در مورد موسیقی کانتری چه میدانید؟

  یکشنبه، 07 اسفند 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
در مورد موسیقی کانتری چه میدانید؟
موسیقی کانتری که به عنوان موسیقی وسترن نیز شناخته میشود، سبکی از موسیقی محبوب آمریکا در قرن بیستم (دهه‌ی 1920 میلادی) است که در میان سفیدپوستان مناطق روستایی جنوب و غرب آمریکا شروع شد. در این بخش از ساعد نیوز به معرفی موسیقی کانتری می پردازیم.

موسیقی کانتری (به انگلیسی: country music) گونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا است که به صورت بسیار گسترده در بسیاری از ایالت‌ها نواخته شده و طرفداران بسیاری دارد. محتوای اصلی آهنگ‌های سبک کانتری عشق، طبیعت و سبک زندگی سنتی آمریکایی است. این سبک موسیقی به دلیل تم و ملودی ساده با برخی از ژانرهای دیگر از جمله بلوز و جاز، همپوشانی دارد. از آلات اصلی این ژانر می‌توان به گیتار لپ استیل بانجو، ویلن، گیتار و هارمونیکا (سازدهنی) اشاره کرد. هرساله مراسم‌های اهدای جوایز برای این ژانر موسیقی مانند American Country Music Awards و Country Music Awards برگزار می‌شود.

کانتری (همچنین کانتری و وسترن نامیده می‌شود) ژانری از موسیقی عامه پسند است که ریشه در ژانرهایی مانند بلوز و موسیقی قدیمی و انواع مختلف موسیقی محلی آمریکا از جمله آپالاچی، کاجون و سبک‌های موسیقی غربی و کابوی Red Dirt دارد. نیومکزیکو، کشور تگزاس و تجانو. ریشه‌های محبوب آن از اوایل دهه 1920 در جنوب ایالات متحده آمریکا سرچشمه می‌گیرد.

موسیقی کانتری اغلب شامل تصنیف‌ها و آهنگ‌های رقص با اشکال معمول ساده، اشعار محلی و هارمونی است که بیشتر با سازهای زهی مانند بانجو، گیتارهای الکتریکی و صوتی، گیتارهای استیل (مانند فولادهای پدال و dobros) و کمانچه‌ها و همچنین هارمونیک همراه است. .

طبق گفته لیندزی استارنس، اصطلاح موسیقی کانتری در دهه 1940 محبوبیت بیشتری نسبت به اصطلاح اولیه موسیقی Hillbilly پیدا کرد. این موسیقی در اواسط قرن بیستم شامل موسیقی غربی شد که به موازات موسیقی تپه ای از ریشه‌های مشابه تکامل یافت. در سال 2009 در ایالات متحده، موسیقی کانتری بیشترین شنونده ژانر رادیویی در ساعت شلوغی را در هنگام رفت و آمد شب داشت و دومین محبوب‌ترین دررفت و آمد صبح بود.


موسیقی کانتری چیست ؟

موسیقی کانتری گونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا است که به صورت بسیار گسترده در بسیاری از ایالت‌ها نواخته شده و طرفداران بسیاری دارد. و از آن با عنوان وسترن نیز یاد می‌شود.

عبارت موسیقی کانتری در دهه 1940 میلادی بر سر زبان‌ها افتاد. تا پیش از آن به این سبک، موسیقی Hillbilly گفته می‌شد. امروزه برای تمامی زیر سبک‌های این موسیقی از عبارت Country Music استفاده می‌شود.

هرساله مراسم‌های اهدای جوایز برای این ژانر موسیقی مانند American Country Music Awards و Country Music Awards برگزار می‌شود. محتوای اصلی آهنگ‌های سبک کانتری عشق، طبیعت و سبک زندگی سنتی آمریکایی است.

موسیقی کانتری

تاریخچه سبک موسیقی کانتری

آغاز این سبک به مناطق جنوب ایالات متحده در اوایل دهه بیست قرن بیستم باز می‌گردد. ریشه‌های این سبک را می‌توان در موسیقی فولک آمریکایی و خصوصا موسیقی آپاچی‌ها و موسیقی بلوز دنبال کرد.

این سبک سرشار است از ترانه‌ها و تصنیف‌های عاشقانه که ریشه در عواطف و روابط احساسی و همچنین طبیعت دارد. از مطرح‌ترین هنرمندان این سبک می‌توان به جانی کش و ویلی نلسون اشاره کرد.


شاخصه‌های اصلی سبک موسیقی کانتری

با توجه به اینکه این ژانر موسیقی از موسیقی فولک روستایی پدید آمده است، اشعار این نوع موسیقی مرتبط با مشکلات و مسائل مردمان روستایی و گاهی اوقات مشکلات روستائیان مهاجر به شهرهاست. موتیف قوی (موضوع اصلی) در اشعار کانتری، نوستالژی است. پیشرفت ساده آکورد برای شنوندگان جذابیت دارد چرا که احساس راحتی بیشتری با ساختار موسیقیایی کرده و به راحتی آن را دنبال می‌کنند که شنیدن آن برخلاف ژانرهای جاز، کلاسیک و برخی اشکال موسیقی راک که برای بعضی شنوندگان پیچیده به نظر می‌رسند، با سختی کمتر و لذت بیشتر همراه است. اشعار قابل فهم و دارای استعارات ساده درباره‌ی زندگی و طبیعت، اشعار روایتگر داستان‌های ساده، یادآوری آهنگ بعد از یکبار شنیدن، قابلیت تشخیص ادوات موسیقی بکار رفته، احتمالاً لهجه جنوبی (جنوب آمریکا) و صدای تودماغی خوانندگان، استفاده از نام‌های تک سیلابی مردان و زنان در اشعار و همچنین استفاده از کلماتی نظیر کابوی (cowboys)، اسب‌ها (horses) و سگ‌ها (doggies) در ترانه ها از دیگر ویژگی‌های این ژانر است.

شاید مهمترین ویژگی سبک کانتری، چکش در حال تعلیق از درجه دوم تا سوم گام است. در اغلب موارد قطعات کانتری با کمک تارهای خمیده‌ی روی گیتار، دستکاری پدال‌ها روی یک گیتار استیل یا توسط یک گلاسیندو روی فیدل نواخته می‌شود.


سبک کانتری و Fiddlin' John Carson

نام Fiddlin' John Carson به عنوان اولین خواننده‌ای مطرح می‌شود که در دهه‌ی بیست میلادی در سبک کانتری ترانه‌ای بر روی موسیقی با کلام ضبط کرد. نسل دوم هنرمندان سبک کانتری به لطف همه‌گیر شدن رادیو به عنوان محبوب‌ترین رسانه‌ی دهه‌های سی و چهل میلادی به هنرمندان سبک کانتری کمک کرد تا صدای خود را از مرکز شهر نشویل در قلب تنسی به گوش تمام علاقه‌مندان برسانند.


سبک کانتری و هنری فورد

هنری فورد بنیانگذار کارخانه اتوموبیل‌سازی فورد در کشور امریکا از جمله ثروتمندترین کارافرینانی است که از شهرت و ثروت خود در دهه‌ی 1920 میلادی نهایت بهره برد تا سبک موسیقی کانتری را به علاقه‌مندان بیشتری در کشور امریکا معرفی کند. برخی از زندگی‌نامه‌نویسان گزارش داده‌اند که علت حمایت همه جانبه‌ی هنری فورد از کانتری، ترس این کارخانه‌دار از همه‌گیر شدن سبک موسیقی جاز در کشور امریکا بود.


ژانر کانتری و سبک زندگی وسترن

کانتری یکی از نزدیک‌ترین ژانرهای موسیقی به سبک زندگی وسترن است و در ترانه‌های ساخته شده به سبک کانتری ارجاعات فراوانی به زندگی گاوچران‌های امریکایی پیدا می‌شود. حتی بسیاری از هنرمندان سبک موسیقی کانتری نیز وجود داشته و دارند که خود را گاوچران می‌دانند و سبک زندگی وسترن را برای خود برگزیده‌اند.


ژانر کانتری و شهرنشینی

برخی معتقدند که موسیقی کانتری به رواج بیشتر شهر نشینی کمرنگ‌تر می‌شود و شهرنشینان چندان به این سبک موسیقیایی اقبالی نشان نمی‌دهند. اما تجربه نشان می‌دهد که سبک موسیقی کانتری تنها محبوب جوامع سنتی نیست و این ژانر موسیقی در میان شهرنشینانی که زندگی مدرنی نیز دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.


سبک کانتری و هنرمندان مشهور

هنک ویلیامز Hank Williams یکی از مشهورترین هنرمندان ژانر کانتری محسوب می‌شود. هنرمندی که زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و از حضیض زندگی پر از آسیب تا اوج صحنه‌ی کنسرت‌های پر هیاهو را تجربه کرده است.


سبک کانتری و مسأله‌ی اصالت

مسأله‌ی تقلید و اصالت از جمله نکاتی است که هنرمندان موسیقی کانتری بحث و جدل‌های فراوانی بر سر آن دارند، چرا که بسیاری از علاقه‌مندان سبک موسیقی کانتری معتقدند که آثار برخی از خوانندگان و نوازندگان این سبک به کارهای همکارانشان بسیار شبیه است و به اصطلاح بازار تقلید در سبک موسیقی کانتری از کارهای موفق حسابی گرم است.

سبک موسیقی کانتری

خلاصه

موسیقی کانتری یک نوع از سبک‌های موسیقی غربی است که به آن وسترن هم می گویند. شروع این سبک از مناطق جنوب ایالات متحده در ابتدای دهه بیست قرن بیستم به وجود آمده است. ریشه‌های این سبک از موسیقی فولک آمریکایی و به خصوص موسیقی آپاچی‌ها و موسیقی بلوز می باشد. این سبک بیشتر از ترانه‌ها و تصنیف‌های عاشقانه که ریشه در عواطف و روابط احساسی و همین طور طبیعت دارد می باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (515 نظر) نگاهی به سینی غذای ساده رهبر انقلاب با 2 استکان چای و قند و پنیر +عکس / آقا چهار زانو روی زمین نشسته اند (484 نظر) نگاهی به خانه بدون تجملات محمود احمدی نژاد با فرش ماشینی و مخده های قدیمی و مزین به تصویر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب (عکس) (300 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (229 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (220 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (206 نظر) سفره غذای ساده و دورهمی صمیمی رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد سپاه+عکس/ آقا هم مثل همه روی زمین غذا می خورد (179 نظر) محمدرضا گلزار: تا میتونین دعا کنین تا میتونین نماز بخونید؛ آدم بی‌اعتقاد هیچ چیز در زندگیش نداره+ویدیو (175 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (170 نظر) نگاهی به لباس عروس های زنان شاه پهلوی؛ از لباس عروس 30 کیلویی ثریا اسفندیاری تا پیراهنی مزین به پرهای لک‌لک آفریقایی! / به نام مردم به کام خاندان منحوس پهلوی+عکس (169 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (153 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (146 نظر) علی دایی: همسرم بهترین مشاورم هست؛ ویلای به شکل توپ در کلاردشت ندارم؛ میلیون‌ها علی دایی هم برای مردم کم است+عکس (117 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (115 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (115 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سیما خضرآبادی: من هیج عنوان پرسپولیسی نیستم ولی عاشق رنگ قرمزم
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 29 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز پنجشنبه 29 تیر 1403 + فیلم
4 هنرمند محبوب ایرانی که همسر خارجی دارند/ از ازدواج ساعد سهیلی با دختر فرانسوی تا زن هندی بنیامین بهادری+عکس
فال روزانه پنجشنبه 29 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه پنجشنبه 29 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 29 شهریور 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 شهریور 1403
برگزاری مسابقات فوتبال جام شهدای خدمت در ارومیه
بیوگرافی و زندگی خصوصی محمدرضا هلال زاده، ضیا سریال طوبی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
عموی تتلو: تتلو گیاهخوار است، ماموران زندان هم برای گیاهخواری او شرایط را فراهم می‌کنند
آتش سوزی کارخانه تولیدی فولاد در تیکمه داش + فیلم
اهدای زمین به آموزش و پرورش شهرستان مرند
از پرستاری تا طبابت/کتاب"سمفونی موگادیشو" خاطرات من از سومالی است
نجات معجزه آسای مرد 55 ساله از چاه 35 متری در مرند
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس