدرت چانه زنی بالایی خواهیم داشت.
تصویر

تنش مرزی با آذربایجان واکنش معاندان جمهوری اسلامی ایران به پیوستن ایران به سازمان شانگهای است/ آنها می خواهند مسیر دسترسی ما به حوزه شانگهای و جاده ابریشم را سد کنند!

ساعدنیوز: برخی از حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در استان سیونیک ارمنستان صحبت می کنند تا ترکیه و آذربایجان نتوانند طرح صهیونیستی دالان زنگزور را اجرا کنند. چه اندازه این حضور نظامی محتمل است و چه تأثیرات ژئواستراتژیک دارد؟
دکتر سید جعفر قنادباشی: در اظهارات دیپلماتیک خواسته ها بیان می شود ولی توانمندی ها متفاوت است. همین ارمنستان می گفت که قره باغ مال ماست و ما به آذربایجان پس نمی دهیم. ولی چه اتفاقی افتاد؟ ایران به آذربایجان کمک کرد تا مناطق اشغالی را آزاد کند. امروز ارمنی ها یک شعارهایی می دهند و البته نباید به حرف های این آقایون هم چندان اعتماد کنیم. وقتی نخست وزیر ارمنستان می گوید که ما در هیچ توطئه ای علیه ایران شرکت نمی کنیم! آذربایجان هم پیشتر همین موضوعات را مطرح کرد. ولی بعد از آزادی قره باغ امروز تبدیل شده است به حیات خلوت آمریکا و اسرائیل. البته ما به درستی از آذربایجان حمایت کردیم چرا که اسرائیل نمی خواست مناطق اشغالی آذربایجان آزاد شود چرا که اشغال فلسطین توجیه می شد. امروز با آزاد شدن قره باغ بحث آزادی کرانه باختری و بخشی از بیت المقدس که طبق اسناد سازمان ملل مناطق اشغالی محسوب می شوند. خود جولان. این ها هم باید آزاد شوند. رهبر انقلاب اسلامی به صورتی داهیانه تصمیم به حمایت از آذربایجان گرفتند و گفتند که اشغال باید پایان پذیرد. شرایط متفاوت بود. امروز ما مخالف تغییر مرزها هستیم. سفر وزیر امور خارجه ارمنستان برای ایران، جهت تکمیل آن بخشی از راه ترانزیتی است که از مرز ما و از قسمت ارمنی قره باغ می تواند مسیر ترانزیت ما به اروپا باشد. به هر صورت، بعد از پیوستن ایران به سازمان شانگهای، این تنش قرار بود که مسیر دسترسی ما به کشورهای حوزه شانگهای را سد کند و همکاری دو جانبه ما با ارمنستان می تواند این طرح را خنثی کند.

ارتش پاکستان اساساً مزدور است/ امروز فاکتورهای پاکستان روی میز آقای اردوغان است و طبیعتاً این موضوع خنده داری است!

ساعدنیوز: شرکت پاکستان در رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان بسیار تعجب برانگیز است. پاکستان عملاً در افغانستان حوزه نفوذ ایران را با مشکل مواجه کرده و در شمالغرب هم فتنه انگیزی می کند. تحلیل شما از این موضوع چیست؟
دکتر سید جعفر قنادباشی: پاکستان مثل مصر به دلیل این که اقتصادشان قوی نیست، ارتش های مزدور دارند. حاضرند برای کشتن پول بگیرند و طبیعتاً هر جایی که سفارش کار دارند، حاضر می شوند. امروز جمهوری آذربایجان و ترکیه به ارتش پاکستان نیاز دارند و مزدورها در این میدان حاضر می شوند. عربستان در حمله به یمن از نیروهای مصری استفاده کرد. حتی به پاکستان هم برای مشارکت در این جنگ پیشنهاد داد. البته مصر بعداً نیروهایش را از اینجا برد. ارتش پاکستان و مصر تحت تعلیم آمریکا قرار دارند و طبیعتاً از منافع استکبار حمایت می کنند. نکته دیگر دوگانگی موجود در پاکستان است. بین سیستم اطلاعاتی و ارتش این کشور و حتی نظام سیاسی یک سری تعارضاتی است که در روابط با ایران هم این تعارضات آشکار است. به هر صورت این موضوع بحث مزدوری است. همان طور که آمریکا برای عربستان عملیات انجام میدهد و پنتاگون فاکتورها را برای بن سلمان ارسال می کند. امروز فاکتورهای پاکستان روی میز آقای اردوغان است و طبیعتاً این موضوع خنده داری است!
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (367 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (282 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (235 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (181 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (146 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (143 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (125 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (125 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (123 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (119 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (101 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (98 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (94 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس سلفی عجیب و غریب بهرام رادان با سفره هفت سین ساده در دفتر کارش در دوران مجردی+ عکس/ برا همیناست که میگن ازدوج کنی سر و سامون میگیری غوغای خوانندگی و نوازندگی شهاب حسینی با آهنگ ناصر عبداللهی +ویدئو/عجب صدای قشنگی داره! تصاویری از دوقلوهای ریزه میزه و بانمک یاسمین مقبلی در کنار مادر فضانوردشان (ویدیو) رقصی این چنین در میانه میدانم آرزوست!/ واکنش ماده شیمیایی با اشعه‌ی فرابنفش (عکس) ماجرای ازدواج جنجالی ژیلا صادقی با بازیگر سریال "رستگاری" و "بچه مهندس3"، کاوه سماک باشی، چه بود و به کجا رسید مدیتیشن بهاری الناز شاکردوست با ظاهر عجیب و شال پیچی شده در کرمانشاه/ بیستون کعبه عشاق جهان است هنوز+عکس کتک کاری و بزن بزن در مراسم عروسی دختر قلعه نویی/شوخی بی جا کار دست مهمان داد (فیلم) همخوانی هلیا امامی در کنسرت مسعود صادقلو / تعطیلات عید خانم بازیگر از مشهد تا کنسرت صادقلو (عکس) وقتی شاهرخ استخری دختراشو سر صبحی میبره مدرسه / نبات چه غری میزنه 🤣 خلاقیت منحصر به فرد باغبان خوش ذوق با پرورش میوه های قلبی شکل حماسه ساز شد +ویدئو/مغز تو رو باید طلا گرفت! (عکس) گشت و گذار بهاری دمت اوزدمیر با ظاهری متفاوت در یک جای بهشتی تصویری از عبادت خالصانه رهبر انقلاب، آیت الله خامنه ای در حیاط با صفا و سرسبز/ قبول حق باشه حضور سحر دولتشاهی در مراسم تدفین محمدرضا شجریان به عنوان عروس خانواده+عکس/ از این مراسم به بعد ازدواجش با همایون رو علنی کرد خلاقیت خنده دار راننده شمالی، با نوشته جالب پشت کامیون حمل جوجه حماسه آفرین شد/ آخه لامصب جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (فیلم) سپهر حیدری اولین بار این طور عاشق آرام جوینده شد و از او خواستگاری کرد/ عجب جرئتی داشته این مرد پرسپولیسی🙂 خلاقیت بی نظیر یک مادر ایرانی با پختن یک نان منحصر به فرد برای تزئین سفره افطار/ چقدر شیک و مجلسی+عکس سفره افطاری رنگین و مفصل امیر قلعه نویی در یک رستوران مجلل/ ماشالله چه جایی هم انتخاب کردن👌 بیوگرافی و زندگینامۀ شهید محسن فخری‌زادۀ مهابادی، فیزیکدان هسته‌ای ایران
تیتر امروز   
12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس کتک کاری و بزن بزن در مراسم عروسی دختر قلعه نویی/شوخی بی جا کار دست مهمان داد پادشاهی که فقط 20 دقیقه سلطنت کرد+عکس