در مورد خیابان روستاولی تفلیس چه می دانید؟

  شنبه، 06 اسفند 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
در مورد خیابان روستاولی تفلیس چه می دانید؟
خیابان روستاولی با نام قبلی گولُوین (Golovin) یکی از خیایان های مرکزی تفلیس است که بعد از دوران شعرای قرون وسطایی، به شوتا روتاولی تغییر نام داد. این خیابان قبل از گسترش و اتصال با خیابات کوستُوا (Kostava) از میدان آزادی شروع می شد و به اندازه 1.5 کیلومتر طول داشت.
فهرست []

معمولا همه شهرهای بزرگ و توریستی خیابانی معروف دارند که معماری متفاوت ساختمان ها و جاذبه های تفریحی اش از آن مکانی توریستی ساخته است. خیابانی که تفاوتش نسبت به دیگر خیابان های شهر کاملا به چشم می آید و همهمه گردشگران و مغازه و رستوران ها در آن شور زندگی را جاری کرده است. تفلیس، پایتخت گرجستان هم خیابان معروفی به اسم روستاولی (rustaveli) دارد که امروز می خواهیم درباره اش حرف بزنیم، ساعد نیوز را همراهی کنید.

خیابان روستاولی که قبلا به اسم خیابان گولوین شناخته می شد از خیابان های مرکزی تفلیس است که به اسم شاعر قرن 12 گرجستان «شوتا روستاولی» نامگذاری شده است. وجود ساختمان های دولتی، عمومی، فرهنگی و تجاری بسیار در طول این خیابان و در نردیکی اش باعث شده که این خیابان مهمترین خیابان شهر شود، خیابانی که از میدان آزادی شروع می شود و 1/5 کیلومتر طول دارد و ساختمان هایی مثل ساختمان سابق پارلمان گرجستان، تئلتر اپرای ملی گرجستان، کلیسای کاشوتی، موزه سیمون جاناشیا، هتل بیلتمور و … در آن قرار دارد.

خیابان روستاولی

این خیابان بهترین معماری ها را در خود جای داده است و با رفتن به آن ساختمان های زیبایی را می بینید که ترکیبی از سبک معماری قرن بیستم و مدرن هستند ساختمان هایی مثل خانه اپرای تفلیس و تئاتر روستاولی که زیبایی معماری شان چشم هایتان را خیره می کند. اولین ساختمان این خیابان سینمای روستاولی است که بزرگ ترین سیمای کل گرجستان به حساب می آید. درست در روبروی سینما، قصر Youth و ساختمان سابق پارلمان گرجستان قرار دارد، کمی جلوتر هم کلیسای کاشوتی در بین خانه هنر تفلیس و موزه هنر قرار گرفته است. در طول این خیابان وسایل حمل و نقل عمومی زیادی مثل مترو و اتوبوس وجود دارد که رفت و آمد از آن به دیگر نقاط شهر را آسان می کنند.

این خیابان از مراکز توریستی تفلیس به حساب می آید و بیشتر گردشگران حتما از آن دیدن می کنند، می توانید آزادانه مدتی را در این خیابان زیبا قدم بزنید، معماری متفاوت خانه هایش را تماشا کنید، به کافه ها و رستوران هایش سر بزنید، بر روی یکی از نیمکت های کنار خیابان بنشینید و مردم را تماشا کنید و یا از دست فروشان سوغاتی های رنگارنگ بخرید. اینجا پر از رستوران هایی است که با دکوراسیونی زیبا و با چشم اندازهای بینظیر ازخیابان با غذاهای اصیل گرجستانی از شما پذیرایی می کنند. با تاریک شدن هوا، این خیابان به یکی از سرزنده ترین قسمت های شهر تبدیل می شود که در آن می توانید تا پاسی از شب همچنان بیدار باشید و لحظات خوبی داشته باشید.

خیابان روستاولی

در ضمن بدانید که اولین ساختمان این خیابان ” سینمای روستاولی “ می باشد که به راستی بزرگ ترین سینمای کل گرجستان نیز بشمار می رود که کلی توریست و گردشگر همیشه جلوی درب این سینما ایستاده اند و جدا از این درست در روبروی این سینما معروف نیز ” قصر Youth “ و ساختمان سابق پارلمان گرجستان می باشد که دیدن اینها هم خالی از لطف نیست و بعد از آن اگر کمی جلوتر بروید ” کلیسای کاشوتی “ را می بینید که در بین خانه هنر تفلیس و موزه هنر قرار گرفته است ، در ضمن نگران نباشید اگر خسته شدید در طول این خیابان می توانید از حمل و نقل عمومی گرجستان کمک بگیرید که به وفور در اینجا دیده می شوند و به کمک مترو و اتوبوس این امکان را دارید که رفت و آمد به دیگر نقاط شهر را براحتی داشته باشید شما گردشگران و مسافران گرجستان اگر طرفدار شلوغی و هیجان هستید با رفتن به این خیابان که از مراکز توریستی تفلیس به حساب می آید می توانید کلی تجربه به یاد ماندنی به خودتان هدیه دهید و همچنین این امکان را دارید که آزادانه مدتی را در این خیابان زیبا قدم بزنید و کیف کنید و معماری متفاوت خانه ها و بناهایش را تماشا کنید و بعد از خستگی یکی از کافه های معروف گرجستان در تفلیس و یا یکی از رستوران های مشهور این خیابان را انتخاب کنید و یا بر روی یکی از نیمکت های کنار خیابان بنشینید و قهوه ای نوش جان کرده و یا از دست فروشان بامزه ای که مشغول فروش هستند سوغاتی های رنگارنگ برای دوستانتان بخرید ، در ضمن در این خیابان پر از رستوران های معروفی هست که غذاهای معروف گرجی را سرو می کنند که همگی با دکوراسیونی زیبا و با چشم اندازهای عالی که دارند به بهترین نحو از شما پذیرایی می کنند و خیلی جالبه که با تاریک شدن هوا خیابان روستاولی به یکی از سرزنده ترین مناطق شهر تبدیل شده که در آن می توانید تا پاسی از شب همچنان در رفت و آمد و خوشگذرانی باشید

نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این خیابان این است که در بیشتر روزهای سال شما در این خیابان نمایشگاه ها و نمایش های عمومی گوناگونی را می بینید که همین موضوع باعث جذب گردشگران زیادی شده است و در ضمن می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم گرجی بیشتر آشنا شوید و شما علاقه مندان و فرهنگ دوستان می توانید با رفتن به تئاتر آکادمیک روستاولی یا قدیمی ترین خانه اپرای گرجستان به دیدن نمایش های جذاب و منحصر به فردی بنشینید و لذت ببرید ، راستی شما عاشقان خرید بدانید که این خیابان ، محل اصلی مراکز خرید تفلیس هم هست و اگر علاقه به خرید داشته باشید این امکان را دارید که در آن مراکز خرید و بازارهای متنوعی را پیدا کنید .

خلاصه

خیابان روستاولی خیابان مرکزی تفلیس است و به افتخار شاعر مشهور گرجی، شوتا روستاولی، نام‌گذاری شده است. این خیابان از میدان آزادی شروع می‌شود و حدود 1/5 کیلومتر طول دارد قبل از اینکه به سمت خیابان Kostava بپیچد. این خیابان به خاطر بناهای تجاری، دولتی و فرهنگی متعددی که در آن قرار گرفته، بسیار شهرت دارد. از میان آنها می‌توان تئاتر اپرای ملی گرجستان، کلیسا و موزه اشاره کرد. این خیابان از طریق متروی تفلیس و اتوبوس، قابل دسترسی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
تیتر امروز   
منتخب روز