دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

دلیل روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا چیست؟ 

چهارشنبه، 20 دی 1402
روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا، یکی از مشکلات شایع در خودروهاست که ممکن است برای بسیاری از رانندگان مزعوم باشد. در این مطلب از ساعد نیوز علل این مشکل را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

همانطور که اکثر شما عزیزان می دانید، با باز کردن سوییچ، همه چراغ ها بر روی صفحه کیلومتر ماشین شما ظاهر می شوند. با این حال، اگر بعد از استارت زدن همچنان یک یا چندتا از این چراغ ها روشن بماند به این معنی است که مشکلی در خودرو وجود دارد. ما در ادامه علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا را بررسی می کنیم.

علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا


کم بودن فشار روغن در حالت درجا به روشن شدن چراغ روغن منجر خواهد شد. شایع‌ترین دلیل این مشکل استفاده از روغن نامناسب برای وسیله‌نقلیه شما، خرابی پمپ روغن، سطح پایین روغن، روغن بی‌کیفیت و خرابی فشارسنج‌های روغن هستند. در ادامه این دلایل را توضیح می‌دهیم.

استفاده از روغن با گرید نادرست


استفاده از روغن موتور با گرید نادرست هم می‌تواند باعث کاهش فشار روغن بعد از تعویض آن شود. موتورهای بعضی از خودروها می‌توانند با چندین درجه روغن کار کنند؛ اما بعضی موتورها برای عملکرد بهتر به کیفیت روغن خاصی نیاز دارند.اگر روغن بیش از حد غلیظ باشد بین اجزای موتور به درستی جریان پیدا نمی‌کند. البته این موضوع به موتور خودروی شما بستگی دارد.بعضی موتورها به روغن سبک نیاز دارند. در حالیکه برای انواع دیگر موتور خودرو برای خنک کردن و روانکاری باید از روغن سنگین استفاده شود.

خراب شدن گیج فشار روغن


فشار کم روغن در RPM پایین می‌تواند نتیجه عملکرد نادرست فشارسنج روغن باشد. این اتفاق معمولاً در زمان تعویض روغن رخ می‌دهد. زمانی که سیستم تنظیم مجدد شده و ویسکوزیته روغن جدید ثبت شود این ایراد ادامه دارد.اگر این اتفاق بلافاصله بعد از تعویض روغن شروع شد و مدتی ادامه داشت باید نشانگر فشار روغن را بررسی کنید.ممکن است مشکل به برق ماشین مربوط باشد. همه این عوامل را می‌توان علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا دانست.

پایین بودن کیفیت روغن


این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که روغن موتور پراید یا پژوی خود را به موقع عوض نکنید. وقتی روغن موتور کثیف و آلوده شود کیفیت خود را از دست می‌دهد. به این ترتیب خاصیت روانکاری و خنک‌کنندگی آن کاهش پیدا می‌کند.اگر روغن موتور را به موقع عوض نکنید با افزایش آلودگی و کثیفی، اجزای تشکیل‌دهنده روغن تغییر می‌کنند. به این ترتیب کارآیی خود را از دست می‌دهد و چراغ روغن موتور روشن می‌شود. بهترین کار برای رفع این مشکل تعویض روغن موتور با روغن تازه و باکیفیت است.

کاهش سطح روغن موتور


اگر سطح روغن موتور پژو و سمند شما از حد مجاز پایین بیاید پمپ روغن ممکن است نتواند روغن را به تمام قسمت‌های موتور، به ویژه اطراف سیلندر گردش دهد؛ بنابراین حسگرهای مرتبط سیگنالی را به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کنند.در نتیجه چراغ هشدار روغن توسط ماژول کنترل قدرت روشن می‌شود. ممکن است فشارسنج روغن وارد محدوده خطر شود تا شما را از یک مشکل اساسی آگاه کند.روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا به این معنی است که موتور در حال مصرف روغن است.

مسدود شدن فیلتر روغن یا بی‌کیفیت بودن آن


در ادامه بررسی علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا برای پراید پژو، پژو 206 و سمند به فیلتر روغن می‌رسیم. گرفتگی فیلتر روغن یا بی‌کیفیت بودن آن مانع رسیدن روغن کافی به قطعات داخلی موتور می‌شود.توصیه می‌کنیم روغن و فیلتر روغن توسط تعمیرکار حرفه‌ای خودرو طبق برنامه تعویض شود تا موتور در بهترین حالت خود کار کند. فیلتر روغن مسدود شده یکی از دلایل کاهش فشار روغن در هنگام گرم شدن موتور و حالت درجا است.

سخن پایانی


روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا ممکن است به مشکلات جدی در موتور خودرو منجر شود. در صورتی که سطح روغن در موتور بسیار کم باشد، می‌تواند باعث آسیب به قطعات داخلی موتور شود. در ضمن، ممکن است باعث افزایش دمای موتور و در نتیجه خرابی قطعات موتوری شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تصویری جالب از پدر خوشتیپ و مادر کم سن و سال رزیتا غفاری در روز عقدشان در لباس عروس و دامادی با رونمایی از لحظه دست کردن حلقه نامزدی
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
قلعه قجرها چگونه روسپی‌خانه شد؟/ پایان سبز یک داستان سیاه و غم‌انگیز
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی در شبکه 3 سیما +فیلم/ من نمیتونم روی زلیخا را زمین بندازم
نگاهی به کیک تولد بازیگران زن با طرح بال فرشته+عکس/ شیک و لاکچری
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
کنایه ی شهربانو منصوریان : یه گونی مدال دارم همه رو میدم کاری کنید منم دانشگاه قبول کنید خانم دکتر شم ! / دختر ایرانی بازم غوغا کرد + ویدیو
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)