دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

درگیری های اسرائیل و حماس طلا را گران کرد/ خاورمیانه در انتظار پایان درگیری 

شنبه، 22 مهر 1402
کد خبر: 359457
ساعدنیوز: درگیری‌ در خاورمیانه و انتظار پایان روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را در روز جمعه افزایش داده است. طلا در آستانه بهترین هفته خود طی هفت ماه گذشته قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از اصلاحات نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.40 درصد افزایش به 1876 دلار و 43 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با 0.32 درصد افزایش به 1889 دلار و 10 سنت رسیده است.

انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش قیمت‌های مصرف کننده در این کشور در ماه سپتامبر ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برده بود، اما هر دوی این شاخص‌ها امروز کمی کاهش داشتند.

تحلیلگران انتظار دارند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پایان یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قبل از انتشار اطلاعات تورم آمریکا، طلا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود. تغییر دیدگاه سیاستگذاران آمریکا که افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری می‌تواند جایگزین بالا بردن نرخ بهره شود، از قیمت طلا حمایت کرد.

از طرف دیگر، درگیری نظامی بین رژیم صهیونیستی و حماس تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و این فلز گرانبها را در آستانه یک افزایش قیمت بیش از 2 درصدی قرار داده است.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی آخرین اطلاعات تورم در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای دنیا هستند. قیمت مصرف کننده و قیمت درب کارخانه محصولات تا حدی کاهش یافته و فشار تورم در این کشور را پایین آورده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.80 درصد افزایش به 22 دلار و 14 سنت رسید و پلاتین با 0.07 درصد کاهش 870 دلار و 8 سنت معامله می‌شود.

  برچسب ها: طلا حماس

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
حضور حامد آهنگی در افتتاحیه کلینیک زیبایی خواهرش در تهران+عکس/ رابطه صمیمی خواهر و برادری رو میشه تو این تصویر دید😍
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(عکس) رونمایی از استایل متفاوت رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات با تی شرت و شلوار کتان و کفش اسپرت / این ورژن آقای ابطحی هم دیدنیه ...
ترجمه تخصصی کتاب
سیر تا پیاز زندگی شخصی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش از زبان خودش/ ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال هوادارانش را سورپرایز کرد
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه