دولت برای افزایش حقوق کارکنان و کارگران چقدر بودجه دارد؟

  سه شنبه، 22 آبان 1397 ID  کد خبر 17551
دولت برای افزایش حقوق کارکنان و کارگران چقدر بودجه دارد؟
ساعد نیوز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع ریالی وجود دارد که با جدول توزیعی می توان گفت برای افزایش مستمری، حقوق ها و دستمزدها و خدمات بیمه ای تخصیص کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از افکارنیوز،  محمدرضا پورابراهیمی در خصوص افزایشحقوق ها در سال آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از درآمدهای بودجه ای کشور وابسته به سر فصل منابع نفتی است و به دلیل افزایش قمیت جهانی نفت در طی ماه های اخیر، پیش بینی که از روند افزایش قیمت در ماه آینده وجود دارد و همچنین تسعیر ارز در اقتصاد کشور آن چیزی که اتفاق می افتد این است که بخشی از درآمد ریالی کشور در حوزه نفت افزایش پیدا می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حال حاضر در قانون بودجه امسال عددی که برای تسعیر ارز در نظر گرفته شده  که حدود نزدیک 4 هزار  تومان است،  اگر در بدبینانه ترین شرایط میانگین نرخ ارز در بازار ثانویه حتی نرخ بازار رسمی حدود 10 هزار تومان مد نظر قرار گیرد، نشان دهند این است رقم قابل توجهی از ما به التفاوت تسعیر نرخ ارز با بودجه امسال وجود دارد که این عدد را نیز باید مبنا در بودجه سال آینده قرار داد.

14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی هزینه می شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین اگر این مبنا قرار بگیرد و تعهدات دولت در بخش کالا اساسی در سال آینده تکرار شود و با همین روشی که امسال بوده انجام شد ادامه پیدا کند حدود 13 تا 14 میلیارد دلار برای آن منابع لازم است، باقی منابع در اختیار دولت است.

درآمد نفتی کشور کاهش پیدا نمی کند

وی گفت: طبیعتا پیش بینی می شود  با در نظر گرفتن شرایط تحریمی حدود 50 میلیاد دلار نفت بفروشیم، البته پیش بینی ما این است که با توجه به ساز و کارهایی که دولت دارد و با توجه به اقداماتی مانند بورس نفت در این شرایط  برای اقتصاد کشور بسیار کارساز شده، درآمد نفتی کشور سال آینده کاهش پیدا نمی کند.

پور ابراهیمی با تاکید براینکه درآمد نفتی کشور کاهش نمی یابد، بیان داشت:  البته می توانیم ضریب تعدیلی برای آن در نظر گرفت اما پیش بینی ما این است حدودا درآمد خالص دولت در سال آینده 30 میلییارد دلار باشد، برآورد امسال ما نیز همین عدد بوده است.

وی توضیح داد: البته با اعمال جدا کردن 14.5 درصد سهم وزارت نفت از مجموع فروش نفت، با جدا کردن سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفتی و تعدیل میزان فروش به دلیل تحریم، 30  میلیارد دلار خالص منابع ارزی  از دلار محقق می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حداکثر 15 میلیارد دلار برای تهیه کالاهای اساسی با نرخ قبلی در نظر گرفته می شود، گفت: مابقی درآمد نفتی در اختیار دولت است، یعنی خالص در آمدهای نفتی دولت برای اعمال در بودجه حدود 15 میلیارد دلار می شود با این رقم دولت طبیعتا می تواند ما به التفاوت ناشی از آن را به عنوان درآمد ریالی شناسایی کند.

100 هزارمیلیارد تومان برای افزایش حقوق ها

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت:  برآورد ما این است که حدود بیش از 100 هزار میلیارد تومان منابع ریالی از محل تسعیر نرخ ارز با احتساب اعمال سهم کالای اساسی، اعمال تحریم، اعمال سهم صندوق توسعه ملی و وزارت نفت به دست دولت بیاید.

وی با تاکید براینکه در بدبینانه ترین حالت این عدد ریالی قابل تامین است، اظهار داشت: البته اگر تحریم میزان فروش نفت ما را کاهش دهد این عدد کمتر می شود، در بخش های دیگر پیش بینی می شود که سهم ناشی از در آمد مالیاتی یا مجموعه های دیگر با حفظ وضعیت فروش نفت یک فاکتور پیشرو در سایر مولفه های درآمدی کشور است، افزایش یابد، در بودجه این عدد به این معنا است که ما می توانیم حقوق ها و  مستمری های بازنشستگان را افزایش دهیم.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: قرار است مجلس، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات بر روی این مسئله گزارشی تهیه کند تا امسال از این محل اقداماتی انجام دهیم و سال آینده بتوانیم روشی پیشنهاد کنیم که دولت بتواند از محل تسعیر ارز و ما به التفاوت به شکلی افزایش حقوق ها را داشته باشد.

پور ابراهیمی تاکید کرد: از آنجایی که تغییر نرخ ارز که باعث تورم شده است، باید بتواند بخشی از قدرت خرید جامعه را پوششدهد، بنابراین باید مستمری افراد تحت پوشش، حقوق کارمندان، بازنشستگان و مجموعه ای که تحت حمایت هستند و سهم بیمه خدمات بیمه ای افزایش یابد.

این نماینده مجلس در خصوص درصد افزایش حقوق ها در سال آینده گفت: نمی توانیم برای افزایش حقوق ها درصدی رااعلام کرد اما می توان گفت که میزان قابل توجهی  یعنی حدود 100 میلیارد تومان منابع ریالی وجود دارد که چند درصد آن برای سازمان های حمایتی، بیمه ها و حقوق بازنشستگان و کارمندان در جدولت توزیعی اختصاص می یابد.

افزایش حقوق از ابتدای سال جاری نیست

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نظر مجلس این است که امسال و سال آینده حقوق ها افزایش پیدا کند و این موضوع تکلیف دولت شود، گفت: افزایش حقوق ها در سال جاری از ابتدای سال نخواهد بود چرا که دولت با ارز 4 هزار و 200 تومان نزدیک به 18 میلیاد دلار منابع ارزی کشور را از بین برد.

وی تاکید کرد: از سال بعد اجازه نمی دهیم که ارز 4 هزار و 200  تومان به همه کالاها اختصاص یابد، البته سیاست ارزی دولت تغییر کرده است و باید ارز دولتی به کالاهای اساسی اختصاص یابد.

حسن روحانی در نشست روز شنبه سران سه قوه بیان داشت: در بودجه سال آینده نیز برای حقوق ودستمزد پیش‌بینی‌هایی می‌کنیم که بتوانیم تا حدی مشکلات اقتصادی را جبران کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز