ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل گرفتگی ماهیچه های بدن بعد از رابطه جنسی

  شنبه، 26 آذر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلایل گرفتگی ماهیچه های بدن بعد از رابطه جنسی
بیشتر اوقات افراد در مورد لذت  رابطه جنسی صحبت می کنند و کمتر در مورد مشکلات مربوط به رابطه جنسی صحبت می کنند ، یکی از  این مشکلات گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی است . ما در ادامه پیرامون این مساله بحث میکنیم. همراه ما باشید.

گرفتگی ماهیچه ها از عوارض بعد از رابطه جنسی است که می تواند لذت رابطه جنسی را از بین ببرد. گرفتگی عضلات فقط یکی از دردهایی است که ممکن است بعد از رابطه جنسی تجربه کنید . اما اگر آن را تجربه کرده اید ، تنها نیستید . عوارض بعد از رابطه جنسی محدود به گرفتگی عضلات نمی شود بلکه افراد ممکن است عوارضی مانند افسردگی بعد از رابطه جنسی ،خواب آلودگی، افسردگی و حتی گریه بعد از رابطه جنسی را تجربه کنند.

علل گرفتگی ماهیچه ها بعد از رابطه جنسی

بیشتر زنانی که گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی را تجربه می کنند این سوال را دارند که آیا این گرفتگی نشان دهنده مشکل خاصی در دستگاه تناسلی یا اندام های داخلی بدن است؟ به همین خاطر نیز اکثرا این گرفتگی ها آن ها را نگران می کند. پاسخ به سوال بالا کمی پیچیده است زیرا برخی از علل گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی طبیعی است و برخی از گرفتگی ها نشان دهنده بیماری زمینه ای می باشد. درد در هنگام مقاربت و یا پس از آن یکی از مشکلات جنسی زنان است که می تواند به عوامل مختلفی مثل ارگاسم، فیبروئید و بیماری ها خاص ارتباط داشته باشد.علل زیادی برای تجربه درد در هنگام رابطه جنسی یا بعد از آن وجود دارد. برخی از این علل نیاز به درمان داشته و برخی دیگر کمتر جدی هستند. اما ۶ علت مهم گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی عبارتند از:

اندومتریوز

اندومتریوز اغلب باعث درد یا گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی می شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بافت رحم در خارج از رحم، یعنی جایی که به آن تعلق ندارد، رشد می کند. گاهی اوقات، بافت بر روی تخمدان رشد می کنند. این بافت مانند بافت پوشش رحم، پس از ضخیم شدن و در نهایت با خونریزی قاعدگی از بدن خارج می شود. از آنجا که خون ایجاد شده بر اثر این بافت مسیر ساده ای برای خروج ندارد ممکن است در جایی از مسیر به دام افتاده و ایجاد درد زیادی کند. زنان مبتلا به آندومتریوز معمولا بدون این که خونریزی قاعدگی داشته باشند، گرفتگی های قاعدگی مانند را تجربه می کنند.زنان مبتلا به اندومتریوز در طول دوره های پریود خود درد ناتوان کننده ای را تجربه می کنند. تا جایی که این درد مختل زندگی آن ها خواهد شد. و از آنجایی که بافت غیر طبیعی در خارج از رحم در حال رشد است، اکثر این زنان در هنگام مقاربت جنسی، درد دارند.

بیماری التهابی لگن

زنان مبتلا به بیماری التهابی لگن، یا PID، نیز می توانند گرفتگی بعد از رابطه جنسی را تجربه کنند. PID به طور معمول با کلامیدیا که یکی از بیماری های مقاربتی است، ایجاد می شود. در برخی موارد نیز سوزاک عامل آن است. هنگامی که PID رخ می دهد، لوله های فالوپ و رحم ملتهب می شوند. بنابراین بعد از رابطه جنسی و گاهی اوقات بعد از اتمام دوره درد ایجاد می شود.

فیبروئید و یا کیست

فیبروئید بسیار رایج است. فیبروئیدها در واقع تومورهای خوش خیم و یا غیر سرطانی هستند که در رحم تشکیل می شوند. کیست نیز می تواند در تخمدان تشکیل شود. هر دوی این بیماری ها عامل ایجاد درد و گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی هستند. گاهی فیبروئیدها خونریزی شدید در طول دوره و خونریزی در بین دوره ایجاد می کنند. بسیاری از زنان پس از پارگی کیست دل درد شدیدی دارند. در برخی از موارد، گرفتگی می تواند تا چند روز بافی مانده و همراه با نفخ باشد.فیبروئیدها و کیست شایع ترین علل گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی می باشند. آنها به طور کلی بی ضرر هستند. اما بهتر است در صورتی که درد شدید دارید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

ارگاسم

برای برخی از زنان، ارگاسم می تواند باعث درد شدید در منطقه تحتانی شکم شود. برخی از زنان ممکن است درد در انتهای واژن را تجربه کنند. گرفتگی می تواند بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. ارگاسم دردناک بیشتر در زنان بین سنین ۳۵ تا ۵۵ ساله ایجاد می شود. زنانی که در یائسگی هستند یا در نزدیکی دوره یائسگی به سر می برند، بیشتر دچار این عارضه می شوند.

دخول کج یا عمیق در رحم

اگر دهانه رحم هنگام دخول با آلت تناسلی تماس داشته باشد و به آن ضربه وارد شود درد شکم ایجاد می شود. برخورد آلت تناسلی با دهانه رحم موجب منقبض شدن عضلات شده و دل درد ایجاد می شود. گاهی اوقات کجی سر آلت تناسلی موجب ایجاد این برخورد می شود.

علائم اولیه بارداری

درد و گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی به ویژه بعد از ارگاسم، یکی از علائم اولیه بارداری است. هنگامی که ارگاسم رخ می دهد، انقباضات خفیف رحمی ایجاد می شود. این انقباضات می توانند درست مثل گرفتگی های قاعدگی احساس شوند. گاهی این درد شدید نیز می شود. انقباضات رحمی خفیف چیزی عادی است و به طور کلی جای نگرانی ندارد. با این حال، اگر باردار هستید و تجربه گرفتگی شدید بعد از رابطه جنسی دارید، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

زن خوابیده

درمان و پیشگیری گرفتگی ماهیچه ها بعد از رابطه جنسی

اگر گرفتگی عضلات بر اثر علتی فیزیکی یا عاطفی مسبب درد ایجاد شده باشد فرد باید در جستجوی درمان تکمیلی باشد. این ممکن است موارد زیر را شامل شود:

  • آنتی بیوتیک برای درمان عفونت
  • درمان یا مشاوره برای اضطراب
  • جراحی برای خارج کردن فیبروئیدها یا کیست
  • قرص های هومورنی برای پیشگیری از تخمک گذاری یا درمان کیست تخمدان

نکات مهمی که بعد از رابطه ی جنسی باید بدانید

  • بعد از ارضا شدن بلافاصله بستر را رها نکنید
  • سریعا سراغ فعالیتهای دیگر نروید و اجازه دهید ریتم بدن شما به حالت نرمال بازگردد
  • منی بصورت کامل باید دفع شود
  • بعد از ارضا شدن، با رفتن به دستشویی و فشردن آلت از انتها به سمت سر الت مایع انزالی را بطور کامل دفع کنید ، ممکن است ادرار شما در این شرایط منقطع باشد ، این توصیه به زنان نیز میشود
  • بعد از ارضا شدن آب نخورید
  • آشامیدن آب پس از نزدیکی جنسی به جهت گرم شدن بدن و اعضا موجب ضعف و کاهش حرارت غریزی می شود، همچنین به دلیل گرم شدن اعضاء بدن آب به سرعت به اعضاء رسیده و بدن سرد می شود
  • بعد از رابطه زناشویی بیشتر از قبل دو نفره شوید

اگر همسرتان جزء آن دسته از خانم های پرحرارت است که در برقراری رابطه جنسی فعال عمل می کند، شکی وجود نخواهد داشت که او نیز به اندازه شما خسته میشود. بنابراین می توانید چیزی شبیه این به او بگویید: "چرا برای بدست آوردن انرژی یک چرت نزنیم؛ بعد می تونیم با هم دوش بگیریم، شام رو آماده کنیم و دوباره این کارو تکرار کنیم." و فراموش نکنید که دست هایتان را به دور او حلقه بزنید تا متوجه شود که او شما را به این روز در آورده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (106 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (74 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (53 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (39 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (28 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو نوشته تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی درباره حمل بار با ماشینش+ویدیو/ اینجور صحنه ها مختص شهر اولین ها ست و بس👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده