دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

دلیل بوی سوختگی از ماشین لباسشویی چیست؟ 

پنجشنبه، 21 تیر 1403
یکی از نکات مهمی که هنگام شستن لباس باید به آن توجه ویژه داشته باشید، دلیل بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شما است.

علت این بو امکان دارد به دلایل مختلفی مانند استفاده نادرست از این وسیله ایجاد شود و باید به این مسئله به صورت جدی پرداخت و علت آن را شناسایی کرد. یکی از اقدامات مهم در تعمیر ماشین لباسشویی، رفع بوی سوختگی و حذف نشانه‌های نیم‌سوزی موتور و سایر قطعات است. این مشکل می‌تواند عملکرد ماشین لباسشویی را تحت تاثیر قرار دهد؛ باید توجه داشته باشید که در فرآیند عیب‌یابی و تعمیرات برای ماشین‌های لباسشویی برندهای مختلف نیز اهمیت دارد.

دلیل بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

اگر از ماشین لباسشویی شما بوی سوختگی احساس می‌شود، معمولاً نشان‌دهنده اصطکاک زیاد بین قطعات بوده و پیشنهاد می‌شود با مراجعه به تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد، مشکل را عیب یابی و آن را برطرف کنید. البته، شناسایی دقیق علت بوی سوختگی در این وسیله، به نوع دستگاه شما نیز بستگی دارد؛ در ادامه همراه ما بمانید تا به چند مورد از مهم‌ترین علل بوی سوختگی بپردازیم:

داغ شدن بیش از اندازه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی الجی، به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. یکی از دلایل احتمالی می‌تواند برقراری فعالیت پمپ تخلیه بدون استراحت مناسب باشد که این موجب داغ شدن آن می‌شود. بهترین راهکار برای برطرف کردن این مشکل، تماس با نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در مشهد است تا با راهنمایی‌های انجام شده بتوانند داغ شدن لباسشویی را برطرف کنند.

شکسته‌شدن تسمه‌های محرک ماشین لباسشویی

درام ماشین لباسشویی معمولاً با استفاده از یک تسمه محرک می‌چرخد. اگر این تسمه بشکند و یا به طور نادرست وصل شده باشد، ممکن است به بخش‌های دیگر آسیب برساند و باعث ایجاد اصطکاک و بوی سوختگی شود. عموماً، هنگامی که تسمه محرک می‌شکند، درام ماشین لباسشویی قادر به چرخش نیست. در این صورت، شاید نیاز باشد تسمه درایو را تعویض کنید تا دستگاه به درستی فعالیت خود را ادامه دهد؛ این اقدام به جلوگیری از آسیب به بخش‌های دیگر دستگاه و افزایش عمر مفید آن کمک می‌کند. بهتر است به منظور جلوگیری از پرداخت هزینه‎‌های اضافی و همینطور به منظور افزایش طول عمر دستگاه، تعمیر هر برند را به نمایندگی مخصوص خود سپرده و ترجیحا خودتان دست به آچار نشوید. به عنوان مثال تعمیر تسمه های شکسته لباسشویی سامسونگ را به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد بسپارید تا با استفاده از قطعاتی با کیفیت بالا، مجبور به پرداخت مجدد هزینه ها نباشید.

سوختگی لاستیک‌های المنت لباسشویی

در صورت عدم وجود آب در دیگ، المنت ماشین لباسشویی به شدت داغ می‌شود و امکان دارد که علت بلند شدن دود از ماشین لباسشویی یا بوی سوختگی باشد. این اتفاق به دلیل عملکرد نامناسب برد و تایمر در دستگاه به وجود می‌آید. به طور عمومی، المنت ممکن است تاثیرات بسیاری در ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما داشته باشد.

اختلال در اتصال سیم‌کشی لباسشویی

یک دلیل دیگر برای ایجاد بوی سوختگی در این وسیله، به وضعیت سیم‌کشی‌ها و دوشاخه‌های آن برمی‌گردد. سیم‌ها امکان دارد به دلیل گذشت زمان و استفاده مکرر، خراب شده باشند و این مشکل می‌تواند باعث بلند شدن بوی دود از دستگاه لباسشویی یا حتی بوی لاستیک سوخته شود؛ جهت رفع این مشکل، باید سوکت و فیوز را بررسی کنید و از این طریق به منشا مشکل پی ببرید.

خراب‌شدن قرقره موتور دستگاه

قرقره موتور که برای راه‌اندازی ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به مرور زمان و استفاده مداوم، فرسوده و یا شکسته می‌شود. اگر قرقره موتور خراب باشد، شروع به زنگ زدن می‌کند و در نهایت از بین می‌رود. این مسئله اصطکاک زیادی را به وجود می‌آورد و در نتیجه، قرقره موتور می‌سوزد.

خرابی کلاچ لباسشویی

بعضی از ماشین‌های لباسشویی دارای یک کلاچ در درب بالا هستند که جهت حرکت دادن سبد شستشو در حین چرخش به‌کار گرفته می‌شوند. اگر بوی سوختگی از ماشین لباسشویی خود حس کردید، فرسودگی کلاچ یکی از آن عوامل است و احتمالاً ماشین لباسشویی شما در حین عملکرد نیز صدای خراشیدنی ایجاد می‌کند.

فرسودگی یاتاقان لباسشویی

دیگ شستشو در ماشین لباسشویی با سرعت بالایی می‌چرخد. پایه‌های فلزی زیر دیگ که به آن یاتاقان دیگ می‌گویند، مسئول حرکت صحیح این قطعه هستند. با گذر زمان، این یاتاقان‌ها فرسوده می‌شوند و دیگ نمی‌تواند به درستی بچرخد. اصطکاکی که بین دیگ و یاتاقان‌ها شکل می‌گیرد، یکی از دلایل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی است؛ تنها راه برطرف کردن این مشکل هم تعویض یاتاقان‌هاست.

پس از ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی چه کاری باید انجام دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید، ماشین لباسشویی در هنگام عملیات خود از برق و آب همزمان استفاده می‌کند؛ بنابراین، در صورتی که بوی سوختگی حس کردید نباید آن را نادیده بگیرید، چون این اتفاق، یکی از مهم‌ترین علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی به حساب می‌آید.

پس از استشمام بوی سوختگی از ماشین لباسشویی، اقدامات زیر را انجام دهید تا مشکل حل شود:

  • ابتدا، ماشین لباسشویی را از پریز برق بکشید.

  • اگر بوی سوختگی از قسمت پشت ماشین لباسشویی و یا سیم‌ها می‌آید، باید برق این قسمت را به‌طور کامل قطع کنید.

  • سپس، شیرهای ورودی آب را ببندید و بلافاصله با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.

این اقدامات به شما کمک خواهند کرد تا سریعاً به منشا بوی سوختگی دسترسی پیدا کنید و جهت رفع مشکل آماده باشید.

جمع‌بندی

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می‌تواند یک نشانه جدی باشد. در برخی موارد، این بو از مشکلات ساده‌ای به وجود می‌آید که با اقدامات خود فرد قابل رفع‌شدن است؛ اما در موارد دیگر، مشکلات جدی‌تری نیز وجود دارند که نیازمند تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه هستند. بنابراین اگر بوی سوختگی در ماشین لباسشویی خود حس کردید، پیشنهاد می‌شود که فوراً با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب