تاثیر رابطه جنسی بر کاهش و افزایش وزن

  یکشنبه، 03 مرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
تاثیر رابطه جنسی بر کاهش و افزایش وزن
رابطه جنسی و افزایش وزن چه ارتباطی باهم دارند؟ واقعا ازدواج می‌تواند مقصر چاقی و افزایش وزن باشد؟ برای یافتن جواب این سوالات با ما همراه باشید.

از فواید رابطه جنسی بسیار گفته ایم که چه تاثیراتی در سلامت جسم و روح دارند حالا نوبت به پاسخ این سوال می رسد که آیا رابطه زناشویی در سوزاندن چربی و تناسب اندام چه نقشی دارد؟ آیا داشتن بیش از حد رابطه جنسی می تواند تاثیری در به دست آوردن یا از دست دادن وزن داشته باشد؟ رابطه جنسی واقعا می تواند به افزایش یا از دست دادن وزن منجر شود؟ خب، اختلاف نظر زیادی در مورد تاثیر رابطه جنسی بر بدن وجود دارد با این حال، تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد داشتن رابطه جنسی بیش از حد موجب افزایش وزن در میان زنان می شود.از سوی دیگر، دیدگاه هایی وجود دارند که می گویند رابطه جنسی به سوختن کالری ها کمک می کند بنابراین اجازه دهید دو جنبه را به طور جداگانه بررسی کنیم.

رابطه زناشویی چه تاثیری بر وزن می گذارد؟

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی را تشکیل می دهد که برای داشتن حس خوب در زندگی و ارتباط بهتر همسران اهمیت بالایی دارد. بنابراین از ابتدای زندگی زناشویی و حتی قبل از آن آموزش های لازم برای بهبود این ارتباطات به فرد ارائه می شود. اگر دقت کرده باشید، اکثر افراد پس از ازدواج دچار اضافه وزن می شوند، به همین دلیل این گمان می رود که رابطه جنسی و وزن با هم در ارتباط هستند. از سوی دیگر، برخی افراد معتقد هستند، افزایش وزن و چاقی، سبب کاهش کیفیت رابطه زناشویی می شود. در این مقاله می خواهیم به بررسی این مسائل بپردازیم.

زن وشوهر

افزایش میل جنسی و تاثیرش بر وزن

دلیل این افزایش وزن می تواند هورمون "پرولاکتین" باشد. این باعث تحریک عشق و تولید شیر می شود. سطح هورمون در خون افزایش می یابد، به ویژه هنگامی که به ارگاسم پس از رابطه جنسی رسیده است.

با این حال، اعتقاد مشترک است که اغلب افراد پس از ازدواج چاق می شوند.نه تنها زنان، بلکه مردان پس از ازدواج نیز وزن زیادی را به دست می آورند. اما دانشمندان بر این باورند که هیچ ارتباطی با رابطه جنسی ندارد، زیرا هیچ دلیل فیزیولوژیکی برای اثبات آن وجود ندارد.پس از ازدواج افراد احساس امنیت میکنند و با شرکای زندگی خود با خوشحالی زندگی می کنند. این دلیل در نظر گرفتن افزایش وزن در افراد است.

تحقیقات نشان می دهد که در مقایسه با روابط افراد، مجرد ها کمتر غذا می خورند. پس از ازدواج، زوج ها وعده های غذایی خود را با هم مصرف می کنند و کالری مصرفی به طور طبیعی بالا می رود.محققان همچنین می گویند که یک رابطه شاد و امن می تواند اشتها را افزایش دهد.با این وجود، مردان و زنان ممکن است آگاه نباشند که به دلیل رابطه شاد با آنها بیش از حد معمول غذا می خورند.از این رو، برای اطمینان از اینکه پس از ازدواج به وزن بیش از حد نرسیده اید، رژیم غذایی خود را کنترل کنید. یک رژیم سالم و کمی تمرین منظم، به شما کمک می کند تا بتوانید به شکل و فرم خوبی باقی بمانید.

رابطه زناشویی و کاهش وزن

ارقام و تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط 100 کالری در 30 دقیقه رابطه پرشور سوزانده می شود. بنابراین هر چه در رختخواب فعال تر باشید، بیشتر وزن کم خواهید کرد.بر اساس تحقیق دیگری، میزان استرس در قلب مردان متاهل جوان در طول رابطه جنسی معادل بالا رفتن از دو طبقه راه پله است. در طول رابطه جنسی، ضربان قلب تا 130 برابر می شود که مشابه فعالیت بدنی متوسط است.رابطه زناشویی همچنین باعث کاهش میل به چربی و کربوهیدرات می شود، زیرا کورتیزول، هورمون اضطراب بالا است که می تواند با داشتن رابطه جنسی منظم ، کنترل شود.

چگونگی از دست دادن وزن با داشتن رابطه جنسی

وزن سالم بخشی از زندگی سالم است.نگه داشتن وزن سالم، باعث سلامت استخوان ها، ریه ها و باقی اندام های بدن خواهد شد. ممکن است حتی سرطان را دفع کند. طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی، فعالیت بدنی بخش مهمی از حفظ وزن سالم،و از دست دادن وزن اضافی است.HSS حداقل 150 دقیقه تمرین شدید متوسط را هر هفته توصیه می کند، اما کمتر از 25 درصد بزرگسالان موفق به انجام این هدف می شوند. خب در کل، رابطه جنسی برای سلامتی ما خوب است، کالری ها را می سوزاند، و ما را خوشحال می کند.

طبق یک مطالعه اخیر، بعید است که به میزان یک ورزش سنگین چربی بسوزانید، اما به هر حال تاثیر بسزایی خواهد داشت. محدوده کالری سوزانده شده در طول رابطه جنسی بسیار متفاوت بوده است.مردان 13 کالری و زنان 11.6، در حالی که در بالای این محدوده، مردان 306 کالری و زنان 164 کالری را سوزاندند، که این میزان بیشتر از نیم ساعت پیاده روی کردن است.

شاخص توده بدن (BMI) برای مردان بین 19.5 تا 31 سالگی متغیر بود و مردان زیادی در رده اضافه وزن و چاقی قرار داشتند. برای زنان، دامنه آن از 16.9 به 26.6 بود، به این معنی که برخی از زنان دارای وزن کم و بعضی اضافه وزن بودند. این مطالعه هیچ چیز در مورد وزن شرکت کنندگان را در طی 4 هفته که در آن شرکت داشتند، نشان نمی دهد.اما اگر به فکر کاهش وزن هستید، ورزش بیشترین تاثیر را خواهد داشت. محققان دریافت کرده اند که زنان با سه جلسه تمرین در طول هفته، معادل 3400 کالری می سوزانند.

مدیریت جنسی و وزن

احتمالا این بستگی به این دارد که چگونه رابطه جنسی را به برنامه شخصی خود متصل کنید. پیدا کردن زمان برای رمانتیک بودن به نظر می رسد آسان است، اما واقعیت عجیب و غریب از زندگی پر مشغله آن را برای برخی دیگر غیر ممکن و سخت کرده است.با این حال، لازم به ذکر است که رابطه جنسی مزایای سلامتی فراوانی دارد که یکی از آنان کمک به متعادل نگهداشتن وزن بدن است.

تأثیر رابطه جنسی در افزایش وزن مردان

رابطه جنسی و وزن در مردان شاید ارتباط کمی با هم داشته باشند و نمی توان آن ها را به صورت معنادار با هم در ارتباط دانست. به طور کلی، روابط زناشویی سبب سلامت بیشتر جسم و روح در فرد می شود. به عنوان مثال، هنگامی که بحث افزایش وزن پیش می آید، اکثر افراد آن را به آرامش بیشتر پس از ازدواج ربط می دهند.

یک مرد بالغ ممکن است از نظر جنسی در زمان مجردی آرامش کافی نداشته باشد، بنابراین بعد از برقراری روابط زناشویی منظم، آرامش نسبی باعث افزایش وزن می شود. علاوه بر این کم خوابی و به هم خوردن عادت خواب منظم پس از ازدواج از دیگر عواملی است که در سوخت و ساز بدن تأثیر گذاشته و باعث پرخوری و حتی افزایش وزن می شود. پس نمی توان گفت افزایش وزن مردان پس از ازدواج به صورت مستقیم و زیاد ناشی از ارتباط جنسی است.

البته پس از رابطه جنسی، افزایش هورمون های جنسی مردانه در خون مشاهده می شود و این عامل می تواند بر روی تجمع چربی ها در نواحی مانند شکم و پهلوها تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر، رابطه جنسی از نظر برخی پزشکان، یک فرآیند انرژی بر است که بدن مردان را به سوخت انرژی بیشتر وادار می کند. انتظار می رود ارتباط جنسی حتی به کاهش وزن نیز منجر شود. پس می توان گفت، رابطه جنسی و وزن ، بر همدیگر تاثیر منفی و مثبت دارند و ممکن است به صورت مستقیم همدیگر را خنثی کنند.

تأثیر رابطه جنسی و وزن در زنان

معمولا، در طی یک رابطه جنسی استاندارد، زنان کالری کمتری به نسبت مردان می سوزانند. ولی بر اساس این که رابطه جنسی سبب تعادل در هورمون های بدن یک زن می شود، می تواند در افزایش وزن مؤثر باشد.زنان نیز مانند مردان پس از ازدواج و داشتن روابط جنسی ممکن احساس آرامش بیشتری کنند، به همین دلیل به صورت غیرمستقیم این روابط، به بهبود شرایط روحی و روانی فرد منجر می شود. آرامش اعصاب اکثر اوقات منجر به چاقی می شود و اضافه وزن را به خصوص در سال های اول ازدواج به همراه دارد.هورمون های جنسی نیز در صورتی که در بدن فرد افزایش یابند تا حدی سبب بروز چاقی می شوند.روی هم رفته از نظر علمی هنوز افزایش وزن پس از ازدواج را نمی توان کاملا و حداقل به صورت مستقیم مربوط به روابط زناشویی دانست.

البته نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد که روابط زناشویی بین زن و مرد سبب می شود تا آن ها احساس سرخوشی بیشتری داشته باشند و این مسئله نیز به نوبه خود سبب افزایش اشتها می شود. از این رو کسانی که روابط زناشویی منظم و کاملی دارند، اکثرا روحیه بهتری داشته و نسبت به قبل از ازدواج، علاقه بیشتری به خوردن غذا نشان می دهند. این عامل نیز در چاقی دو طرف تأثیر زیادی می گذارد.

آیا برای داشتن رابطه جنسی بهتر باید وزن کم کنید؟

برخی مزایای کاهش وزن عبارتند از: افزایش انرژی ارتقاء و بهبود تحرک و بالا رفتن اعتماد بنفس این عوامل بر روی زندگی عاشقانه و زناشویی شما تاثیر می گذارند. علاوه بر این، اگر اضافه وزن موجب افسردگی و بدخلقی شما می شود، کاهش وزن می تواند به شما اعتماد بنفس بیشتری بدهد تا با انگیزه بهتر، یک زندگی عاشقانه تر داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید که یک رابطه جنسی و زناشویی کامل و خوبی داشته باشید، بهتر است که وزن کمی داشته باشید و برای کاهش وزن خود تلاش کنید.

تاثیر منفی چاقی بر رابطه زناشویی

همه ما تاثیرات اضافه و کاهش وزن بر جسم و روح افراد را می دانیم اما شاید دانستن اینکه تغییرات وزن در رابطه زناشویی نیز تاثیرگذار است برایتان تعجب انگیز باشد . رابطه جنسی با تناسب اندام و میزان دریافت کالری رابطه مستقیم دارد . لاغری و کنترل کردن اشتها تاثیر زیادی در رابطه جنسی دارد . تناسب اندام و لاغر بودن موجب افزایش میل جنسی می شود . افرادی که دارای تناسب اندام هستند و چربی شکمی ندارند و در کل شاخص توده بدنی آن ها بین 22 و 28 است میل جنسی بیشتری نسبت به افرادی که دارای اضافه وزن هستند دارند.

چالش های افراد چاق در هنگام برقراری رابطه جنسی

یک مطالعه بر روی 187 فرد چاق انجام شد. در این مطالعه 151 نفر از شرکت کنندگان خانم بودند. متوسط شاخص توده بدنی این افراد تقریبا 41 بوده است. این بدین معنی است که آن ها در گروه افراد بسیار چاق قرار می گرفتند. این افراد راه های لاغری را تجربه کردند و تجربیات جنسی خود را هر سه ماه یک بار با متخصصان به اشتراک می گذاشتند. در ماه های اول این افراد چالش های زیر را در خصوص رابطه جنسی داشتند.

  • احساس عدم جذابیت از نظر جنسی
  • عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی
  • اکراه برای بدون لباس دیده شدن
  • مشکل در عملکرد جنسی
  • پرهیز از برخورد های جنسی
  • عدم لذت بردن از فعالیت جنسی

در آغاز مطالعه، دو سوم از شرکت کنندگان بیان کردند که حداقل گاهی اوقات احساس عدم جذابیت می کنند و 18 درصد از آن ها اظهار داشتند که از فعالیت جنسی لذت نمی برند. بیشتر زنان احساساتی مانند عدم لذت بردن از رابطه جنسی و نیز اکراه از بدون لباس دیده شدن را به عنوان چالش های رابطه جنسی خود می دانستند.

تاثیر کاهش وزن بر رابطه جنسی

به طور مشابه، حدود 39 درصد از زنان و 55 درصد از مردان گفتند که آن ها بعد از لاغر شدن میزان تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی از خود بروز می دادند. نویسندگان این مطالعه خاطر نشان كردند كه افسردگی اغلب یك عامل كلیدی و تاثیر گذار بر دوری کردن از رابطه جنسی به شمار می رود. در حالی كه مردان و زنان معمولا پس از لاغر شدن از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار می شوند و نشانه هایی از بهبود افسردگی در آن ها به چشم می خورد. در صورت بهبود در علائم افسردگی، زندگی جنسی افراد بهبود پیدا خواهد کرد.

حرف آخر درباره تاثیر رابطه زناشویی بر وزن

در پاسخ به سوال که رابطه جنسی چاق می کند یا لاغر باید بگوییم رابطه زناشویی کالری می سوزاند اما میزان آن بستگی به کیفیت رابطه جنسی دارد؛ هرچه مدت زمان رابطه جنسی بیشتر شود، کالری بیشتری سوزانده می شود.برای محاسبه این میزان باید خانم ها هر دقیقه را در 3.1 ضرب کنند، و اگر مردان می خواهند محاسبه کنند، باید هر دقیقه را در 4.2 ضرب کنند نتیجه ی به دست آمده برای هر کدام میزان کالری است که با رابطه زناشویی می سوزانند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (52 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان