دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

درخواست ماهسون از دکتر پزشکیان و چشم بند خواننده ترکیه بر روی خشونت علیه زنان کشورش 

شنبه، 23 تیر 1403
کد خبر: 397079
ساعد نیوز: در حالی خواننده مشهور ترکیه خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران خواستار کاهش خشونت علیه زنان ایرانی شده که معتقد است اوضاع زنان کشورش خوب است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فارس، طبق آمار رسمی ترکیه بیش از هزار زن ترکیه‌ای طی دو سال اخیر در این کشور کشته شده‌اند، به صورتی که نحوه مرگ 805 زن ترکیه‌ای نیز، مشکوک بوده و ظن قتل در مورد آن‌ها وجود دارد. با این وجود خواننده مشهور ترکیه ماهسون کیرمیزی گول خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان می‌گوید که بزرگ‌ترین درخواست من از شما انجام اصلاحاتی است که «زندگی زنان ایرانی را بهبود بخشد و از آن‌ها در برابر خشونت محافظت کند»، اگر این کار را کنید، قول می‌دهم در بزرگ‌ترین ورزشگاه ایران کنسرت رایگان اجرا کنم.

پیش از این کنوانسیون بین‌المللی منع خشونت علیه زنان مشهور به کنوانسیون استانبول در 11 مه سال 2011 طی نشستی با حضور وزرای کشورهای عضو شورای اروپا به امضا رسید، منتها ترکیه در 20 مارس سال 2021 از این کنوانسیون خارج شد که یکی از تبعات آن افزایش خشونت علیه زنان ترکیه است.

بر اساس داده‌های گزارش «خط امداد اورژانس علیه خشونت خانگی» ترکیه سن زنان قربانی خشونت خانگی این کشور بین 15 تا 75 سال متغیر است و 50 درصد از خشونت علیه زنان این کشور توسط همسران آن‌ها رخ می‌دهد.

از سویی دیگر براساس گزارش کمیسیون اروپا در سال 2023، از هر 3 زن در سراسر اتحادیه اروپا و در سطح جهان، یک نفر حداقل یک‌ بار در زندگی خود خشونت فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده است. این در حالی است که طبق آماری که Oecd(سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) منتشر کرده، کشورهای ترکیه، آمریکا و نیوزلند در صدر رتبه‌بندی آماری هستند که در مورد موضوع خشونت علیه زنان در جهان منتشر شده است.

فعال سیاسی زهرا زمرد می‌گوید که «حقوق زنان و دختران در قوانین ترکیه به اندازه کافی تضمین شده است»، در حالی که کنوانسیون استانبول بر برابری جنسیتی و عدم تبعیض بر مبنای گرایش جنسی تاکید دارد. اما از سویی دیگر فعال سیاسی غمزه آک قوش ایلگزدی با اشاره به وجود ضعف در رویکردهای سیاسی و ساختار قضایی ترکیه می‌گوید که «ابعاد ترسناک خشونت علیه زنان در ترکیه نگران‌کننده است و باید به سرعت اقدامات احتیاطی انجام شود».

فعالان زن معتقدند که ترکیه برای مقابله با خشونت علیه زنان، خلا قانونی ندارد، اما مسأله اینجاست که به طور کامل اجرا نشده است. همچنین بازگشت این کشور به کنوانسیون استانبول که همان کنوانسیون جهانی منع خشونت علیه زنان و کودکان است، می‌تواند به کاهش قابل توجهی از خشونت علیه زنان ترکیه منجر شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش+ویدیو/ واقعا بهش باید احسنت گفت ایده‌اش محشره👌
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی