ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل احساس دفع ادرار حین رابطه جنسی

  سه شنبه، 28 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
دلایل احساس دفع ادرار حین رابطه جنسی
علل مختلفی می توانند عامل احساس ادرار هنگام نزدیکی باشند به عنوان مثال خشکی واژن و همچنین حساسیت به روان کننده یا کاندوم نیز ممکن است باعث تحریک و تورم در اطراف مجرای ادرار شود و متعاقباً منجر به میل به ادرار کردن شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

گاهی در حین رابطه جنسی افکار مختلفی از ذهن شما عبور می کند. اما هر از گاهی علاوه بر این افکار ناخواسته ممکن است احساس ادرار هنگام نزدیکی هم به عنوان یک قاتل رابطه وارد عمل شود. اما چرا هنگام رابطه احساس ادرار می کنید؟اگر شما هم از دسته افرادی هستید که این مشکل را دارید موقع رابطه ی جنسی نیاز به دفع ادرار دارید و حتی این تفکر برایتان پیش آمده که این بخشی از تحریک شدن و واکنش بدنتان است باید بگوییم که در اشتباهید. اگر این مشکل برایتان پیش می آید ممکن است 4 دلیل مختلف در پشت این قضیه باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این 4 دلیل آشنا کنیم.

چرا حین رابطه جنسی احساس دفع ادرار دارید؟

  1. یک موقعیت و پوزیشن خاص این حس ادرار را به شما القا می کند.اگر همسرتان شکم بزرگی دارد و مدام آن را به شکم یا روده ی شما فشار می دهد باعث می شود فکر کنید که ادرار دارید و باید به دستشویی بروید. حتی شاید این حس واقعی هم نباشد و اصلا شما نیازی به دستشویی نداشته باشد. در این حالت عوض کردن پوزیش می تواند کمک کند تا این حس را از خود دور کنید.
  2. مشکل خشکی:خشکی واژن از علائم یائسگی است که از کاهش سطح استروژن منشا میگیرد. استروژن کمک می کند تا رطوبت و چربی واژن حفظ شود و دستگاه اداری مرطوب بماند. اگر غشا دستگاه ادراری خشک شود برخی زنان به اشتباه حس می کنند که باید به دستشوی بروند. در این مورد استفاده از مرطوب کنند، روان کننده و یا استروژن موضعی می تواند موثر باشد.
  3. احساس درد:اگر احساس درد می کنید و فکر می کنید باید به دستشویی بروید یا موقع ادرار سوزشی خفیفی احساس می کنید یا بوی عجیبی حس میکنید یا نقطه های نازک خاکستری در ادرارتان می بینید این می تواند نشانه ای از عفونت واژینال باشد. مراجعه به پزشک و یک آنتی بیوتیک همه چیز را حل می کند.
  4. فقط در موقع رابطه ی جنسی نیاز به دستشویی پیدا می کنید؟شما همیشه به طور مرتب به دستشویی می روید اما تمام رابطه های جنسی شما هم به دستشویی ختم می شود. این می تواند نشانه ی بیماری “پرولاپس” باشد. با تجه به سن و سالتان اگر سن بارداری شما گذاشته است ممکن است عضلات رحم شل شده باشد و موقع رابطه رحم روی مثانه ی شما بیفتد و به آن فشار بیاورد و نیاز به دستشویی پیدا کنید. اگر مشکل این باشد تحملش چندان سخت نیست و به علاوه این مشکل درمانی هم ندارد.

در صورت نیاز به ادرار کردن در حین رابطه جنسی چه باید کرد؟

بنابراین، قبل از اینکه شروع به مقاربت کنید، از روغن استفاده کرده و مثانه خود را تخلیه کنید. تمرینات کگل ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اما چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا نیاز به ادرار کردن در طول رابطه جنسی را برطرف کنید؟ انجام چند تغییر در سبک زندگی می توانند به منظور کنترل مثانه به شما کمک کنند، مانند:

  • برای کاهش فشار از روی مثانه، پوزیشن های مختلف جنسی را امتحان کنید.
  • در صورت اضافه وزن، وزن خود را کاهش دهید.
  • مصرف کافئین و الکل که ادرار آور و تحریک کننده مثانه هستند را محدود کنید.
  • آموزش مثانه را با برنامه ریزی استراحت طول روز خود ترکیب کنید.

اکثر مردم می توانند با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و انجام منظم تمرینات عضلات کف لگن، نیاز به ادرار کردن در حین رابطه جنسی را کاهش یا حتی از بین ببرند. اما اگر در این باره نگران هستید، بایستی آنها را با یک متخصص در میان بگذارید.

زن

تشخیص و درمان بی اختیاری در طول رابطه جنسی

اگر احساس ادرار هنگام نزدیکی را تجربه کرده اید و فکر می کنید ممکن است در طول رابطه جنسی ادرار کنید، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند تعیین کند که آیا شما ادرار می کنید و یا چیزی که تجربه می کنید نتایج ارگاسم است. اگر در هنگام رابطه جنسی ادرار می کنید، پزشک می تواند گزینه های درمان متعددی را برای کمک به کنترل بی اختیاری در نظر بگیرد. روش های درمان این عارضه به شرح زیر می باشد:

تقویت ماهیچه های کف لگن

برای بانوان پزشک ممکن است تمرینات فیزیوتراپی و تمرینات کیگل را جهت تقویت عضلات کف لگن تجویز کند. تمرینات کیگل می تواند قدرت عضلات کف لگن، عضلاتی که از اندام های لگن شما پشتیبانی می کند و عضلات اسفنکتر که هنگام ادرار کردن یا حرکت روده ای باز و بسته می شوند را تقویت نمایند. سایر مزایای این تمرینات شامل بهبود کنترل مثانه، بهبود بی اختیاری مدفوع، افزایش جریان خون به اندام های جنسی و افزایش لذت جنسی می باشد.
در مردان تمرینات کگل ممکن است به بی اختیاری ادرار و بهبود عملکرد نعوظ کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که ۴۰ درصد مردان مبتلا به اختلال نعوظ برای بیش از شش ماه، علائم بالینی خود را با ترکیبی از فیزیوتراپی کف پا و تمرینات خانگی کگل حل کرده اند.
این تمرینات را می توان ایستاده، نشسته و یا در حالت استراحت و در هر زمان یا مکانی انجام داد. ابتدا عضلات را شناسایی کنید. این کار را می توان با متوقف کردن ادرار و انقباض آن ها تشخیص داد. پس از شناسایی، این عضلات را منقبض کرده و برای پنج ثانیه نگه دارید و سپس به طور کامل آن ها را استراحت دهید. یک تا سه بار در روز این تمرین را در ست های پنج الی ده تایی تکرار کنید.

آموزش کنترل فعالیت مثانه

آموزش در اختیار گرفتن فعالیت مثانه به شما کمک می کند تا کنترل بهتر مثانه را به دست آورید و به این ترتیب این امکان را می دهد تا به طور فزاینده ای زمان بین دفعات ادرار کردن را افزایش دهید. این آموزش شامل استفاده از سرویس بهداشتی در یک برنامه ثابت است، چه تمایل به رفتن داشته باشید یا خیر. اگر احساس نیاز به ادرار کردن قبل از زمان برنامه ریزی شده باشد، می توانید با تکنیک های آرامش بخش خود را کنترل کنید. این برنامه به شما کمک می کند به تدریج، دوره های زمانی بین وقفه های استفاده از سرویس بهداشتی را تا ۱۵ دقیقه افزایش دهید و آن را به سه تا چهار ساعت برسانید. البته ممکن است تا رسیدن به هدف، ۶ تا ۱۲ هفته طول بکشد.

تغییر سبک زندگی

برای برخی از افراد، تغییر شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از ادرار کردن در طول رابطه جنسی کمک کند:

  • سعی کنید پوزیشن های مختلف در طول رابطه جنسی را امتحان کنید. این شیوه به شما کمک می کند که شیوه ای پیدا کنید که بر مثانه شما فشار نمی آورد.
  • مثانه را قبل از رابطه جنسی خالی کنید؛ این کار احساس ادرار هنگام نزدیکی را بطور قابل توجهی کاهش می دهد.
  • اگر اضافه وزن دارید از دست دادن وزن می تواند کمک کند. دکتر شما می تواند به شما کمک کند که یک رژیم غذایی و برنامه تناسب اندام داشته باشید.
  • محدود کردن مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی کافئین یا الکل. کافئین و الکل به عنوان دیورتیک ها باعث تحریک مثانه می شوند.
  • قبل از فعالیت جنسی از مصرف بیش از حد نوشیدنی اجتناب کنید. این روش مقدار ادرار را در مثانه تان کاهش می دهد.

دارو ها و درمان های دیگر

دارو ها معمولا تنها در صورتی ارائه می شود که تمرینات کف لگن و تغییر سبک زندگی در کاهش علائم موثر نباشند. دارو هایی که اغلب برای درمان بی اختیاری تجویز می شوند عبارتند از:

  • دارو هایی که اسپاسم مثانه را کاهش می دهند، مانند دارفناکین (Enablex) و اکسی بوتینین کلرید.
  • دارو های ضد اسپاسم و ضد ترشح مانند هیوسی سین
  • تزریق بوتاکس به عضله مثانه
  • جراحی برای افزایش اندازه مثانه

اکثر افراد قادرند که ادرار هنگام نزدیکی را کاهش یا حتی حذف نمایند؛ در اغلب موارد با تغییر سبک زندگی و تمرینات عضلات کف لگن این کار شدنی است. اگر بی اختیاری ناشی از یک وضعیت اساسی باشد، درمان این وضعیت یا بیماری ممکن است به کاهش بی اختیاری کمک کند. هرگونه دغدغه ای که در این خصوص دارید را با پزشک خود در میان بگذارید؛ بدین طریق می توانید برنامه ای برای کشف علت و درمان برای بی اختیاری خود پیدا کنید.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنید؟

نیاز به ادرار کردن هنگام رابطه جنسی معمولاً یک وضعیت طبیعی است. اما مواقعی وجود دارد که باید با اورولوژیست یا متخصص زنان در این باره مشورت کنید. به عنوان مثال، اگر فوریت ادرار همراه با درد باشد، این می تواند نشان دهنده عفونت مثانه یا عفونت ادراری باشد.اگر بی اختیاری شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است، درمان این بیماری ممکن است به کاهش بی اختیاری شما کمک کند. اگر در حین مقاربت احساس درد می کنید، حتما با پزشک خود در این باره صحبت نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (419 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (121 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (56 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (54 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (13 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (12 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییرات چهره یانگ می‌گیونگ بازیگر 62 ساله نقش بانو هن استاد یانگوم در سریال جواهری در قصر+ عکس رونمایی از کیک خاص و بی نظیر مرتضی پورعلی گنجی برای تولدش در رستوران شیک و باکلاس+ عکس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره بازیگر سریال خانه به دوش بعد از سالها / عکس غلامحسین لطفی باجناق آقا ماشالله همه را شوکه کرد رونمایی از چهره نچرال زهره سریال فاصله ها در دنیای واقعی+ عکس کشف صدها مومیایی و تابوت باستانی در گورستان وسیع مصر+ فیلم شعرخوانی در حضور آیت الله خامنه ای و واکنش ایشان به نوای زیبا+فیلم ویدئویی به خاطره انگیز از جلسه انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری/ تواضع مثال زدنی رهبر انقلاب + فیلم (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد اداره ای دولتی در اهواز با قرار دادن تخته ای چوبی دم در ورودی برای چسباندن آدامس ارباب رجوع!+عکس/ استفاده 100 درصدی از مغز یعنی این👌 فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی که جان همسر جوان و پسر نازش رو گرفت +عکس/ لعنت به تصادف رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران با میوه های تابستانی و انواع شیرینی در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...