در مورد پارک ودنخای مسکو چه می دانید؟

  یکشنبه، 06 آذر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
در مورد پارک ودنخای مسکو چه می دانید؟
یکی از بزرگترین مکان های فرهنگی روسیه در مسکو پارکی است که به ودنخا مشهور است. این نمایشگاه و پارک زیبا و بزرگ در شمال شرقی مسکو و در نزدیکی ایستگاه مترو به همین نام است . حروف (v-D-N-Kh) خلاصه ی کلمات روسی نمایشگاه دستاورد های اقتصادی اتحاد شوروی بود .

پارک و نمایشگاه بسیار زیبای ودنخا(V.D.N.Kh) یک نمایشگاه عمومی تجاری و نمایشگاه سرگرمی دائمی در مسکو، روسیه است. که در شمال شرقی مسکو قرار دارد . نمایشگاه ودنخا بین سال های 1935 تا 1939 ساخته شد.درسال 1939به عنوان نمایشگاه کشاورزی کل افتتاح شد.بین سال های 1991 تا 2014 نمایشگاه مرکزی تمام روسیه بود.

 پارک ودنخای مسکو 

این پارک یکی از مشهورترین پارک های مسکو است پارک ودنخا مسکو روسیه که روزگاری یک بازارچه محلی بود در زمان اتحاد جماهیر شوروی که فروشندگانی از تمامی بلوک های اتحاد جماهیر شوروی محصولات خود را در این بازارچه عرضه و به فروش می رساندند. ساختمانی که امروزه در وسط این پارک از زمان استالین به یادگار مانده زمانی غرفه های متعددی داشته است که در این غرفه ها بازارچه های باشکوهی دایر می گردید. اکنون این ساختمان محلی برای اجرای موسیقی های کلاسیک و فاخر روسی شده است. این پارک که مزین به فواره های بسیار و زیبا است برای توریست ها بسیار جذاب و دیدنی و دوست داشتنی است. شهر بازی بسیار خوب و مجهز و آکواریوم و مرکز خرید بسیار مدرن و بزرگی در نزدیکی این پارک واقع شده است.

این نمایشگاه و پارک زیبا و بزرگ در شمال شرقی مسکو و در نزدیکی ایستگاه مترویی به همین نام است. حروف (V.D.N.Kh) خلاصه کلمات روسی نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی اتحاد شوروی است. سالن های نمایشگاه پس از فروپاشی شوروی در اختیار شرکت های تجاری قرار گرفت.

 پارک ودنخای مسکو 

تاریخچه پارک ودنخا مسکو در روسیه

پارک ودنخا مسکو روسیه در سال ۱۹۳۹ با عنوان نمایشگاه سراسری کشاورزی گشایش یافت. در دوران جنگ نمایشگاه تعطیل و در سال ۱۹۵۴، ۱۰ سال پس از جنگ مجدداً بازگشایی شد.در سال ۱۹۵۹ این نمایشگاه از انحصار محصولات کشاورزی خارج شد و به تمامی محصولات تولیدی اختصاص یافت. هر یک از جمهوری های شوروی سابق برای خود سالن مخصوص داشتند. ودنخا دارای ساختمان ها، مجسمه ها و دیگر نمودهای معماری بسیار زیبا است. محوطه نمایشگاه آن قدر بزرگ است که تماشای تمام بخش ها در یک روز میسر نیست. دریاچه مصنوعی، میدان ویژه نمایش و مسابقه حیوانات اهلی، چند شهر بازی، گلخانه و غیره از دیگر دیدنی های این محل است. در بسیاری از جشن ها و روزهای شادی در این محل مراسم متعددی برگزار می شود. امروزه این نمایشگاه به بازاری برای عرضه کالا و یا به عبارتی دیگر نمایشگاه دستاوردها و بازار محصولات خارجی و داخلی تبدیل شده است.

یکی دیگر از دیدنی های این منطقه مجسمه بزرگی است که در میدان مجاور ودنخا نصب شده که زن دهقان و مرد کارگر روسی را نشان می دهد.

 پارک ودنخای مسکو 

ویژگی های پارک ودنخا مسکو

در سال ۱۹۵۹ این نمایشگاه از انحصار محصولات کشاورزی خارج و به محصولات تولیدی اختصاص یافت . هر یک از جمهوری های شوروی سابق برای خود سالن مخصوص داشتند . همچنين سالن هايي به علوم و فناوري هاي مختلف اختصاص يافت . این پارک در مجاورت هتل بین المللی کاسموز قرار دارد .

ودنخا دارای ساختمان ها ، مجسمه ها و دیگر نمودهای معماری بسیار زیبا است . محوطه ی نمایشگاه آن قدر بزرگ است که تماشای تمام بخش ها در یک روز میسر نیست . دریاچه ی مصنوعی ، میدان ویژه ی نمایش و مسابقه ی حیوانات اهلی ، چند شهر بازی ، گل خانه و غیره از دیگر دیدنی های این محل است . در بسیاری از جشن ها و روزهای شادی در این محل مراسم متعدد برگزار می شود .یکی دیگر از دیدنی های این منطقه مجسمه ی بزرگی است که در میدان مجاور ودنخا نصب شده است ، که زن دهقان و مرد کارگر روسی را نشان می دهد .

  • آدرس پارک ودنخا مسکو : Mira Ave., 119, Moscow 129223, Russia

هتل های مسکو نزدیک به پارک ودنخا

  • (99متر) هتل بایکال
  • (965متر) هتل توریست
  • (965متر) هتل بیزینس توریست

رستوران های نزدیک به پارک ودنخا مسکو

  • (112متر) دروژبا
  • (273متر) استریا ایتالیانا
  • (241متر) رستوران آرارات وندخا

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (528 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان