دلیل کند شدن گوشی‌های شیائومی / چند نکته برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

  شنبه، 30 مهر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلیل کند شدن گوشی‌های شیائومی / چند نکته برای افزایش سرعت گوشی شیائومی
ما در این متن دلیل کند شدن گوشی‌های شیائومی را بررسی می‌کنیم و راه‌های افزایش سرعت آن را به شما آموزش می‌دهیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

شیائومی در حال حاضر به یکی از پرفروش ترین برند های گوشی های بازار ایران تبدیل شده است، یکی از مهم ترین علت های فروش بالای گوشی های شیائومی قیمت مناسب و پیکربندی قدرتمند آن ها می باشد. یکی از مشکلاتی که با گذشت زمان در گوشی های اندروید به وجود می آید، کند شدن و کاهش سرعت عملکرد آن ها می باشد. عادت های اشتباه ما، پر کردن گوشی از موارد غیر ضروری، به روز نکردن نرم افزارها و سیستم عامل دستگاه همه باعث پایین آمدن سرعت گوشی هوشمند شما می شوند.

مشکل کند شدن گوشی های اندورید

همانطور که میدانید گوشی شیائومی از سیستم عامل اندورید و رابط کاربری MIUI استفاده میکند. همان طور در بالا به آن اشاره کردیم در سیستم عامل اندروید، بعد از مدت زمانی که از استفاده آن میگذرد سرعت گوشی کمی کند و عملکرد دستگاه کاهش می یابد. یکی از عوامل اصلی پایین آمدن سرعت گوشی های شیائومی باز و بستن بیش از حد برنامه ها یا نصب و پاک کردن آن ها است، که باعث می شود حافظه پنهان این برنامه ها روی دستگاه باقی بماند و عملکرد دستگاه شما را ضعیف کند. برای حل شدن این مشکل می توانید با استفاده از برنامه پیش فرض گوشی های شیائومی اقدام به پاک کردن حافظه پنهان کنید و با به روزسانی منظم از منابع معتبر مانند گوگل پلی انجام دهید. برای رفع تمام این مشکلات ما چند نکته و راه حل برای شما پیدا کرده ایم، که این موارد به شما کمک می کند تا سرعت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید.

کند شدن گوشی های شیائومی

دلیل کند شدن سرعت گوشی های شیائومی عمدتاً به دلیل عادت کاربران در پر کردن فضای تلفن با چیزهای غیر ضروری یا به روز نکردن مرتب تلفن ها می باشد. اما مقصر اصلی می تواند bloatware باشد که از قبل روی MIUI نصب شده است. همانطور که می دانید bloatware اپ هایی هستند که روی دستگاه نصب شده که ما نیازی به آن ها نداریم این اپ ها سیستم عامل را کند و فضا ذخیره سازی را مصرف می کنند. اما یکی از دلایل اصلی این کاهش عملکرد، نحوه برخورد کاربران با دستگاه های خود است. با نصب بیش از حد برنامه ها، حافظه پنهان باقیمانده بیش از حد، برنامه های بدافزار ناشناخته، همه این ها می توانند منجر به عملکرد ضعیف دستگاه شما شوند. با این وجود، افزایش سرعت دستگاه شیائومی نسبتاً ساده است. می توانید این کار را با پاک کردن حافظه پنهان گوشی هوشمند شیائومی خود یا با به روزرسانی منظم آن انجام دهید.

در ادامه نکات و راهکارهایی را برای شما آورده ایم که می تواند به شما در افزایش سرعت عملکرد دستگاه شیائومی کمک کند.

گوشی شیائومی

نکاتی برای افزایش سرعت دستگاه شیائومی

قبل از امتحان نکاتی برای افزایش سرعت تلفن خود، باید بدانید که چه چیزی باعث کند شدن سرعت گوشی شیائومی شما می شود و چگونه از مواجه شدن با چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

نکته: در صورتی که گوشی هوشمند شما برنامه های زیادی داشته باشد که از آن ها استفاده نمی کنید، حدود ۹۰ درصد فضای ذخیره سازی شما اشغال شده و فایل های ناخواسته زیادی انباشته شده است، گوشی هوشمند پس از چند ماه به کندی شروع به کار می کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید آن ها را در گوشی هوشمند شیائومی خود امتحان کنید تا مشکلات عملکرد را برطرف کنید و مطمئن شوید که این مراحل را هر چند هفته یکبار تکرار کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

  • حافظه پنهان گوشی شیائومی خود را پاک کنید: داده های ذخیره شده به چه معناست و چرا باید آنها را پاک کرد؟ داده های ذخیره شده شامل: پرونده ها، اسکریپت ها، تصاویر و فایل های چندرسانه ای دیگر هستن، که پس از باز کردن برنامه ها یا بازدید از وب سایت برای اولین بار در دستگاه شما ذخیره می شوند. سپس از این داده ها برای بارگیری سریع اطلاعات مربوط به برنامه یا وب سایت در هر بار بازدید مجدد استفاده می شود. حافظه پنهان (Cache) تلفن شامل اطلاعات کمی است که برنامه ها و مرورگر وب شما برای سرعت بخشیدن به عملکرد از آن استفاده می کند. پس از چند ماه استفاده از گوشی های هوشمند، پرونده های موقت زیادی در گوشی شما میماند که هیچ فایده ای برای شما ندارد و فقط در عملکرد و کارایی گوشی شما تاثیر می گذارد. پس با پاک کردن حافظه پنهان (Cache) شما می توانید به طور قابل توجهی سرعت گوشی شیائومی شما افزایش پیدا میکند.

  • تلفن خود را به روز نگه دارید: هر به روزرسانی جدید در گوشی شیائومی حاوی چندین رفع اشکال و بهبود است، به ویژه زمانی که دستگاه خود را به آخرین نسخه به روزرسانی می کنید. این به روزرسانی ها واقعاً می توانند به شما کمک کنند تا باگ هایی را برطرف کنید، که باعث می شود گوشی هوشمندتان کندتر کار کند، عملکرد را بهبود بخشد و دستگاه تان را به آخرین وصله امنیتی به روزرسانی کند. به روزرسانی ها علاوه بر کمک به افزایش سرعت گوشی شیائومی، بسیاری از ویژگی های جدید را نیز برای گوشی شما به ارمغان می آورند.

  • برنامه های شخص ثالث را برای افزایش سرعت تلفن شیائومی خود امتحان کنید: برای رفع مشکل کند شدن گوشی های شیائومی و افزایش عملکرد گوشی خود، برخی از برنامه های شخص ثالث وجود دارد که می توانند برخی از فایل های ناخواسته، برنامه های استفاده نشده را حذف کنند و مشکلات موجود دستگاه را برای افزایش عملکرد برطرف کنند. افزایش عملکرد گوشی شیائومی خود، برخی از برنامه های شخص ثالث وجود دارد که می توانند برخی از فایل های ناخواسته، برنامه های استفاده نشده را حذف کنند و مشکلات موجود دستگاه را برای افزایش عملکرد برطرف کنند.

نکات کلیدی

  • یک یادآوری تنظیم کنید تا دستگاه خود را هر ۳ روز یک بار راه اندازی مجدد کنید.
  • برنامه ها را فقط از منابع قابل اعتماد نصب کنید و از نصب برنامه هایی که در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند خودداری کنید.

کند شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

یکی از مشکلات آپدیت جدید شیائومی، داغ کردن گوشی است.

  • برای رفع کردن مشکل داغ کردن، بهتر است گوشی را در حالت Airplane قرار دهید تا گوشی به مرور خنک شود. به طور کلی، به مدت قابل توجهی از گوشی خود استفاده نکنید.
  • همچنین قاب محافظ گوشی را از موبایل خود جدا کنید. تا گرما از پشت موبایل خارج شود.
  • استفاده از والپیپرهای زنده هم یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی شیائومی است. زیرا این تصاویر پس زمینه با درگیر کردن باتری و رم گوشی به مرور باعث گرم شدن گوشی می شود.

شما با آپدیت کردن گوشی شیائومی مشکلات آن را برطرف می کنید، زیرا هر به روزرسانی جدید در گوشی شیائومی حاوی چندین رفع اشکال و بهبود است که می تواند مشکل کند شدن گوشی های شیائومی را برطرف کند.

در این مقاله مشکل کند شدن گوشی های شیائومی را بررسی کردیم. این ها نکات و ترفندهایی بود که می تواند به شما در افزایش عملکرد گوشی شیائومی کمک کند. اگر از ترفندهای ذکر شده در بالا پیروی کنید، مطمئناً می توانید عملکرد دستگاه خود را سرعت بخشیده و در هنگام استفاده آن را روان تر و کارآمدتر کنید. اگر سوالی دارید حتما با ما در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (574 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (181 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (48 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان