دوره MBA چیست و چگونه می توانیم در آن شرکت کنیم؟

  یکشنبه، 17 بهمن 1400 ID  کد خبر 191378
دوره MBA چیست و چگونه می توانیم در آن شرکت کنیم؟
ساعدنیوز: کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار یکی از مدارک معتبر برای بالا بردن مهارت­‌های مدیریتی در زمینه مشاغل تجاری به شکل تخصصی می‌­باشد که به اختصار به آن رشته MBA می‌­گویند.

کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار یکی از مدارک معتبر برای بالا بردن مهارت­ های مدیریتی در زمینه مشاغل تجاری به شکل تخصصی می ­باشد که به اختصار به آن رشته MBA می ­گویند. این رشته در اواخر قرن نوزدهم زمانی که کارخانجات قصد داشتند تا به روش علمی و تخصصی مدیریت کسب و کار خود را عملی کنند شکل گرفت و از سال ۱۹۳۰ در نقاط مختلف آمریکا مدرسه­ هایی مستقل از شکل دانشگاهی برای برگزاری دوره MBA تشکیل گردید که در ابتدای شکل­ گیری تعداد متقاضیان آن اندک بود اما به مرور توجه دانشجویان بسیاری را به خود جلب کرد و در ادامه این رشته جذاب مدیریتی مورد توجه سراسر جهان قرار گرفت. در ایران نیز دوره MBA یکی از دوره­ های آموزشی پررونق و با سابقه محسوب می ­شود که سرفصل­ های آن نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و به شکل­ های مختلفی اجرا می ­گردد.

تصویر

کسانی که متقاضی یادگیری تخصصی دانش مدیریت و توانمندسازی خود در زمینه کسب و کار و یا دوره MBA هستند در واقع در حوزه­ های دیگر، تحصیلات اصلی خود را گذرانده ­اند و برای ارتقا و تکمیل مهارت های مدیریتی در این دوره شرکت می ­کنند. همچنین مدرک MBA که در زمان فارغ التحصیلی به افراد داده می ­شود چیزی متفاوت از دوره MBA می ­باشد. این مدرک نشان دهنده جایگاه علمی است که شخص از مراکز رسمی دریافت کرده است و دوره آموزشی MBA برای کمک به فارغ التحصیلان برای داشتن کسب و کار هوشمندانه ­تر و خلق فرصت­ های جدید و همین طور فرصتی برای کارآفرین شدن می ­باشد. کسانی که در این دوره شرکت می ­کنند رویکرد جامع تری برای مدیریت پیدا می ­کنند که ضمانت شغلی آن ها را بالا می ­برد؛ حال افراد چگونه می ­توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند؟

مزایای شرکت در دوره MBA و چگونگی شرکت در این دوره

تحصیل در دوره MBA این امکان را به مدیران و کسانی که علاقه­مند به کارآفرینی هستند می ­دهد که نگاه وسیع تر و خلاقانه ­تری نسبت به مسائل و فرایند های مربوط به کسب و کار داشته باشند. در واقع هدف اصلی از شرکت در این دوره پیدا کردن مهارت عملی و کاربردی در حوزه اجرایی مدیریت است و مخاطبین آن مدیران رده میانی و رده بالایی با دارا بودن سابقه کاری هستند که قصد دارند تا به کمک روش های علمی و کاربردی ­تر به کسب و کار خود رونق بیشتری دهند. همین طور کسانی که در حوزه تجارت و کسب و کار دارای تجربه هستند و می ­خواهند آینده کاری خود را تضمین کنند یا به عبارتی تغییر و تحول اساسی­ تری به وضعیت شغلی خود دهند خواهان شرکت در دوره آموزشی MBA هستند. اما برای شرکت در این دوره شرایطی وجود دارد که الزامی است. از جمله دارا بودن تحصیلات در رشته­ های حسابداری، اقتصاد، گردشگری، امور مالی، ریاضیات و... و داشتن سابقه کاری در زمینه مدیریتی می ­باشد. همچنین متقاضیان تحصیل در دوره MBA برای گذراندن یک دوره موفقیت ­آمیز و حرفه­ ای باید بدنبال مؤسسه­ ای باشند که اساتید برجسته و باتجربه ­ای داشته باشد که از روش های نوین آموزشی و کاربردی برای افزایش مهارت افراد به بهترین شکل استفاده کند.

تصویر

برخی مؤسسات اقدام به برگزاری دوره MBA بصورت آنلاین و حضوری می ­کنند که این یک فرصت عالی برای کسانی می ­باشد که محدودیت زمانی دارند و افرادی که نمی ­توانند هم­پای دانشجویان در کلاس­ های حضوری شرکت کنند؛ در دوره آنلاین ثبت ­نام می ­کنند و با همان کیفیت از آموزش برخوردار می ­شوند. از طرفی آموزشی که فارغ التحصیلان رشته­ های مختلف در دانشگاه دیده­ اند تأکیدی بر تقویت مهارت­ های عملی دانشجویان ندارد اما محتوی آموزشی و دروس MBA که در دوره­ های مربوطه ارائه می ­شود او را قادر خواهد کرد که چگونه مشکلات را ریشه ­یابی کرده و با یک تفکر نظام مند و سیستمی از عهده حل مشکلات برآیند. در واقع دروسی که در دوره آموزشی MBA توسط اساتید یاد داده می ­شود تفکر ذهنی مدیران را به شکل کارآمدی متحول می ­کند و کسب مدرک از یک مرکز معتبر در کنار این تحول، موجب اعتماد بنفس بیشتر افراد خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از ورود به یک مؤسسه درباره آن اطلاعاتی را بدست آورید.

اهمیت دوره MBA چیست؟

با توجه به اهمیت و نقشی که مدیریت در سازمان های دولتی و تخصصی دارد و همین طور گسترده شدن فضای رقابتی حاکم در سازمان­ های مختلف و تحولاتی که در حوزه کسب و کار روی داده، مدیران و صاحبان کسب و کار بیش از گذشته علاق­مند و نیازمند به تحصیل در دوره MBA هستند. زیرا مدیریت بهتر مسائل مالی و سرمایه ­داری به هوش مالی بالایی نیاز دارد که باید این آموزش­ ها را در فضای استاندارد آموخت تا بتوان درآمد خود را افزایش داد. از طرفی تا زمانی که ایده­ های خلاقانه و درآمدزا نداشته باشید نمی ­توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید یا موقعیت خود را ارتقا دهید و مجبورید بطور یکنواخت به کار خود ادامه دهید بدون اینکه شانس رقابت در بازار کسب و کار را داشته باشید. همچنین در حین اینکه در دوره MBA شرکت می ­کنید با چالش­ های کسب و کار و مسائل بزرگ اقتصادی و تجاری با نگاه جهان ­بینانه مواجه خواهید شد و از درون به چگونگی عملکرد سازمان، اهداف شغلی، ارتباط و همکاری با کسانی که در داخل و خارج حوزه کسب و کار شما هستند آشنا شده و بطور عملی یاد خواهید گرفت که چطور با مسائل اجتماعی و اقتصادی برخورد کنید.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دوره MBA مدیریت بهتر زمان و داشتن انضباط شخصی می ­باشد. در واقع زمانی که دارای مهارت و تفکر مدیریتی سطح بالایی باشید بجای اینکه ساعات طولانی ­تری را به حل مسائل بگذرانید و از خودتان سخت ­تر کار بکشید با استفاده از توانمندی­ هایی که کسب نموده ­اید قادر خواهید بود در مدت زمان کوتاه ­تری به حل مسائل و انجام کار هایتان بپردازید. همچنین کسانی که دارای سطح تحصیلات بالاتر بصورت عملی و کاربردی هستند از اعتبار بیشتری برخوردارند و در سطح جهانی کسانی که موفق به اخذ مدرک دوره MBA می ­شوند به رسمیت شناخته می ­شوند.

سخن پایانی

تصویر

در این مقاله تلاش نمودیم تا حدی شما را با مزایا و شرایط لازم برای شرکت در دوره آموزشی MBA آشنا کنیم. مؤسسه آموزش عالی ثروت آفرینان پارس با مدیریت دکتر امیرحسین مظاهری سیف با سطح تحصیلات مدیریت اجرایی کسب و کار و کارشناسی ارشد جامعه ­شناسی یکی از مراکز تخصصی آموزش­ های مربوط به حوزه تخصصی کسب و کار از جمله دوره MBA می ­باشد. این مجموعه بصورت کاربردی و بر اساس الگو های استاندارد، مدیران، فعالان حوزه بازاریابی و فروش و کارآفرینان را بصورت تخصصی آموزش می ­دهد. بنابراین کسانی که علاقمند به شرکت در دوره­ های آموزشی این مؤسسه بصورت حضوری یا آنلاین هستند می ­توانند از تجربیات اساتید این مجموعه بهرمند شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.pms.ir مراجعه نمایید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (214 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (90 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (21 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم