دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / انواع نشریات /

دسته بندی مجلات معتبر خارجی 

پنجشنبه، 23 فروردین 1397
کد خبر: 4347
ساعدنیوز: مجلات معتبر خارجی از نظر سطح علمی و اعتباری که دارند به چه صورت دسته بندی می شوند؟ ساعد نیوز در این مقاله در مورد دسته بندی مجلات معتبر خارجی صحبت خواهد کرد.

برای اینکه مقاله ای که نوشته ایم ارزش علمی پیدا کند باید در یک مجله معتبر به چاپ برسد. فقط در این صورت است که این مقاله اعتبار علمی پیدا می کند و می توانیم ان را در رزومه تحصیلی و علمی خود بیاوریم و به عنوان یک نکته مثبت برای سابقه علمی و تحصیلیمان به حساب آوریم. مجلات معتبر خارجی از نظر سطح علمی و اعتباری که دارند به چه صورت دسته بندی می شوند؟ ساعدنیوز در این مقاله در مورد دسته بندی مجلات معتبر خارجی صحبت خواهد کرد.

دسته بندی مجلات معتبر خارجی

برای اینکه با دسته بندی مجلات معتبر خارجی آشنا شویم باید با پایگاه های نمایه کننده مجلات را بشناسیم. در کل چهار پایگاه اصلی و مهم وجود دارند که مجلاتی که در ان ها نمایه شده اند از ارزش و اعتبار بالایی در مجامع بین المللی و جوامع علمی برخوردار هستند. این چهار پایگاه مهم آی اس آی، اسکوپوس، پابمد و آی اس سی می باشند. مقالاتی که در مجلات این پایگاه ها چاپ شده باشدن ارزش علمی بالایی خواهند داشت.

در مقاله های گذشته خود به تفصیل در مورد این پایگاه های صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم مروری گذرا برای آشانایی با این پایگاه ها داشته باشیم . آی اس آی ریز نظر شرکت تامسون رویترز اداره می شود که یک شرکت چند ملیتی چند رسانه ای می باشد. پایگاه WOS یا Web Of Scienc یک نمایه استاندارد علمی می باشد که می توان با آن به جستجوی استنادی جامعی انجام داد و مجلاتی که در ان یافت می شوند مجلات آی اس آی هستند. WOS دو نوع مجله دارد یک نوع از این مجلات دارای ایمپکت فکتور هستند که به آن ها مجلات JCR می گویند و نوع دوم مجلات فاقد ایمپکت فکتور که ISI-List نام دارند.

پایگاه مهم دوم پایگاه اسکوپوس است که یکی از پایگاه هایی است که زیر نظر الزویر فعالیت می کند و یک نشر پرسابقه و قدیمی است که در زمینه چاپ و نشر محصولات علمی فعال است. این پایگاه حدود 25 میلیون سند را در خود جمع کرده است. در این پایگاه اطلاعات بیش از 5 هزار نشر علمی ثبت شده است و مجلات نمایه شده در آن از درجه اعتبار بالایی  برخوردار هستند.

پابمد پایگاه دیگری است که در زرمینه تخصصی پزشکی و زیست شناسی فعالیت می کند و بیش از 17 میلیون عنوان مقاله در آن نمایه شده است. مجلات ایندکس شده در این پایگاه از جایگاه و اعتبار علمی بالایی در سطح جهان برخوردار هستند.

و در نهایت پایگاه آی اس سی یا پایگاه استنادی جهان اسلام است که یک سامانه اطلاع رسانی و ایندکش کننده مجلاتی علمی است که در کشورهای اسلامی به چاپ می رسد. می توان گفت بعد از سه پایگاه اشاره شده قبل، این پایگاه یکی از معتبر ترین ایندکس کننده ها و معرفی کننده های مجلات علمی جهان می باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه