دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / حوزه پزشکی /

دلایل مختلف خونریزی حین رابطه جنسی 

شنبه، 16 تیر 1397
کد خبر: 9560
ساعد نیوز: استفاده از قرص جدید، قرص نادرست یا ایجاد تغییر در روندهای پیشگیری از بارداری، همگی می‌توانند به خون‌ریزی غیرمنتظره منجر شوند، اما نباید این خون‌ریزی را عادی تلقی کنید و از کنارش بگ

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلامتیسم: 

حساسیت‌های پوستی یا پولیپ‌ها می‌توانند درحین رابطه جنسی یا پس از آن به خون‌ریزی منجر شوند، چون این حساسیت‌ها درحین رابطه جنسی تحریک می‌شوند. گاهی اوقات وجود یک پولیپ کوچک در گردن رحم نیز می‌تواند به خون‌ریزی پس از رابطه جنسی منجر شود. در بعضی از موارد هم پوست روی گردن رحم نیز می‌تواند شدیدا نازک باشد و با کوچک‌ترین تماسی خون‌ریزی کند.

۱. پیشگیری از بارداری 

استفاده از قرص جدید، قرص نادرست یا ایجاد تغییر در روندهای پیشگیری از بارداری، همگی می‌توانند به خون‌ریزی غیرمنتظره منجر شوند، اما نباید این خون‌ریزی را عادی تلقی کنید و از کنارش بگذرید. درواقع، بررسی کردن موضوع تحت هر شرایطی ضرورت دارد. 
به‌ گفته متخصصان، «قبل از این‌که مساله را به قرص‌های پیشگیری از بارداری یا مسائل مشابه با آن مرتبط کنید، به این فکر کنید که از آخرین تست پاپ‌اسمیر شما چقدر می‌گذرد و این‌که آیا شانس ابتلا به بیماری چقدر می‌تواند جدی باشد. اگر خون‌ریزی درحین رابطه جنسی دقیقا پس از ایجاد تغییر در روندهای پیشگیری از بارداری باشد، آن‌وقت می‌توان گفت که اتفاق خطرناکی نیفتاده است، اما اگر این‌طور نیست، باید مساله را با مراجعه به پزشک کاملا بررسی کنید».

 
۲. بیماری‌های منتقله جنسی (STI) 

خون‌ریزی درحین رابطه جنسی می‌تواند به علت مبتلا بودن به بیماری‌های منتقله جنسی (STI) اتفاق بیفتد. به‌گفته متخصصان، «خون‌ریزی غیرمنتظره پس از رابطه جنسی یا میان دوره‌های قاعدگی می‌تواند از نشانه‌های مبتلا بودن به بیماری‌های منتقله جنسی باشد. بنابراین، ایده خوبی است که سریعا با مراجعه به پزشک وضعیت خودتان را بررسی کنید تا از مبتلا بودن یا نبودن به بیماری‌هایی مانند کلامیدیا و گونوره مطمئن شوید». 
توجه داشته باشید که بسیاری از بیماری‌های منتقله جنسی با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها قابل درمان هستند و درنتیجه هرچه زودتر این بیماری‌ها تشخیص داده شوند، روند درمانی آن‌ها نیز سریع‌تر و بهتر پیش خواهد رفت. 


۳. حساسیت پوستی 

حساسیت‌های پوستی یا پولیپ‌ها نیز می‌توانند در حین رابطه جنسی یا پس از آن به خون‌ریزی منجر شوند، چون این حساسیت‌ها در حین رابطه جنسی تحریک می‌شوند. گاهی اوقات وجود یک پولیپ کوچک در گردن رحم نیز می‌تواند به خون‌ریزی پس از رابطه جنسی منجر شود. در بعضی از موارد هم پوست روی گردن رحم نیز می‌تواند شدیدا نازک باشد و با کوچک‌ترین تماسی خون‌ریزی کند. با این‌ حال، بهترین کاری که همچنان می‌توانید انجام بدهید، مراجعه به پزشک است. 


۴. بارداری 

قرار داشتن در مراحل اولیه بارداری هم از علت‌های خون‌ریزی بی‌دلیل در حین رابطه جنسی هستند. پس اگر در حین رابطه جنسی یا بین دوره‌های قاعدگی با خون‌ریزی مواجه شدید، حتما تست بارداری بدهید. 
متخصصان می‌گویند «انجام دادن تست بارداری در این مواقع واقعا اهمیت دارد، چون قرار داشتن در مراحل اولیه بارداری یا حاملگی خارج از رحم (ectopic pregnancy) را مشخص می‌کند. در حالت دوم، شما به مداخله پزشکی فوری نیاز پیدا می‌کنید». 
بعضی از افراد فکر می‌کنند که انجام دادن تست بارداری در خانه کافی است، اما بهترین کار این است که نزد پزشک بروید تا اقدامات لازم را با دقت برای شما انجام بدهد. اگر مشکل شما به بارداری ربط نداشته باشد، فقط پزشک می‌تواند علت‌های دیگر را بررسی کند. 


۵. یائسگی 

افزایش سن هم می‌تواند از عوامل موثر در خون‌ریزی واژینال یا خون‌ریزی درحین رابطه جنسی باشد. به‌ گفته متخصصان، «زنان همراه با افزایش سن، خصوصا پس از یائسگی، با آتروفی واژینال مواجه می‌شوند. همین اتفاق، پوست نازک واژن را ضعیف می‌کند و باعث خشکی و نازکی بیش از حد آن می‌شود. در نتیجه خون‌ریزی می‌تواند از نشانه‌های یائسگی باشد». 
پس اگر در دوران یائسگی قرار دارید، باید این علت را هم به علت‌های محتمل اضافه کنید. البته باز هم بهتر است که بررسی موضوع را به دست پزشک بسپارید. 


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
ترجمه تخصصی متن
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم