دستور تهیه کباب لقمه ای بسیار خوشمزه در منزل

  شنبه، 10 آبان 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
دستور تهیه کباب لقمه ای بسیار خوشمزه در منزل
کباب لقمه ای یکی از غذاهای متنوع ایرانی است، که در بین رده های سنی طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه کباب لقمه ای را گردآوری و برای شما همراهان گرامی قرار داده ایم.

کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب ایرانی است که مانند کباب ماهیتابه ای ابتدا در منازل تهیه می شده است سپس به خاطر محبوبیتی که به دست آورده است در منوی رستوران ها قرار گرفته است. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب لقمه ای تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب لقمه ای تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب لقمه ای با ما همراه باشید.

تصویر

مواد لازم کباب لقمه ای

  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • پیاز سفید بزرگ ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • سیخ چوبی به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • سبزی معطر ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

تصویر

دستور پخت کباب لقمه ای

مرحله اول: برای تهیه کباب لقمه خانگی ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و داخل صافی می ریزیم و آب آن را خوب می گیریم و داخل کاسه ای می ریزیم و گوشت را به آن اضافه می کنیم و کمی فلفل سیاه و نمک نیز روی گوشت می پاشیم.

مرحله دوم: سپس شروع می کنیم به ورز دادن تا طعم دهنده ها به گوشت مزه بدهند.بعد هر نوع سبزی معطری که داریم (ترخون،ریحان و…) مثل جعفری تازه را به گوشت اضافه می کنیم و زعفران دم کرده و آرد سوخاری را نیز در آخر به مایه کباب می افزاییم.

مرحله سوم: حالا خوب مایه را با دست ورز می دهیم تا مواد کاملا به خورد گوشت برود و منسجم شود.روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند.سیخ های چوبی را نیز داخل آب ولرم قرار می دهیم.

مرحله چهارم: مدت زمان خیس خوردن سیخ های چوبی باید حداقل ۱۰ دقیقه باشد تا زمان پخت کباب ها نسوزند. در ادامه تابه ای را روی شعله می گذاریم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.

مرحله پنجم: کاسه محتوی مایه کباب لقمه را از یخچال بیرون می آوریم و مایه کباب را مجددا چند دقیقه با دست ورز می دهیم، سپس مایه کباب را به سیخ می کشیم و زمانیکه روغن داغ شد سیخ ها را به ترتیب داخل تابه می چینیم تا پخته و سرخ شوند.

مرحله ششم: یک طرف کباب ها که سرخ شد سیخ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر کباب ها نیز سرخ شود. در حین سرخ شدن کباب گوجه فرنگی ها را می شوییم و از وسط نصف می کنیم و در فضای خالی تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله هفتم: می توانیم در آخر که همگی کباب ها را سرخ کردیم روی آن ها کمی آب جوش بریزیم و اجازه بدهیم تا با حرارت کم مغز پخت شوند و بعد گوجه فرنگی ها را نیز ۱۰ دقیقه آخر داخل تابه قرار دهیم تا با وجود بخار کباب تابه ای بخارپز شوند و در آخر به همراه نان یا برنج نوش جان کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (110 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (62 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (40 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (28 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (20 نظر) (فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد (14 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (13 نظر) صبحانه عاشقانه رامبد جوان برای سلطان قلبش/ چه میزی چیده برای نگار خانوم+ عکس (13 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (10 نظر) (فیلم) ملاقات تاریخی هادی چوپان و وحید بادپی در کنار استیج مستر المپیا در آمریکا/ گرگ پارسی در حال آموزش یوز ایرانی در مسیر موفقیت (10 نظر) جشن تولد ساده و خلوت فرزاد فرزین، آرشام سریال قطب شمال با دو کیک زیبا/ مبارکا باشه+عکس (9 نظر) پیام احساسی هادی چوپان به بهروز تابانی معروف به ژنتیک ایرانی بعد از قهرمانی در دبی و بُرد جایزه 60 میلیاردی/ گرگ پارسی برای قهرمان تبریزی سنگ تمام گذاشت +عکس (8 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند