معرفی کشور زیبای دومینیکا

  دوشنبه، 19 مهر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی کشور زیبای دومینیکا
کشور دومینیکا جزیره ای در دریای کارائیب است که از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک به شمار می رود. این کشور از جنوب با گوادلوپ و از شمال با مارتینیک نیز همسایه است. مساحت کشور دومینیکا ۷۵۰ کیلومترمربع است و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده این کشور حدود ۷۳ هزار نفر جمعیت نیز دارا بوده است.

دومینیکا (به انگلیسی: Dominica) با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا (به انگلیسی: Commonwealth of Dominica) کشور جزیره ای است جزیره ای در دریای کارائیب. نام رسمی آن کشور همسود (مشترک المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است. دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام دارد.دومینیکا از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به خاطر طبیعت دست نخورده ای که دارد «جزیره طبیعت کارائیب» نامیده شده است. دومینیکا در جنوب گوادلوپ و در شمال مارتینیک واقع شده؛ مساحت دومینیکا ۷۵۰ کیلومتر مربع و جمعیت این کشور ۷۱٫۲۹۳ نفر (در سال ۲۰۱۱) است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان های کریول دومینیکایی و فرانسوی نیز به عنوان زبان های گفتاری استفاده دارند.جزیره دومینیکا از دیدگاه زمین شناسی جوان ترین جزیره آنتیل کوچک است و به این خاطر فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی هنوز در آن دیده می شود. دریاچه جوشان، که دومین چشمه آب گرم دنیا است در دومینیکا واقع شده است.

تاریخچه کشور دومینیکا

کریستف کلمب این جزیره را به نام روز یکشنبه (در لاتین: dominica) یعنی روزی که این جزیره را کشف کرد نام گذاری نمود. کشف این جزیره در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ بود. امروزه ۸۶٫۸٪ از مردم دومینیکا سیاه پوست هستند. در واقع دومینیکا در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ توسط کریستف کلمب و در طی سفر دومش به «بر جدید» کشف شد. او این سرزمین را در اختیار بومیان سرخ پوست کارائیبی و جنگجویی یافت که از نسل بومیان آراواک بودند.در قرن شانزدهم کشتی های اسپانیایی به دلیل شرایط باد و جریانات آبی مناسب، معمولاً در دومینیکا لنگر می انداختند ولی به دلیل مخالفت و مقاومت های مردم دومینیکا، عملاً در آنجا ساکن و مستقر نشدند.تقریباً تمام جمعیت هفتادهزار نفری دومینیکا، از نسل برده هایی هستند که در قرن ۱۸ میلادی به دومینیکا برده شدند. با این حال دومینیکا تنها جزیرهٔ کارائیب شرقی است که هنوز جمعیت پیش از کشف آن توسط کلمب را حفظ کرده است: بومیان کارائیب که حدود ۳۳۰۰ نفر از آنان همچنان در سواحل شرقی به زندگی مشغولند.

اقتصاد کشور دومینیکا

دومینیکا برای جلب سرمایه برای توسعهٔ اقتصادی آن کشور، در مقابل سرمایه گذاری در پروژه های دولتی، تابعیت و حقوق شهروندی دومینیکا را به سرمایه گذار اهداء می کند. اقتصاد دومینیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ مالیات سنگین وابسته است.

مردم کشور دومینیکا

۸۶٫۸٪ مردم دومینیکا سیاه پوست، ۸٫۹٪ دورگه، ۲٫۹٪ سرخ پوستان کارائیبی، س ۰٫۸٪ سفیدپوست و ۰٫۷٪ از دیگر نژادها هستند.

آب و هوای کشور دومینیکا

دومینیکا به طور عمده در حجم وسیعی از جنگل ها پوشیده شده و خانه ی دوم جنگل های داغ جهان است. این کشور جزیره ای از آب و هوای گرمسیری تحت تاثیر بادهای شمال شرقی برخوردار است. باران های سنگینی در این کشور می بارد و سیلاب را به وجود می آورد، به طور معمول اواخر تابستان طوفان هایی در این کشور رخ می دهد.

جاذبه های گردشگری کشور دومینیکا

در حال حاضر بسیاری از افراد اقدام به سفر و گذراندن تعطیلات و تفریح در جزیره زیبای دومینیکا میکنند. این مورد مخصوصا برای افراد قاره آمریکا بسیار رخ می دهد. زیرا این جزیره دارای مراتع طبیعی زیبا و چشم نوازی می باشد که می تواند هر بیننده را به خود جلب نماید. داشتن پوشش جنگلی سرسبز، رودخانه های زیبا و طولانی افراد قاره آمریکا را قانع می نماید که از این جزیره به عنوان مقصد گردشگری خود استفاده نمایند.

آبشار ویکتوریا

چشمگیرترین آبشاری که در دومینیکا وجود دارد آبشار ویکتوریا است که در پارک ملی مورن ترویس پیتونز نیز واقع شده است. این آبشار توسط رودخانه سفید تشکیل شده و از یک صخره به یک استخر آب گرم وارد می شود. این آبشار زیبا و رودخانه ارزش دیدن را دارند. شما می توانید در پایان با استراحت در استخر آب گرم لذت ببرید.

آبشار ویکتوریا دومینیکا

پارک ملی مورن ترویس پیتون

در کشور دومینیکا پارکی به نام مورن ترویس پیتون که لقب جواهر دومینیکا را به خود گرفته نیز وجود دارد. این پارک جنگل هایی پوشیده شد از سرخس های غول پیکر و ارکیده های وحشی است. دلایلی که سبب برجسته شدن این پارک و ثبت آن در میراث جهانی یونسکو شده نیز وجود ۱۷۰۰۰ هکتار شامل آبشار ویکتوریا، ترافالگار فالز، دریاچه بوئری غبارآلود، استخر زمرد، دره غرق شده در بخار، حوضچه های آب جوش و چشمه های آب گرم است. یکی از بهترین امتیازات برای بازدید از این پارک روستای Laudat است که در ۱۱ کیلومتری Roseau واقع شده است.

پارک ملی مورن ترویس پیتون دومینیکا

دریاچه بویل

دریاچه بویل یکی از محبوب ترین جاذبه های دومینیکا است و این حوضچه همواره پر از آب های فوران کننده و سبز خاکستری است که از طریق یک پیاده روی ۳ ساعته دردسترس است. زمین شناسان بر این باورند که این دریاچه جوشان با ۶۳ متر وسعت، دومین دریاچه جوشان در جهان است. درجه حرارت در لبه دریاچه از ۸۲ تا ۹۲ درجه سانتی گراد است و نقطه جوش در مرکز قرار دارد.

دریاچه بویل دومینیکا

آبشار ترافالگار

قدم زدن میان آبشارهای دوقاو از محبوب ترین مواردی است که در دومینیکا انجام می شود. این دو آبشار به عنوان مادر و پدر شناخته می شوند و فاصله بین آنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی از طریق جنگل است. ترافالگار از میان کوه ها سرچشمه گرفته است و به یک چشمه آب معدنی داغ سرازیر می شود. شما می توانید در استخر های آب گرم و سرد واقع در میان سنگ های گوگرد به ابتنی بپردازید.

آبشار ترافالگار دومینیکا

پارک ملی کابریت

در شمال غربی دومینیکا، پارک ملی کابریت واقع شده است که پوشیده از جنگل های گرمسیری، سیلاب، سواحل با ماسه سیاه و صخره های مرجانی است. این شبه جزیره دیدنی، شامل منظره ای پانوراما از بالاترین نقطه است و صخره های دریایی نیز از ویژگی های جذاب برخوردار است و برای غواصی بسیار مناسب هستند.

پارک ملی کابریت دومینیکا

تپه های مرجانی شامپاین | Champagne coral hills

دومینیکا برای غواصی و شیرجه در آب بسیار معروف است. تپه های مرجانی شامپاین در بخش ساحل جنوب غربی کشور قرار گرفته اند. فعالیت ژئوترمال باعث ایجاد هزاران حباب از زیر سنگ ها می شود. ماهی مرکب، اسب های دریایی، باراکاودا و ماهی ترومپت فقط برخی از گونه های موجود در آب های گرم در این بخش هستند. شما می توانید در سواحل شامپاین به شنا کردن بپردازید وهمچنین به اتاق های متعدد، حمام و میان وعده های خوشمزه دسترسی داشته باشید.

تپه های مرجانی شامپاین  دومینیکا

شهر وسو | roseau

پایتخت و بزرگتریم شهر دومینیکا در اطراف دریاچه کارائیب برای ادیان سنت جورج ساخته می شود. این شهر دنیایی از زیبایی و رنگ های متنوع است که در سبب شده جذابیت ویژه ای برای کسانی که به گردشگری به این شهر سفر می کنند داشته باشد. در شهر وسو منظره های پر زرق و برق و طبیعت محصور کننده ای داراست که باعث شده شهری هیجان انگیز و چشم نوازی را داشته باشد. مردم این شهر چهره سنتی شهرشان را با دنیای مدرن فرانسه مخلوط کردند و ترکیب خارق العاده ای به وجود آوردند.

شهر وسو دومینیکا

شهر پورتسموث | Portsmouth

دومین شهر بزرگ و بندری کشور دومینیکا پورتسموث است که در گذشته های دور به عنوان پایتخت دومینیکا مطرح بوده اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشته این انتخاب منتفی شده است. شهر پورتسموث پر از پارک ها و کاخ هایی است که زیبایی آن ها بی حد و اندازه بوده و در کوچه پس کوچه های شهر می توانید بهشت را مشاهده کنید. در این شهر می توانید به خرید، عکاسی و بدست آوردن آرامش مشغول باشید. همچنین می توانید در روزهای سه شنبه، جمعه و شنبه سری به بازار کشاورزان بزنید و از گشت و گذار در بین مردمان بومی لذت ببرید.

شهر پورتسموث دومینیکا

شهر کالیبیشی | Calibishie

سرزمینی که نام آن کالیبیشی است، از اولین مسافری که به این سفر کرده نام خود را قرض گرفته است. از زیباترین مناطق جهان سواحل آرامش بخش و جنگل های محصور کننده اش است که هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. اینجا به سرزمین صخره ها شهرت دارد و زیبایی هایش زبانزد عام و خاص است. کالیبیشی برای یک سفر عاشقانه و دونفره بهترین شهر است. در این شهر می توانید به تماشای ماهی گیران بروید و از ورزش های هیجان انگیز بهره ببرید. همچنین باید بدانید که اهالی این شهر بسیار مهمان نواز هستند و می توانید شبی را مهمان آن ها در کالیبیشی باشید.دیگر شهرهای کشور دومینیکا سانتیاگو، لاوگا و سان پدرو هستند که بسیار زیبا و دلنواز می باشند.

شهر کالیبیشی دومینیکا

بایدها و نبایدها در دومینیکا

  • کشور دومینیکا امینیت بالایی برخوردار است و نکته ای باید بدانید این است که مارها و حشراتی که در این منطقه هستند سمی نیستند. ولی اگر می خواهید ماجراجویی کنید و مناطق ناشناخته و نادر در این کشور بروید بسیار جوانی احتیاط را رعایت کنید.
  • شنا در اقیانوس اطلس به دلیل جریان های قوی توصیه نمی شود و خطرناک است. پس به جد در این از شنا خوداری کنید به خصوص اگر شنا هم بلد نیستید.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است.
  • دومینیکا در ایران سفارت ندارد و برای اخذ ویزای این کشور باید به کشورهای بلژیک، چین، کوبا و بریتانیا مراجعه کنید. لازم به ذکر است اتباع ایرانی جهت ورود به دومینیکا به ویزا نیاز ندارند و امکان اقامت ۳۰ روزه با پاسپورت ایرانی در دومینیکا بدون دریافت ویزا وجود دارد .

و در پایان...

دومینیکا جزیره ای است که در حوزه ی کارائیب واقع شده است. این کشور جزیره ای با توجه به طبیعت بکر و بی نظیری که دارد بین گردشگران و ماجراجویان بسیار محبوب است، همچنین عده بسیاری از افراد این کشور را برای سفر ماه عسل خود انتخاب می کنند. دومینیکا از دیدگاه زمین شناسی جوان ترین جزیره انتیل کوچک است و به همین دلیل در آن فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی دیده می شود. همین طور دومین دریاچه آبگرم جهان که دریاچه جوشان نامیده می شود در این کشور قرار دارد. کشور دومینیکا به غیر از این که به عنوان بهشت استوایی عنوان گرفته است یک مرکز اقتصادی شناخته شده هم می باشد که شرکت های آن از معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برخوردارند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره آن کشور نیاز است.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (545 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان