در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
تحویل اتاق هتل، یکی از مهم‌ترین مراحل اقامت در هر سفری است که تأثیر زیادی بر تجربه کلی مهمانان دارد. با توجه به تنوع هتل‌ها و خدمات آن‌ها، دانستن نکات مهم و کلیدی در این فرایند می‌تواند از بسیاری از مشکلات و نارضایتی‌ها جلوگیری کند.

از آنجایی که اتاق هتل برای مدت کوتاهی خانه‌ای دور از خانه می‌شود، اطمینان از پاکیزگی، امنیت و راحتی آن اهمیت زیادی دارد. در این مقاله، به بررسی نکاتی می‌پردازیم که هنگام تحویل اتاق هتل باید به آن‌ها توجه کرد تا اقامتی دلپذیر و بی‌دغدغه را تجربه کنیم.

1. بررسی زمان ورود و خروج به وقت محلی

زمان ورود و خروج در هر هتل یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. به‌طورکلی، ساعت ورود (چک این) CHECK-IN در بیشتر هتل‌ها 14 بعدازظهر و ساعت خروج (چک اوت)CHECK-OUT 12 ظهر است. اگر قصد دارید بعد از ساعت 12 در اتاق بمانید، باید هزینه نیم شارژ را پرداخت کنید.

بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی سفر، زمان رسیدن به هتل را طوری تنظیم کنید که حدود ساعت 14 به هتل مقصد برسید. همچنین، همیشه قبل از رزرو هتل، زمان تحویل اتاق را بررسی کنید، زیرا قوانین هر هتل با دیگری متفاوت است.

جالب است بدانید این فاصله زمانی بین ساعت 12 تا 14 برای تمیز کردن اتاق‌ها، تعویض ملحفه‌ها و آماده‌سازی سرویس‌ها برای مسافران بعدی در نظر گرفته می‌شود.

2. فرم پذیرش گرفتن زمان ورود و مدارک شناسایی

برای گرفتن زمان ورود (چک این) به اتاق در هر هتل، نیاز به پر کردن فرم پذیرش دارید. معمولاً پیش از ورود، بخشی از هزینه اقامت یا کل آن را با رزرو تورها پرداخت کرده‌اید. این فرم را حتماً در کنار مدارک شناسایی قرار دهید تا هنگام تحویل اتاق مشکلی نداشته باشید.

اگر مسافر هتل‌های ایران هستید که در زمان رزرو هتل و تحویل اتاق نیاز به ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه دارید. در هتل‌های خارجی نیز علاوه بر فرم تسویه حساب و رزرو اتاق باید پاسپورت خود را نیز ارائه دهید.

مینی بار یخچال

3. اعلام استفاده از مینی بار یخچال در هر اتاق

هر هتلی مینی باری با هزینه یا رایگان دارد. نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف از جمله مواردی هستند که در مینی بارها قرار داده می‌شوند و بخشی از روم سرویس و خدمات اتاق به شمار می‌روند. در زمان تحویل اتاق هتل حتماً توجه کنید که مینی بار شما رایگان است یا باید برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنید.

این مینی بار هر مرتبه شارژ می‌شود و در نهایت زمان تحویل اتاق باید در صورتی که مینی بارتان رایگان نبوده مواردی که از آن‌ها استفاده کرده و تعداد دفعات شارژ را به قسمت رزرواسیون و پذیرش اعلام کنید.

4. امکانات بهداشتی اتاق هتل

شامپو، صابون، خمیردندان و حوله از جمله امکانات بهداشتی اتاق هتل‌ها است که به صورت روزانه شارژ می‌شوند. هنگام تحویل اتاق از پذیرش، ابتدا دقت کنید که واحد اقامتی شما تمیز باشد. سرویس بهداشتی، تخت و زیر آن، ملحفه و بالش‌ها، روکش تخت و حوله‌های تمیز را چک کنید و اگر مشکلی داشتند همان ابتدا به مهماندار یا پذیرش مسئله را بگویید.

امکانات بهداشتی اتاق هتل

5. امکانات تحویل اتاق

پس از رزرو هتل و تحویل اتاق بررسی کنید که تمام وسایل بهداشتی و امکاناتی که رزرو کرده‌اید در اتاق موجود باشد. همچنین می‌توانید در صورتی که نیاز به خدمات خاصی مانند تخت اضافه یا وسایل دیگر دارید این مورد را به مهماندار بگویید تا برایتان تهیه کند.

پس از تحویل اتاق علاوه بر تمیزی به این نکته نیز توجه کنید که وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون یا سشوار، پریزها و غیره سالم باشند. در صورتی که این وسایل مشکل داشتند باز هم بدو در بدو ورود مسئله را بگویید تا هنگام تحویل اتاق به هتل نیز دچار مشکل نشوید.

از دیگر خدمات و امکاناتی که هنگام تحویل اتاق به شما ارائه می‌شوند رمز وای فای و نحوه استفاده از اینترنت هتل یا استفاده از خدماتی مانند بیدار باش و تمیزکاری اتاق در مدت زمانی که هتل را ترک می‌کنید هستند. دقت داشته باشید خدمات و امکانات هر هتل با دیگری متفاوت است پس حتماً در زمان رزرو امکاناتی که مدنظر دارید در هتل برایتان در نظر گرفته شود را بررسی کنید.

امکانات تحویل اتاق

6. بررسی امنیت اتاق

یکی از اولویت‌هایی که هنگام تحویل اتاق باید در نظر بگیرید بررسی امنیت آن است. اکثر هتل‌ها این روزه قوانین بسیار محکمی برای حفظ امنیت مسافران دارند بنابراین بررسی امنیت اتاق چندان نباید شما را نگران کند.

نکات کوچکی در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند اقامتی بهتر و راحت‌تر داشته باشید. از جمله موارد امنیتی که هنگام تحویل اتاق باید بررسی کنید مواردی مانند وجود سیفتی باکس (Safety box) در اتاق، سالم بودن قفل اتاق‌ها و امنیت محیطی هتل است.

7. باز کردن پنجره‌ها در صورت امکان

در صورتی که امکان دارد پنجره اتاق خود را باز کنید و اجازه دهید در زمان تحویل هوای تازه در اتاق جریان داشته باشد. در غیر این صورت می‌توانید تهویه مطبوع را روشن کرده و اجازه دهید برای مدتی هوای اتاق از بوی مواد ضدعفونی کننده پاک شود و راحت‌تر نفس بکشید. به راحتی نفس بکشید

8. تحویل دادن اتاق به پذیرش هتل (چک اوت) و پرداخت هزینه‌های اضافی

هنگام خروج و تحویل اتاق هتل به پذیرش (چک اوت)، باید به نکات مهمی توجه کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی به هتل جلوگیری شود. از جمله این نکات مواردی مانند این هستند که حتماً صورت‌حساب نهایی خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمامی هزینه‌ها دقیق و صحیح هستند و هیچ هزینه اضافی به شما تعلق نگرفته است.

بعد از پرداخت صورت‌حساب، حتماً رسید دریافت کنید. این رسید می‌تواند در صورت بروز هرگونه اختلاف یا مشکل بعدی، به عنوان مدرک استفاده شود. از پذیرش سؤال کنید که آیا جریمه یا هزینه اضافی بابت استفاده از خدمات خاصی به شما تعلق می‌گیرد. این موضوع را حتماً در صورت‌حساب نهایی بررسی کنید و در صورت نیاز هزینه لازم را پرداخت نمایید. اگر از خدمات خاصی مانند مینی بار یا سرویس‌های اضافه برای اتاق استفاده کرده‌اید حتماً به تسویه آن‌ها نیز دقت داشته باشید.

اتاق هتل

9. اختصاص زمان کافی برای آماده شدن

حتماً پیش از زمان و موعد دقیق تحویل اتاق برای چک اوت آماده شوید. پیشنهاد می‌کنیم از شب قبل چمدان‌ها را جمع کرده و اتاق را مرتب کنید. درست همان‌طور که اتاق را تحویل گرفته‌اید آن را پس دهید و تمیزکاری‌های لازم را انجام دهید.

اگر پس از ترک اتاق هنوز زمان پرواز و حرکت شما نشده می‌توانید از خدمات نگهداری چمدان در قسمت پذیرش استفاده کنید. حتماً در صورت انجام این کار رسید نیز دریافت نمایید تا زمان حرکت مشکل خاصی نداشته باشید. بهتر است 30 دقیقه قبل از زمان تحویل اتاق نیز محل اقامت خود را مرتب شده ترک کنید در این صورت زمان کافی تا تسویه حساب و رسیدگی به موارد دیگر را هم دارید.

کلام آخر

حالا که با نکات لازم برای تحویل اتاق آشنا شدید می‌توانید به راحتی جهت رزرو هتل اقدام کرده و اقامتی شیرین داشته باشید. اقامت در یک هتل خوب واقعاً تجربه‌ای فراموش نشدنی است و دانستن این نکات هم به شما کمک می‌کند تا هر چه بیشتر مسافرتی دلپذیر را تجربه کنید. اطلاع از نکات تحویل اتاق چه هنگام ورود و چه هنگام خروج یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر مسافر و گردشگری باید آن‌ها را بداند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (486 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (24 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان