دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

درمان اختلال شخصیت سادیسم با طب سنتی 

سه شنبه، 29 فروردین 1402
درمان سادیسم مشکل است زیرا در شخصیت فرد ریشه دارد، ولی روان درمانی، گروه درمانی، دارو درمانی و حتی طب سنتی می‌تواند به درمان سادیسم کمک کند. در این مطلب از ساعد نیوز روش های درمان سادیسم را بررسی می کنیم.

سادیسم اصطلاحی است که برای توصیف لذت یک فرد از ایجاد درد فیزیکی یا عاطفی به دیگران استفاده می شود. این یک اختلال روانی در نظر گرفته می شود و کسانی که این نوع رفتارها را انجام می دهند اغلب به عنوان سادیست شناخته می شوند.

سادیسم چیست؟

اختلال شخصیت سادیسم را می‌توان به عنوان یک اختلال شخصیتی تعریف کرد که در آن فرد از خود رفتارهای سادیستی، بی‌رحمانه، تهاجمی و تحقیرآمیز بروز می‌دهد. خشونت و سوء استفاده از نشانه‌های بارز در روابط اجتماعی یک فرد سادیست است. چنین افرادی فاقد همدلی و نگرانی نسبت به دیگران هستند و از تحقیر کردن و رنج کشیدن دیگران لذت می‌برند.

این اختلال شامل لذت بردن از آزار و اذیت دیگران است. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که این افراد نه تنها از آزار رساندن به دیگران لذت می‌برند بلکه از مشاهده آزار دیدن افراد توسط دیگران نیز لذت می‌برند. علائم شخص سادیسمی حداقل 6 ماه باید ادامه داشته باشد. طبق نظریه روانکاوی، سادیسم در واقع به کودکی فرد و رابطه‌ی او با مراقبانش بر می‌گردد. تربیت جنسی صحیح از جمله مواردی است که می‌تواند از ایجاد این بیماری روانی خطرناک جلوگیری کند.

دلیل ایجاد سادیسم

برای اینکه بدانیم سادیسم چیست باید منبع ایجاد آن را بشناسیم. منبع ایجاد شخصیت سادیسمی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال فقر، بی‌عدالتی، آزار خانگی یا آزار در دوران کودکی و شکست‌های شخصی می‌توانند فرد را به سادیسم سوق دهند. هدایت قدرت شخص بیمار به سمتی که مثبت و سازنده باشد، می‌تواند به او کمک کند تا از خواسته‌های سادیستی خلاص شود. در بیشتر موارد برای اصلاح رفتار سادیستی فرد، نیاز است او تحت مشاوره و درمان قرار بگیرد. برای درمان کامل شخصیت سادیستی، بیماران باید تحت درمان طولانی مدت قرار گیرند. انطباق بیمار با درمان بسیار مهم است زیرا عدم همکاری با درمان‌گر و مشاور می‌تواند مانع موفقیت آن روند شود.

نشانه‌های سادیسم و درمان آن

سادیسم یکی از انواع اختلالات روانی است و برخی از علائم رایجی که یک فرد با شخصیت سادیستی دارد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از دیدن افراد آسیب دیده لذت می‌برند.

  • از تحمیل درد به دیگران لذت می‌برند.

  • در مورد آسیب رساندن به دیگران خیال پردازی می‌کنند.

  • دوست دارند دیگران را تحقیر کنند.

  • آن‌ها ممکن است از شریک زندگی خود بخواهند که در برابر انواع مختلف اعمال جنسی، مانند اسارت، به بند کشیدن، سیلی زدن، کشیدن مو و خفگی، تسلیم شوند.

درمان سادیسم در طب سنتی

چون این بیماری جز بیماری‌های اعصاب و روان وضعف اعصاب است، باید علت ضعف اعصاب رفع شود. از جمله علل مشکلات اعصاب و روان، غلبه صفرا یا سودا یا بلغم یا کم‌خونی یا غلظت خون یا یبوست و … است که اول باید این موارد توسط متخصص طب سنتی رفع شود و بعد برای تقویت اعصاب موارد زیر مفید است:

  • ریختن قطره مرزنجوش، قطره جامع و قطره روغن بنفشه با پایه کنجد در بینی

  • مصرف دم کرده بادرنجبویه با دارچین

  • مصرف پیاز، پودر و دم کرده بابونه و مویز 2 عدد ناشتا جهت تقویت اعصاب

تمام داروهای ذکر شده در فوق در اکثر عطاری‌ها در دسترس است اما پیشنهاد می‌شود ابتدا مشکل را با پزشک متخصص و با تجربه طب سنتی در میان بگذارید و سپس از داروهای تجویز شده استفاده نمایید.

سخن نهایی

فرد سادیستیک بدرفتاری عمدی با قربانی خود را بسیار خوشحال کننده می داند. حتی از عذاب، رنج، پریشانی و درماندگی او لذت می برد. معمولاً قربانیان غریبه هایی هستند که دارای برخی خصوصیات مشترک مانند سن، ظاهر یا شغل می باشند. آنها نماد چیزهایی هستند که این فرد می خواهد تنبیه کند یا از بین ببرد. سادیسم در مواردی میتواند خیلی خطرناک و منجر به قتل شود . بنابراین لازم است در اسرع وقت به درمان آن اقدام کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب