ساعدنیوز
ساعدنیوز

دنیای رنگی و خوشمزه بابک امیری مخترع ساندویچ بُمبی در ایران

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 14 دقیقه
دنیای رنگی و خوشمزه بابک امیری مخترع ساندویچ بُمبی در ایران
فضای مجازی این روزها عرصه خودنمایی استعدادهای درخشان جوانان ایرانی است. خلاقیت و نوآوری جوانان خوش ذوق و علاقمند در فضای مجازی کمک حال و رونق بخش کسب و کارهای ریز و درشت در کشور شده است. یکی از بلاگرهای موفق ایرانی بابک امیری ملقب به شف بابک است که در گفتگوی اختصاصی با ساعد نیوز از رمز و رازهای موفقیت اش در فضای مجازی می گوید.

15 ماه است که در اینستاگرام فعالیتم را شروع کردم. قبل از ورود به عرصه اینستاگرام، کارم رستوران داری، و مشاوره در زمینه تأسیس رستوران بود.

ساعد نیوز: خودتان را معرفی کنید و بفرمائید که چطور شد که رفتید سمت اینستاگرام و به یک چهره تبدیل شدید؟

بابک امیری: من بابک امیری هستم. 29 سالم است. 16 سال سابقه آشپزی و رستوران داری دارم. از بچه های دوره اول هتل داری در ایران هستم. دیپلم هتل داری، کاردانی جهانگردی و هتل داری و لیسانس آشپزی بین المللی دارم. از سال 1385 وارد عرصه کافه داری و رستوران داری شدم. 8 سال است که رستوران خودم را دارم. اسم رستورانم بابر برگر است و رستورانم 3 تا شعبه دارد یکی تو خیابون ستارخان، یکی در استاد معین و یکی هم در مجتمع تجارت جهانی. 15 ماه است که در اینستاگرام فعالیتم را شروع کردم. قبل از ورود به عرصه اینستاگرام، کارم رستوران داری، و مشاوره در زمینه تأسیس رستوران بود. من خودم وقتی کارم به صورت تخصصی روی رستوران داری متمرکز بود با این بچه های بلاگر برای تبلیغ رستورانم ارتباط گرفتم. اولین کسی که از مجموعه ما تبلیغات گذاشت، عمو روحی بود. بعد این که عمو روحی آمد بابر برگر؛ میلاد تستر اومد؛ بعد از اون، امیر جابری، فود اسپای و دیگران. به تمام بچه های بلاگر من سفارش دادم حتی اونایی که فقط 50 هزار فالوور داشتند. تو یک خانواده 4 نفره بزرگ شدم یک خواهر کوچکتر از خودم دارم. پدرم بیزنس مَن هست و نمایندگی سامسونگ را دارد و تو کار واردات صادرات و ساخت و ساز هم فعالیت هایی دارد. تو خانواده ما سابقه این فعالیت رستوران داری به نوعی وجود دارد. عموی پدرم آشپز هما بود و عموی مادرم هم یکی از چلوکبابی های معروف را در شهر ری داشت.

تصویر

بَه رُخُ ببین!

ساعد نیوز: شما در پیجتون نوشتید "بَه رُخُ ببین!" این عبارت را در تمام ویدئوهاتون هم به کار می برید. داستان این عبارت چیه؟

بابک امیری: داستانش این است که وقتی من 14 سالم بود برای یک دوره آموزشی کار در کافه ثبت نام کردم. بعد از آن، دیدم یکی از دوستام در یک کافی شاپی کار می کنه و من هم به هوای اون، رفتم اون کافی شاپ. دوستم روز چهارم دیگه سر کار نیومد. آن کافه شلوغ شد و من به صاحب آن کافه گفتم که من بلدم و می تونم کمکت کنم. شروع کردم به کمک کردن. آخر شب به من گفت که آیا می مونی پیش من به رونق بیشتر کافه کمک کنی. من هم باهاش کار کردم. دو سه ماه دیگه همان کافه را از خود اون صاحب کافه اجاره کردم. این "بَه رُخُ ببین!" یادگاری همون کافه است. من خودم یک آدم شوخ طبعی هستم. اومدم تو کافه این قانون را وضع کردم که هر کی وارد کافه میشه به جای این که بگه سلام و احوال پرسی کنه باید بگه "بَه رُخُ ببین!" چون نمی شه این جمله رو بدون انرژی گفت. حتی اگه حالتم خوب نباشه و کلی مشکل داشته باشی برای گفتن این جمله باید با انرژی باشی. بعد یک مدت این تبدیل شد به تیکه کلام که هر کی من رو تو خیابون و بیرون هم می دید می گفت "بَه رُخُ ببین!" حتی زمانی که عمو روحی برای تبلیغ بابربرگر اومده بود مغازه همین جمله "بَه رُخُ ببین!" را استفاده کردم. خیلی به طبع مخاطبین چسبید و بعداً که خودم پیج زدم و کارم رو شروع کردم، این جمله تبدیل شد به تیکه کلام اصلی خودم.

تصویر

من اولین کسی بودم که تو اینستا کلیپ ترکیبی با حضور چند بلاگر معروف را باب کردم.

ساعد نیوز: شما در پیجتون ویدئوهای خیلی جالبی با همکاری بلاگرهای دیگه تولید و منتشر می کنید. ترکیب خیلی جالبی است. آیا این نوع تعاملات فقط به خاطر بیزنس و کار هست یا واقعاً ارتباط صمیمی ای با بلاگرهای دیگر دارید؟

بابک امیری: نه فقط به خاطر بیزنس نیست. من با این دوستان خیلی صمیمی هستم. با عمو روحی، فود اسپای، کامیار، رابین فود، پیام و پدر شکمو و مهدی پارسا رفاقت نزدیکی دارم. ارتباط من با مهدی پارسا خیلی زیاد است. من اولین کسی بودم که تو اینستا این نوع کلیپ ترکیبی را باب کردم. به دلیل قدرت بیان قوی ام همه چیز را فی البداهه می گم. اصلاً این طور نیست که دیالوگ ها را اول روی کاغذ بنویسم و بعد بخونم. من برای دیالوگ گفتن فکر نمی کنم. الان زوج عمو روحی و من و کامیار سنگینترین ترکیب تو اینستا است که اگه برای یک مغازه ای تبلیغ بذاریم اون مغازه منفجر می شه. دیالوگ هایی هم که می گم همه اش تو لحظه متولد می شن و به همین دلیل گیرایی دارند.

تصویر

من نذری پنجشنبه ها را با 5 تا لقمه نون و پنیر زمانی که کافه کوچک در یک پاساژ داشتم شروع کردم.

ساعد نیوز: یکی از نکته های قشنگ پیج شما نذری دادن است. پنجشنبه ها نذری می دی و این واقعاً یک اتفاق خیلی ویژه است. هستند کسایی که می گن این ویدئوها برای جذب فالوور بیشتر است ولی ما می خوائیم از زبان خودت درباره این نذری دادن ها بشنویم؟ چرا این کار را می کنی؟

بابک امیری: من این کار را با 5 تا لقمه نون و پنیر زمانی که کافه کوچک در یک پاساژ داشتم شروع کردم. بچه های ضایعاتی شبها ساعت 12 تا 12 و نیم جلوی پاساژ جمع میشدند تا ماشین بیاد دنبالشون. یک شب مغازه را بستم و داشتم از پاساژ خارج می شدم، دیدم چندتا از این بچه ها جمع شدن جلوی پاساژ. اولش خیلی عادی از کنارشون داشتم می گذشتم دیدم یکی از این بچه ها داخل این گونی داره دنبال چیزی برای خوردن می گرده. یکی از بچه ها از اون پرسید که چی کار می کنی؟ گفت دو روزه چیزی نخوردم!! من اون روز خیلی مشتری داشتم و مغازه خیلی شلوغ بود و تقریباً هیچ چیزی تو مغازه نداشتم فقط یک قالب پنیر برای صبحانه گرفته بودم با چند تا نون لواش که حاضر کرده بود برای صبح! برگشتم سریع سمت پاساژ؛ نگهبان پاساژ یک آقایی بود به نام عزیز؛ گفتم عزیز آقا لطفاً در رو باز کن من تو مغازه کار دارم. رفتم داخل مغازه و با 5 تا لقمه نون و پنیر برگشتم. هر شب این کار را می کردم و دیدم هی جمعیت این بچه ها داره اضافه می شه و بچه هایی هم که در مسیرهایی دیگری سوار این ماشین میشدند می آمدند کنار پاساژ تا هم لقمه بخورن هم از اونجا برن خونه. ژامبون، اولویه یا سوسیس بندری برای اونا درست می کردم. دو هفته خبری از این بچه ها نشد و یک ورز پنجشنبه دیدم 25 نفر از این بچه ها جمع شدند جلوی کافه. تعجب کردم! گفتم پس کجا بودید این مدت؟ گفتند که مسیرمون عوض شده یک مدتی جای دیگه ای مشغول بودیم. از این به بعد فقط پنجشنبه ها میائیم اینجا! این طوری شد. من قبل از این کافه هم زمانی که تو رستوران ها کار می کردم به عنوان سالن دار یا ظرفشور و تخته کار، همیشه لقمه هایی را تهیه می کردم می بردم داخل ماشین و وقتی داشتم می رفتم خونه به این سوپورهای خیابون یا کارتون خواب ها می دادم.

تصویر

"به نام خداوند ریاکاری!"

8 سال پیش وقتی رستوران زدم. پنجشنبه های من با 20 تا 50 تا ساندویچ شروع شد و هی نم نم زیاد شد. یک بار به خودم گفتم یک ویدئو بذارم از این کار ببینم مردم فیدبکشون چطوره؟ خیلی ها نوشته بودند که این ریاکاریه!! یک بار تو ویدئویی گفتم "به نام خداوند ریاکاری!" منظور این بود که آقا اگه این ریاکاریه خوب شما هم این کار بکنید تا شکم چند تا بنده خدا پر بشه تا گرسنه نخوابند. بعد از مدتی این دیدگاه ها عوض شد و دیدم مردم دارن میان سمت من. خیلی ها تو دایرکت به من پیام دادند که ما رو هم تو این کارت شریک کن. یک بار 1200 تا ساندویچ درست کردم بردم گرمخونه خاوران. شب یلدای دو سال پیش بود. کاملاً اتفاقی این گرمخونه رو پیدا کردم. خیلی از پرسنل این مجموعه ها من رو می شناسن. بعضی ها شماره کارت می خوان برای پول فرستادن که می گم نیازی نیست! همین که گفتی می خوای کمک کنی کافیه! یک بار یک ایرانی مقیم کانادا ده میلیون تومان ارسال کرد و 1000 تا ساندویچ اولویه ما درست کردیم دادیم به نیازمندان.

تصویر

ما باید به این مسأله توجه کنیم که صداقت اساس این کاره. شما باید خودت باشی و راه خودت را بری.

ساعد نیوز: شما الان به یکی از چهره های پرطرفدار در اینستاگرام تبدیل شدید. خیلی از جوونا دوست دارن بیان این سمت چون وضعیت اشتغال تو کشور با مشکلات اساسی روبرو است. چه توصیه ای به این جوونها دارید و رمز موفقیت خودت رو چی می دونی؟ چه عواملی باعث شد که این طوری گل بکنی؟

بابک امیری: با ادا درنیاوردن! واقعیت اش این است که من همینی هستم که شما دارید می بینید. من حرف زدنم همین طوری داش مشدی است با همه همین طوری صحبت می کنم. مخلصتم داداش! ادا در نمی آرم. به خاطر همین، مخاطب من رو دوست داره و با من ارتباط برقرار می کنه. نمیشه با قیافه گرفتن و نقش بازی کردن مخاطب جلب کرد. این قصه در مورد باقی چهره های درخشان فضای مجازی هم صادق است. آدمای موفقی مثل عموروحی همین طوری هستند. خودشون هستند. نمی شه یکی بیاد بخواد ادای من رو دربیاره. اینطوری نمی شه. ما باید به این مسأله توجه کنیم که صداقت اساس این کاره. شما باید خودت باشی و راه خودت را بری. این فضای مجازی نامحدوده و می تونی خلاقیت خودت را تا بی نهایت ارائه بدی. ولی تو مغازه محدودیت وجود دارد. الان من بخوام روز چهارشنبه 6 تا استوری بذارم پشت سر هم می دونم استقبال چندین برابر می شه ولی ربات هم بذاری تو آشپزخونه باز دقت و کیفیت می آد پائین. من خودم اولین کسی هستم تو ایران که ساندویچ بمبی چند کیلویی را راه انداخته. پیتزا زعفرونی را من اولین بار زدم و هنوز هم فقط من این پیتزا را می دم دست مشتری.

تصویر

یک عده فکر می کنند چون اینجا فضای مجازیه دیگه حرف از حلال و حروم بی معنیه! این درست نیست. همه جا حلال و حروم معنا داره.

بنابراین، یکی خلاقیت دیگری صداقت. باید با اصول بری جلو. یک عده فکر می کنند چون اینجا فضای مجازیه دیگه حرف از حلال و حروم بی معنیه! این درست نیست. همه جا حلال و حروم معنا داره. حتی وقتی برای کسی سفارش انجام می دم و بازدهی پائینه سعی می کنم یک طوری براش جبران کنم. جوونایی که می خوان بیان تو این خط باید بدونند که این کار رو نمی شه با لاکچری بازی و اینجور کارها پیش برد. باید ایده داشته باشند والا با ادا درآوردن و این حرفها کسی نظرش جلب نمی شه. ما تو ایران غذاهای محدودی داریم. با این محدودیت تنها راه موفقیت تو زمینه فودبلاگری خلاقیت است. خیلی وقتا تو دایرکت از من درباره این مطالب سؤال می کنن همین جواب رو بهشون می دم که آقا خلاقیت کلید موفقیت هست. شما باید با خلاقیت بتونی نظر مخاطب را جلب کنی.

تصویر

من از بچگی عاشق غذا بازی بودم. دو سوم وقتم رو تو آشپزخونه گذراندم.

ساعد نیوز: خیلی از کسایی که نسبت به فضای مجازی دید بدی دارند همه بلاگرها را با نام زشت "شاخ فضای مجازی" خطاب می کنند. نظرت در مورد این آدما چیه و با چه توضیحاتی می تونی نظر این افراد رو عوض کنی؟

بابک امیری: شاخ فضای مجازی یک چیز دیگری است! اصلاً چه ربطی بین بلاگری و شاخ فضای مجازی هست؟! من یک تخصصی دارم؛ یک آشپز و رستوران دار هستم و غذا را می شناسم به مردم می گم آقا من این رستوران را به شما معرفی می کنم برید اینجا غذای خوب بخورید. شاخ فضای مجازی داره از راه دیگه ای می ره. می آد زندگی لاکچری خودش رو نشون می ده و این حرفا. واقعاً کار ما خیلی دشواره. من وقتی می رم داخل آشپزخونه واقعاً خیس آب می شم. تو یک دستت نور هست تو یک دست دیگه دوربین واقعاً وضعیت دشواریه!! همیشه تو ماشین دو سه تا تی شرت دارم. من خودم مغازه دار هستم و مجازی نیستم. پلاک دارم و کدپستی و لوکیشن دارم. داریم به بیزنس های مختلف تو حوزه غذا کمک می کنیم. این طوری به رونق کسب و کارها کمک می کنیم. من از بچگی عاشق غذا بازی بودم. دو سوم وقتم رو تو آشپزخونه گذراندم. منتظر بودم تا مادرم از خونه بره بیرون می رفتم تو آشپزخونه با چیزایی که بود غذا درست می کردم. با اون ابزارهایی که زمان بچگی تو آشپزخونه بازی می کردم الان تو مغازه ام دارم برای مردم غذا می پزم. این یک چیز دیگه است و شاخ مجازی یک چیز دیگه. طرف از ماشین و خونه اش عکس می گیره می ذاره تو اینستا! یادم هست یک وقتی داشتم تو ماشینم یک ویدئویی می گرفتم دیدم تو کامنتا نوشته پس چرا دور فرمونت پاره پوره است!!! والله براش نوشتم وقت نمی کنم عوضش کنم....

تصویر

رؤیای من افتتاح یک رستوران خفن ایرانی و کار خیر برای افراد نیازمنده.

ساعد نیوز: شما با توجه به فعالیت تان و تلاش هایی که می کنید الان به یک زندگی کاملاً مرفه و لاکچری رسیده اید. سؤال من این است که واقعاً بابک امیری معنای زندگی اش چیست؟ برای چه هدفی داری تلاش می کنی؟

بابک امیری:من از دوران بچگی همیشه دوست داشتم که یک رستوران دار بزرگ شوم. به دلیل همین رؤیا با سختی های مضاعفی تو زندگی ام واقعاً مواجه شدم. پدرم با این کار من بسیار مخالف بود. می گفت که من همه چی دارم و نیازی نیست پسر من برای دیگر برنج و خورشت بار بذاره!! پدرم دو تا نمایندگی سامسونگ را داشت و من تصمیم گرفتم برای رسیدن به آرزوم کارگری بکنم. تا به این سن که رسیده ام یک هزار تومنی از بابام نگرفتم!! اگر بابام مال و منالی داره این مال و منال برای خودش است و خانواده و من هم برای خودم تلاش می کنم و پول درمی آرم. شاید این به دلیل این است که آدم قُد و یک دنده ای هستم ولی رسیدن به آرزوی زندگی ام ارزش این را دارد. با کارگرهای شهرستانی روی کف رستوران خوابیدم. فقط به خاطر یک آرزوی بزرگ. می خوام یک رستوران دار بزرگ بشم. عموی مادرم صاحب چلوکبابی معروف توکل تو شهر ری بود. آدم دست به خیری بود. برای خانواده های کم بضاعت، مراسم عروسی را با یک سوم قیمت برگزار می کرد! این انگیزه من از همون بچگی ام بوده و هست! آخرین کاری هم که میخوام بکنم افتتاح یک رستوران ایرانی خفن و بزرگ هست.

تصویر

در مورد طرح محدودیت اینترنت ابهامات زیادی وجود داره/ مالیات باید در ازای خدمات باشه/ خدماتی که به اینفلونسرها ارائه می شه دقیقاً چیه؟

ساعد نیوز: الان مسأله محدود کردن فضای مجازی یا بستن اینستاگرام تو جامعه خیلی داغه حتی بحث گرفتن مالیات از اینفلونسرها. چه نظری درباره این موضوعات داری؟

بابک امیری: مالیات زمانی برای یک صنف در نظر گرفته می شه که او صنف اتحادیه داره. مثلاً من رستوران دار هستم؛ زیر نظر اتحادیه رستوران دارها دارم فعالیت می کنم. به ازای مالیاتی که میدم خدمات دریافت می کنم. چه کم چه زیاد. سؤال من درباره اخذ مالیات از اینفلونسرها اینه که در ازای این مالیات چه خدماتی قراره به ما داده بشه؟! من جوون که تو فضای مجازی دارم فعالیت می کنم چه آپشنی قراره در ازای پرداخت مالیات در اختیارم قرار بگیره؟! آیا امنیت شغلی دارم؟ آیا امنیت پیج من تأمین می شه؟ آیا شغل من به عنوان یک بلاگر به رسمیت شناخته می شه؟ خیلیا به عنوان یک شغل اصلی از این طریق ارتزاق می کنن. من رستوران خودم را دارم و اگه یک روز این فضای مجازی تو کشور جمع بشه برمی گردم به رستورانم ولی درباره اون بقیه که این شرایط رو ندارند چی؟ بنابراین به اعتقاد من در این مورد به خصوص باید منطقی و عاقلانه رفتار بشه. خیلی ابهام تو این مسأله هست.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

21 دیدگاه
  دیدگاه ها
بهزاد
1 سال پیش

من باهربار دیدن کلیپ کمک کردن ایشون گریه میکردم کلا کمک به دیگران انسان رو به تعالی میرسونه خدا کمک کنه تمام خیرین واقعی ایران رو از جمله آقا بابک
بازدیدکننده
3 سال پیش

هعی
ش پ
3 سال پیش

سلام بابا ایول به به این نیت پاک وصداقت
رضا
3 سال پیش

سلام آقا رمز موفقیت شما در صداقت
بازدیدکننده
3 سال پیش

الهی آمین
بازدیدکننده
3 سال پیش

ببین زیاد جوش نزن برو طب سنتی داغون میشی میگن هیچی نخور قورمه سبزی قیمه آبگوشت همه چی ماست دوغ شیرینی فست فود که دیگه هیچی مرخص
فهیمه
3 سال پیش

عجب ساندویجی به به ساندویج های تهرون یه نصف کاهو و خیار شور با یه ذره کالباس و سوسیس توش هست ولی این انگار پر از مواد هست
فاطی
3 سال پیش

خسته نباشی جوان ایشالا به همه اهداف و آرزوهات برسی با همین قدرت پیش برو
نارسیس
3 سال پیش

عالی موفق باشی فقط ژست هاتو قشنگ ترکن چشماتو اونجوری نکن ادم میترسه غداازگلوش پایین نمیره
فاطمه
3 سال پیش

دهنم آب افتاد ایشالله موفق باشی آقااااااا
شهروند
3 سال پیش

منم دلم میخاد عجب غذاهای خوشمزه ای خوش به حالشون فست فود خیلی گرونننه ادم نمیتونه بخوره ماه به ماه باید خورد یه ساندویچ ساده هات داگ سی هزارتومننننه😐⁦☹️⁩ خدایا خودت بهمون رزق وروزی پربرکت بده جیبای همه ی مردم پرپول باشه🥺⁦❤️⁩
لیلی
3 سال پیش

موفق وپیروز باشید راهتان پر رهرو ای که دستت میرسد کاری بکن ،یادی بگیر
سلفی
3 سال پیش

دلم خاست
بازدیدکننده
3 سال پیش

موفق باشی داداش
علیرضا
3 سال پیش

وقت بخیر ..مصاحبه جالبی بود ..امیدوارم موفق باشید
سیا
3 سال پیش

بچه محل ماست ریا مکنه
ناشناس
3 سال پیش

آفرین ،آدم جوان های با پشتکار رو می بینه ،به زندگی امیدوار میشه
بازدیدکننده
3 سال پیش

خداقوت.موفق باشید
سدنا
3 سال پیش

اوخدا گوگولی گلیپ هاشو دیدم خیلی خفن خوشمان می اید هم کاراش خوبه هم قیافش بامزس😍😋
بازدیدکننده
3 سال پیش

آفرین بر این آقا
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (149 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (99 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (76 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (50 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (33 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍 سکانس خنده دار لیسانسه ها: سشوار کشیدن حبیب در توالت و ژست های لاکچری او آخر خندست+ویدئو سنگ تمام فلور نظری در میزبانی از بازیگران با چیدن میز غذا و دسر لاکچری و باکلاس+عکس/ ماشالله چه خونه زندگی لوکسی هم دارن👌 بازی کردن های بامزه نبات دختر بانمک شاهرخ استخری با دایی جونش/ شاهرخ استخری چه برادر خانوم خوشتیپی داره👌 تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست شاهکار خنده دار نصاب در وصل کردن هوشمندانه دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/ هنوزم دیر نشده به فکر یه شغل جدید باش😂 (ویدئو) سکانسی فراموش نشدنی از شبهای برره /دو برره برای چهره نگاری به پلیسا کمک میکنه😂 خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو دیس غذای محمود احمدی نژاد در خانه اش با فرش ماشینی و پشتی/ ظروف غذاش از چینی های قدیمیه +عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی جملات قصار خنده دار جواد خیابانی ملقب به جواد بلا به بهنام تشکر، نیمای سریال ساختمان پزشکان+فیلم ایده خلاقانه پدر خوش فکر در تاب دادن دخترش از راه دور در تاریخ ثبت شد+عکس/ مغز نیست که گنجینه افکار نابه😂 رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی هومن حاجی عبداللهی، رحمت سریال پایتخت درکنار همسر کم سن و سالش در فیلم خوشنام/ مبارکا باشه+عکس خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار در ساخت الاکلنگ برای گچ کاری/ دکترای افتخاری حق توئه+ فیلم
تیتر امروز   
مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده