ساعدنیوز
ساعدنیوز

دنیای مد و ارتباط آن فضا/ رویای تعامل با موجودات فضایی در دنیای فشن شکل می گیرد

  پنجشنبه، 02 شهریور 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
دنیای مد و ارتباط آن فضا/ رویای تعامل با موجودات فضایی در دنیای فشن شکل می گیرد
ساعد نیوز: مد و فضا موضوعی است که در ظاهر ربطی به هم ندارند. اما سفر به فضا آن ‌قدر جذاب است که هر موضوعی، از جمله مد را به خود جذب می‌کند.

از نیم قرن پیش که پای انسان به ماه رسید، رسیدن به رویای فضا و ارتباط با موجودات فضایی نزدیک‌تر شد. بعد از ماه، بشر در رویای رسیدن به سیاره‌های دیگر است. از سال 2017 وقتی که ناسا اعلام کرد تا دو سال آینده یعنی سال 2019 امکان رسیدن به سیاره‌های دیگر وجود دارد، تکاپوی جدیدی شکل گرفت.

زمزمه‌های رسیدن به سیاره‌ها از همان سال‌های آغاز از سمت هر گروه اجتماعی پشتیبانی شده است. از جمله می‌توان به فیلم‌های زیادی که در این‌باره ساخته شده است اشاره کرد. دنیای مد هم از این قاعده جدا نیست و تلاش‌های زیادی برای هماهنگی خود با جو فضایی کرده است. از این تلاش‌ها می‌توان به خلق لباس‌هایی اشاره کرد تا رسیدن به رویای فضا را برای مردم ملموس کند. از طرف دیگر انسان‌ها هر روز با شنیدن خبرهای جالب در مورد فضا به فکر هماهنگ کردن خود و زندگی‌شان با این اخبار هستند. استایل هم یکی از این آیتم‌هاست تا بهتر بتوان خود را با جو موجود هماهنگ کرد.

در سال 2021 با رسیدن کاوشگر ناسا به مریخ انسان به رویای خود و دیدن موجودات مریخی نزدیک شده است. حالا زمانیست که می‌توانیم بیشتر از گذشته برای هماهنگی خود در مواجهه با مریخی‌ها نگرشی تازه برای لباس ایجاد کنیم. از همان زمانی که فضا و ناشناخته‌هایش در میان مردم جا باز کردند برندها در مجموعه‌های خود در فصول مختلف این روزها را پیش‌بینی کردند. لباس‌های جدید با متریال جدید و سبک‌های جدید، نگاه‌های نویی را رقم زد. امروز در این مقاله می‌خواهیم سبک‌ها و مدل‌هایی که برندها در بعضی مجموعه‌های خود طراحی کردند و خود را برای این روزها آماده کردند ببینیم. البته قبل از آن باید چرایی جذب شدن به این جریان را واکاوی کنیم. کمد را با مد و فضا همراهی کنید.

چرا برندها به سمت طراحی فضایی می‌روند؟

دنیای فشن همیشه دنیای خلاقیت و نوآوری بوده است. اتفاقاتی که در سال‌های مختلف در دنیای فشن روی داده است نشان از این داشته که طراحان به دنبال پویایی هستند. فضا هم که اتفاق نویی است و هر روز بیشتر به تحقق رویای رسیدن آن نزدیک می‌شویم. طراحان هم از این فرصتی که به دست آمده استفاده کرده‌اند تا بتوانند خلاقیت‌های تازه‌ای به نمایش بگذارند و مجموعه‌های مد و فضا را ارائه دهند. لباس‌هایی که بسیار متفاوت از مدل‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. به غیر از آن ساختار تولید این لباس‌ها هم از تولید لباس‌های گذشته متفاوت است.

با وجود پیشرفت علم، فضا و موجودات فضایی هنوز هم ناشناخته هستند و انسان نمی‌داند دقیقاً با چه چیزی مواجه خواهد شد. بر اساس همین موضوعاتی که مطرح شد طراحان دست به خلق لباس‌هایی زدند تا هم خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و هم برای محافظت از انسان مدل‌هایی را ارائه کنند.

مد و فضا از کجا آغاز شد؟

تب فضا و لباس فضایی از دهه‌ی 60 میلادی شروع شد، در دهه‌های 70 و 80 ادامه پیدا کرد و در دهه‌ی 90 به اوج خود رسید. بعد از دهه‌ی 90 دیگر شاهد لباس‌های فضایی به معنای واقعی نبودیم تا این‌که در چند سال اخیر با اخبار ناسا این بازار دوباره داغ شد. گرچه نیاز است چندین و چند سال بگذرد تا انسان خود را مشغول زندگی در فضا یا سیاره‌های دیگر ببیند. اما از حالا این رویا را می‌تواند زندگی کند. از جمله سوالاتی که برای انسان مطرح است این‌هاست؛ سبک لباس در فضا چگونه خواهد بود و باید چگونه بپوشد؟ چگونه با لباس از خود محافظت کند؟ و چه لباس‌هایی در فضا یا سیاره‌های دیگر کاربرد دارد؟ بنابراین هر طراح بنا به تفکر خود نوعی از این لباس‌ها را طراحی کرد.

لباس‌های فضایی چه کاربردی دارند؟

با رفت و آمد انسان به فضا و سیاره‌های دیگر بعضی از هتل‌های زنجیره‌ای از جمله هتل هیلتون، اعلام کرده‌اند که در سیاره‌های دیگر هتلی افتتاح خواهند کرد. با این حساب پرسنل این هتل‌ها اگر ربات نباشند باید لباس‌هایی قابل استفاده در یک سیاره‌ی جدید بپوشند. بعد از آن‌ها ثروتمندانی هستند که به سیاره‌های جدید سفر می‌کنند. در آخر هم در چشم‌اندازی دور شاید این سفر برای انسان‌های عادی هم فراهم شود. بالاخره زمانی می‌‌رسد که هر کدام از ما در نزدیکی خود کسانی را می‌شناسیم که به فضا سفر کرده‌اند.

با این حساب کار طراحان سخت خواهد شد. تقاضا بالا خواهد رفت و افراد زیادی نیاز به لباس‌های سفر فضایی خواهند داشت. از حالا با آزمون و خطا، با مطالعه، با مشورت گرفتن از دانشمندان این اتفاق در حال رخ دادن است. تا جایی برسد که تهیه‌ی لباس‌های فضایی نیاز به مبلغ هنگفت نداشته باشد و برای هر کسی که قصد سفر به سیاره‌ی دیگری را داشته باشد مهیا باشد. اگر تا به‌حال سفر به فضا تنها از طریق داستان‌های علمی تخیلی امکان‌پذیر بود، اما حالا به واقعیت تبدیل می‌شود.

چگونگی لباس‌های مد فضایی

لباس‌هایی که برای مد فضایی قابل استفاده است لباس‌هایی با فن‌آوری جدید است. خانم لوسی گرین Lucie Greene مدیر نوآوری گروه J. Walter Thompson و از اعضای اتاق فکر این گروه است. او درباره‌ی دانش لباس‌های جدید می‌گوید: ما با طراحان درباره‌ی تولید چرم از قارچ صحبت کرده‌ایم. موارد دیگر، پارچه‌های تولید شده از طریق چاپگر 3-D و پارچه‌هایی که با تغییر دمای بدن با حسگرهایی تنظیم می‌شوند. همچنین تأکید بر لباس‌های محافظتی است که در هر موقعیتی حافظ انسان باشد.

برای ساختن لباس‌های فضایی به مواد طبیعی نیاز است و مواد مصنوعی در این ساختار جایگاهی ندارند. به همین دلیل برندهایی مانند پیرکاردن Pierre Cardin، آندره کورژ André Courrèges و پاکو رابان Paco Rabanne پیش‌قدم شدند. این برندها برای تولید محصولات خود سعی می‌کنند از بهترین مواد طبیعی استفاده کنند. از دیگر طراحانی که به سمت این بازار جدید جذب شدند می‌توان از طراحان فرانسوی نام برد که همیشه به دنبال نوآوری و پیشرفت بوده‌اند.

بررسی لباس‌هایی به سبک مد فضایی در سال‌های اخیر

طراحی لباس برای مد فضایی می‌تواند یک استیکر ساده در جلوی لباس به شکل ماه یا ستاره باشد، یا می‌تواند یک لباس خاص با متریال خاص باشد. اما در عین حال هرکس برای هماهنگ کردن خود با جو تازه‌ شاید بخواهد یکی از آیتم‌ها طراحان لباس را استفاده کند. البته تا به حال این اتفاق زیاد هم رخ داده است.

کارل لاگرفلد در نمایش مجموعه‌ی خود در سال 2017 از یک سفینه‌ی فضایی برای ورود مدل‌ها استفاده کرد. همچنین طراحی‌های مجموعه‌اش برگرفته از موضوع فضا بود. اما حالا به طور دقیق چند برند که طراحی‌های خاص با موضوع فضا را در کارنامه‌ی خود دارند بررسی می‌کنیم.

شنل chanel

وقتی سفینه‌ی فضایی با برند شنل در میان نگاه مشتاق تماشاچیان به زمین نشست دیدگاه تازه‌ای را برای منتظران در پاییز 2017 گشود. کارل لاگر فلد با طراحی خاص خود در این نمایش اخباری از ناسا را در میان زمین پخش کرد که منتظر بهره‌مندی از سیاره‌های جدید باشند.

زندگی که او در این نمایش نشان داد بسیار شیک و حیرت‌انگیز بود. او در این مجموعه از پیچ و تاب‌های مروارید به خوبی بهره برده بود که حس سیاره‌های کیهانی القا می‌کرد. در کنار آن هم چکمه‌های سیاه براق با چاپی از کهکشان و فضا قرار داشت. مدل‌ها کت‌هایی فلزی با شنل‌هایی از جنسی شبیه فویل به شکل لحاف بر تن داشتند. در کنار ظاهر اغراق‌آمیز مدل‌ها، کوله پشتی نقره‌ای هم قرار داشت که حس سفر را به بیننده می‌داد. گویی بعد از نمایش قرار بود مدل‌ها با سفینه به سمت ماه سفر کنند.

ژیوانشی Givenchy

در سال‌هایی که الکساندر مک کوئین طراح برند ژیوانشی بود، (1996-2001) گرچه بیشتر به طراحی فضاهای متصور می‌پرداخت، اما در سال 1999 در مجموعه‌ی پاییز و زمستان خود لباس‌های متفاوتی را طراحی کرد. او در طراحی خود در این مجموعه از کت‌هایی با شانه‌های پهن استفاده کرده بود. لباس‌های دیگری که در این مجموعه به نمایش درآمد لباس‌هایی حباب مانند بود که با نوارهای فلزی احاطه شده بود. پارچه‌های براق، کت‌های خز و چکمه‌های تا زانو دیگر مواردی بود که در طراحی او به چشم می‌خورد. در بعضی دیگر از لباس‌های او چراغ‌های چشمک‌زن LED به کار رفته بود. در طراحی او ادغام ماشین با لباس به طور واضح به چشم می‌آمد.

کریستوفر کین Christopher Kane

مد و فضا در مجموعه‌ی کریستوفر کین به خوبی دیده شد. با پیشرفت فن‌آوری، تکنولوژی ساخت و تولید لباس هم به پیشرفت چشم‌گیری دست یافت. از سال 2010 قابلیت چاپ مدل‌های کهکشان و کیهان بر روی لباس‌ها، تی‌شرت‌ها و کیف‌ها دیده شد. تا این‌که در سال 2011 کریستوفر کین در مجموعه‌ی خودش از این طرح‌ها بهره برد. نام مجموعه‌ی کین «درون کهکشان» بود که شامل تصاویری از سحابی‌های درخشان که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده بود.

کین از چرم مشکی ست شده با ابریشم که بر روی آن رنگ‌های نارنجی چشمک می‌زد استفاده کرده بود. از دیگر طرح‌های او می‌توان به رنگ صورتی براق، فیروزه‌ای برگرفته از طرح‌های دریا اشاره کرد. طراحی‌های او از دور بیشتر شبیه آتشفشان و طرح‌های برگرفته از دریا و سنگ‌های تزیینی بود. اما با دقت بیشتر و از نزدیک طرح‌های کشهکشانی مسحورکننده خود را به چشم بیننده می‌کشاند.

بالنسیاگا Balenciaga

بالنسیاگا در بهار و تابستان 2007 مجموعه‌ای ارائه داد که از کتاب‌های علمی تخیلی وام گرفته بود. منبع الهام او برای مدل‌هایی که او در مجموعه‌ی خود استفاده کرد از فیلم‌های ترون و ترمیناتور همینطور جنگ ستارگان بود. مدل‌ها با ساق‌هایی طلایی بر روی صحنه می‌آمدند. ساق‌ها با حضور در صحنه مانند قطعات ماشین جمع و باز می‌شدند و تغییر شکل می‌دادند. در کنار این تکنولوژی، لباس‌ها سخنگو هم بودند و قابلیت حرف زدن آن‌ها حضار را شگفت‌زده کرد. در مجموعه‌ی او نبوغ منحصر به فرد پاریسی در کنار تکنولوژی آن را به کلی متمایز کرده بود. یقه‌های سفید با شانه‌های برجسته حس مهمانان فضایی را به خوبی به بیننده می‌داد. پالت رنگی که او کار کرده بود مربوط به سال‌های آینده بود و آینده‌نگری طراح را نمایش می‌داد. صاحب‌‌نظران عقیده داشتند که این مجموعه پرشی بزرگ به سمت جلو بود.

پیر کاردن Pierre Cardin

پیر کاردن در مجموعه‌ی خود در سال 1960 پای چالش فضا را به دنیای فشن باز کرد. او در طراحی‌های خود از الگوها و طرح‌های هندسی، زیپ‌های بزرگ و جوراب‌های چسبان استفاده کرده بود. در مجموعه‌ی او علاوه بر جذابیت نوعی شوخ‌طبعی هم به چشم می‌خورد. پیر کاردن در آن زمان به شدت تحت تأثیر فرود انسان بر روی کره ماه قرار گرفته بود و نام مجموعه‌ی خود را «فضا و آینده‌نگری» گذاشت. لباس‌هایی که او طراحی کرده بود شنل‌هایی براق به همراه لباس‌هایی شبیه موشک بود. پیر کاردن به همراه کورژ در یک تور، بازدیدی از ناسا داشت و چنان‌ که ادعا می‌کند به مأمور امنیتی رشوه‌ای داد تا بتواند لباس آرمسترانگ را امتحان کند. او چنان غرق فضا شده بود که در سال 2000 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آرزوی داشتن خانه‌ای بر روی ماه را دارد.

آندره کورژ André Courrèges

شاید به جرأت بتوان نام او را نابغه‌ی دنیای طراحی و تکنولوژی گذاشت. آقای کورژ مهندس عمران بود و به فضا علاقه‌ی زیادی داشت به صورتی که استودیوی خود را آزمایشگاه مخفی می‌دانست. آقای کورژ در سال 1969 مدت‌ها قبل از حضور تسلا در صحنه ماشین خود را طراحی کرده بود. بعد از آن هم انرژی خود را برای ساختن موتورهای اسکوتر هوندا، روبات‌های هیتاچی و دوربین‌های مینولتا معطوف کرد. او عقیده داشت: گاهی اوقات لباس قادر به انتقال همه‌ی احساساتی نیست که من می‌خواهم منتقل کنم.


او خطوط و طرح‌هایی را در مجموعه‌های خود برمی‌گزید که الهام گرفته از فضا و رویای دوست داشتنی‌اش بود. لباس‌های A شکل به همراه چکمه‌های بلند تا زیرزانو و موهای کوتاه با رنگ‌های خاص و عینک آفتابی با طرح‌های خاص از جزئیات طراحی‌های او بود.


مجموعه‌هایی که مطرح شد گوشه‌ای از فعالیت طراحان علاقه‌مند به فضا بود. اما مطمئناً داستان طراحی برای فضا یعنی مد و فضا تمام نمی‌شود. اتفاق‌هایی که در شرف وقوع است و نگاه‌های زیادی را به فضا معطوف کرده است سبب می‌شود که روزبه‌روز علاقه به رسیدن به استایل مناسب با فضا بیشتر شود. با این حساب طراحان بیشتری به سمت طراحی فضایی جذب خواهند شد و شاهد مجموعه‌های هیجان‌انگیز زیادی را شاهد باشیم.


پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (40 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
جمع و جور کردن بدون عیب و نقص اتاق به سبک نبات خانوم، دختر بانمک شاهرخ استخری+ویدیو/ بیچاره اون عروسکا که دست و پاشون له شد😂 ماجرای بدن رنجور سردار آزمون چیست؟ شناور سپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی + فیلم شلیک موشک بالستیک از این شناور ماجرای مفقود شدن کارگر شهرداری؛ جستجو ادامه دارد خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...