دلایل بوی بد ظروف شیشه ای و روش های رفع آن

  پنجشنبه، 26 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلایل بوی بد ظروف شیشه ای و روش های رفع آن
بسیاری از خانم های باسلیقه نسبت به بوی بد ظروف آشپزخانه حساسیت بسیاری به خرج می دهند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های موثر در رابطه با رفع بوی بد لیوان و ظروف شیشه ای را مطالعه نمایید.

شاید همه ی ما این تجربه را داشته باشیم که وقتی می خواهیم با لیوان شیشه ای آب بخوریم، لیوان بوی بدی بدهد که حس ناخوشایندی را به انسان منتقل می کند. لیوان های شیشه ای معمولا سریع بوی بد را جذب کرده و بوی بد روی لیوان باقی می ماند. طبیعی است که نوشیدن آب و یا شربت در لیوان هایی که بوی بد و منزجر کننده ای دارند برای هیچ فردی خوشایند نمی باشد، از این رو بسیاری از خانم های کدبانو به دنبال روش های موثر برای خوشبو ماندن لیوان های خود می باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های موثر در رابطه با رفع بوی بد لیوان را به شما معرفی نماییم.

چگونه بوی بد لیوان ها و ظروف شیشه ای را برطرف کنیم؟

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و می توانید از طریق آن ها بوی بد را از بین ببرید و به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بوی بد لیوان

استفاده از جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای، سینک را از آب گرم پر کنید و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید، سپس نیم ساعت لیوان های شیشه ای را درون ترکیب آب و جوش شیرین بگذارید و بعد لیوان ها را تمیز بشویید. استفاده از جوش شیرین نه تنها سبب از بین رفتن بوی نامطبوع می شود بلکه لکه باقیمانده روی ظرف را هم پاک می کند.

استفاده از آب لیمو

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای استفاده از آب لیمو است. آب لیمو اسیدی است و مقداری از آن سبب از بین رفتن بوی بد لیوان می شود. برای از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای کمی آب لیمو را درون لیوان شیشه ای ریخته و آن را تکان دهید، سپس لیوان را به خوبی بشویید.

استفاده از گوجه فرنگی

آیا می دانید آب گوجه فرنگی نیز بوی بد لیوان را از بین می برد. برای از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای مقداری آب گوجه را بگیرید و روی یک دستمال یا اسکاج بریزید و روی لیوان شیشه ای بمالید و سپس حدود 15 دقیقه صبر کنید و لیوان را تمیز بشویید.

استفاده از وانیل

برای از بین بردن بوی بد لیوان، درون آن را از آب سرد پر کنید و بعد از آن دو تا سه قطره عصاره وانیل به آن اضافه کنید و اجازه دهید یک شب این عصاره داخل ظرف باقی بماند سپس محلول را خالی کنید و لیوان را بشویید.

سرکه سفید و سینک ظرفشویی

راه آب سینک را ببندید و یک حوله ضخیم داخل آن بیاندازید و لوازم شیشه ای را روی آن قرار دهید. سپس دو فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید و بعد؛ با آب داغ روی آن ها بگیرید تا روی لیوان ها را به طور کامل آب بگیرد. 20 دقیقه الی نیم ساعت صبر کنید تا سرکه به طور کامل داخل آب حل شود و بوی بد از بین برود. سپس از یک اسفنج تمیز یا یک پارچه تمیز برای اسکراب کردن ظروف استفاده کرده و آنها را خشک کنید.

سرکه سفید و ماشین ظرفشویی

دو فنجان سرکه سفید را در کف ماشین ظرفشویی بریزید و اجازه دهید 1 یا 2 دقیقه داخل آن باقی بماند. سپس آب هم به آن اضافه کنید تا مواد به مدت 20 الی 30 دقیقه با یکدیگر مخلوط شده و روی ظرف های شما بریزند و در ماشین ظرفشویی را ببندید و اجازه دهید که کار خودش را بکند.

استفاده از پودر خردل

استفاده از پودر خردل از روش های از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای می باشد. برای از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای، لیوان شیشه ای را درون آب گرم مخلوط با یک قاشق چای خوری پودر خردل قرار دهید و یک ربع صبر کرده و سچس لیوان ها را شست و شو دهید.

قرار دادن لیوان در نورخورشید

برای از بین رفتن بوی بد لیوان شیشه ای آنها را پس از شستشو در هوای آزاد و زیر نور خورشید قرار دهید زیرا یکی از عوامل طبیعی از بردن بوی بد لیوان شیشه ای، نور خورشید می باشد.

استفاده از ذغال

زغال بوی نامطبوع را به خود جذب کرده و از بین می برد. پس برای از بین بردن بوی لیوان شیشه ای تکه ای ذغال را درون لیوان قرار دهید و بگذارید یک شب بماند و به خوبی بو را جذب کند، سپس لیوان را بشویید.

استفاده از قهوه

برای از بین رفتن بوی بد لیوان شیشه ای مقداری پودر قهوه را داخل لیوان ریخته و در آن را ببندید و بعد از یک تا نهایت دو روز در آن را باز کنید.

چرا لیوان شیشه ای بو می دهد؟

در مورد دلیل ایجاد این بو میتوان به عوامل زیر اشاره کرد:

استفاده از شوینده های بی کیفیت

بعضی از شوینده ها هستند که به اندازه کافی لیوان های شیشه ای و دیگر ظروف را تمیز نمی کنند و یک حالت تار و مات روی آن ها ایجاد می کنند که آلوده به نظر می رسند. علت آن هم اثرگذاری پایین شوینده ها است. پس بهتر است که در وهله اول شوینده خود را عوض کنید، زیرا اگر سطح آن به طور کافی تمیز نشده باشد، احتمال ایجاد بوی بد هم وجود دارد.

لوازم مربوط به شستشو

بعضی از اسکاچ ها قبلاً با مواد دیگری برخورد داشته اند و هنگامی که آن ها را به لیوان شیشه ای می زنید، بوی مواد قبلی به آن ها انتقال داده می شود که در چنین حالتی یا باید اسکاچ را به طور کامل بشویید یا این که آن را عوض کنید.

ارتباط بوی بد و رطوبت لیوان

چرا ظرف ها و لیوان موقعی که مرطوب هستند بیشتر بوی بد می دهند؟ باکتری های به دام افتاده روی سطح ظروف شیشه ای و لایه زیرین آن ها در رطوبت بیشتر رشد می کنند. در نتیجه هوای گرم و مرطوب باعث می شود که آن ها این باکتری ها را پرورش دهند و داخل آن ها بیشتر بو بگیرد.

چند توصیه اساسی برای داشتن ظروف بی بو

در نهایت لازم است به شما توصیه کنیم اجازه ندهید ظرف های منز ل تان به مدت طولانی کثیف باشند. این اتفاق باعث می شود هم ظرف ها به سادگی شسته نشود و هم بو در مدت زمان بیشتری درون ظرف باقی بماند.شست و شوی دیرهنگام نیز باعث می شود تا ظرف ها کپک بزند و دردسر های شما را چند برابر کند. همچنین ظرف ها را به هیچ عنوان در رطوبت و جای تاریک، کثیف و آلوده قرار ندهید. از ظروف باکیفیت استفاده کنید. به ویژه برای استفاده از ظروف شیشه ای و پلاستیکی به دنبال ظرف هایی باشید که از متریال و مواد اولیه مناسب تولید شده باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (232 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (106 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (49 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (45 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (39 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (33 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (29 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!