دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

دمنوش‌هایی که عوارض «آلودگی هوا» را از بین می‌برند 

دوشنبه، 25 آذر 1398
کد خبر: 53673
ساعد نیوز : متخصص طب ایرانی گفت: مصرف دمنوش گل‌کاوزبان به همراه به‌لیمو کمک زیادی به رفع عوارض سرماخوردگی و آلودگی هوا بر بدن خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مشرق، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی درباره توصیه های طب ایرانی و مصرف غذاها در زمان آلودگی هوا توضیح داد: در هوای آلوده غلظت بدن انسان بالا می رود لذا باید از مصرف مواد غلیظ کننده پرهیز کرد و روی به سمت مصرف غذاهای سبک بیاوریم.

وی با بیان اینکه مصرف غذاهایی مانند حلیم، آش رشته و حبوبات توصیه نمی شود اظهار داشت: در هوای آلوده مصرف لبنیات خوب است اما باید از مصرف بیش از حد این دسته از مواد غذایی پرهیز کنیم. لبنیات پخته شده در غذاهایی مانند فرنی در هوای آلوده موثر خواهد بود.

یارقلی تصریح کرد: استفاده از انار شیرین، سوپ های رقیق و ماءالشعیرهای طبی می توانند عوارض هوای آلوده بر بدن را کاهش دهند.

متخصص طب ایرانی درباره وعده های غذایی صبحانه توضیح داد: استفاده از زرده تخم مرغ عسلی، مربای به، مربای هویج و شیربادام برای وعده صبحانه توصیه می شود. همچنین ما تاکید داریم در این روزها از مصرف مواد غذایی شیرین مانند حلوا شکری پرهیز شود لذا این مواد غذایی هضم سختی دارد.

یارقلی با اشاره به تاثیر برخی از دمنوش ها و کاهش عوارض آلودگی هوا بر بدن گفت: استفاده از دمنوش آویشن، بادرنج بویه و به لیمو توصیه می شود. همچنین مصرف دمنوش گل کاوزبان به همراه به لیمو کمک زیادی به رفع عوارض سرماخوردگی و آلودگی هوا بر بدن خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از مواد ترش و فست فودها نیز توصیه نمی شود و لازم است به جای مصرف این غذاها از خورشت هایی مانند آلو اسفناج و خورشت خلال بادام استفاده کنیم.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس