دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

دیدنی‌ترین پارک‌های مشهد + آدرس دقیق 

جمعه، 31 شهریور 1402
پارک‌ها از جمله مناطق گردشگری و دیدنی مشهد هستند. بازدید از پارک به خصوص در آخر هفته گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد دارند ساعاتی را به همراه خانواده در آرامش سپری کنند. برای آشنایی بیشتر با پارک‌های مشهد با ما همراه باشید.

پارک کوه‌سنگی مشهد

از زیباترین و قدیمی‌ترین بوستان‌های جنگلی این شهر پارک کوه‌سنگی مشهد است. وجود دو کوه‌سنگی در این پارک سبب انتخاب همچین نامی شده است. بر بالای این دو کوه می‌توان نمایی از شهر را دید. پارک کوه‌سنگی در جنوب غربی مشهد، در خیابان کوه‌سنگی و در مجاورت بزرگ‌راه کلانتری واقع شده است.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی مشهد

پارک وکیل‌آباد مشهد

از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بوستان خوش‌ آب‌وهوا قدیمی شهر است. این باغ درون دره‌ای با طبیعت سرسبز و آب‌وهوای بهشتی واقع شده است و قدمت زیادی دارد. گفته می‌شود که این باغ از املاک موقوفی حاج حسین ملک بوده است. باغ وکیل آباد در شمال غربی مشهد و در انتهای بزرگ‌راه وکیل‌آباد واقع شده است.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، منطقه 9، بزرگراه وکیل آباد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد از معروف‌ترین و زیباترین بوستان‌های این شهر است که شمال‌غرب میدان آزادی جا خوش کرده است. شهرت این پارک به حدی است که خیلی اوقات در تور مشهد هم گردشگران به این پارک می‌روند. در هر فروردین، قسمتی از این بوستان بزرگ مشهد به کاشت لاله اختصاص داده می‌شود و بهار در این پارک، بیش از سایر نقاط شهر خودش را نشان می‌دهد. از امتیازات بوستان ملت، وجود دریاچه‌ای زیبا در آن است. اما بزرگ‌ترین جاذبه پاک ملت مشهد، شهربازی و چرخ‌وفلک بزرگ آن است. علاوه بر وسایل بازی، زمین‌های ورزشی، تئاتر و سینما، باغ‌وحش و… از دیگر امکانات این بوستان است. وسعت پارک ملت این اجازه را به شما می‌دهد که در یک قسمت پارک از آرامش و سکوت لذت ببرید و در سمت دیگر در فضای پرشور و هیجان شهربازی وقت بگذرانید.

آدرس: بزرگ‌راه وکیل‌آباد، بلوار امامت

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری یکی دیگر از پارک های مشهد است که بیش ازیک بوستان شهری جذابیت دارد. در واقع این پارک یک موزه تماشایی از ماکت‌های مهم‌ترین جاذبه‌ها و نمادهای باستانی شهرهای ایران است. در این پارک بیش از 50 نماد مختلف را می‌توانید ببینید و وسعت چشمگیر این پارک این فرصت را به شما می‌دهد تا به هر گوشه از ایران سفر کنید و یکی از آثار باستانی آن را در ابعاد کوچک تماشا کنید. پل خواجو، تخت‌جمشید، آرامگاه عطار نیشابوری، باغ شاهزاده کرمان و… نمونه‌ای از جاذبه‌های باستانی و ارزنده در تاریخ معماری ایران است که ماکت آن‌ها در پارک مینیاتوری مشهد جا خوش کرده است.

آدرس: بلوار الهیه، بلوار سجادیه

پارک پردیس قائم

پارک پردیس قائم یکی از پارک‌های باصفا در شهر مشهد است که تنوع پوشش گیاهی چشمگیری دارد. صنوبر، چنار، سرو، کاتالیپا، راش، کاج، زیتون، اقاقیا و… از درختان پارک پردیس‌اند. علاوه بر طبیعت خوش‌رنگ، ساختمان موزه ایرانی نیز از دیگر جذابیت‌های این پارک است. همچنین در این پارک محلی برای بازی‌های مهیج کامپیوتری نیز تعبیه شده است. آلاچیق، فضاهای گل‌کاری‌شده با طراحی زیبا، بوفه و… از امکانات این پارک است.

آدرس: بزرگ‌راه شهید چراغچی، میدان شهید فهمیده، بلوار توس

پارک خورشید مشهد

کوهستان پارک خورشید چشم‌اندازی تماشایی به شهر دارد و ارتفاع این پارک کوهستانی و نزدیکی آن به بلوار هاشمی، سبب شده تا بسیاری از افراد این پارک را با عنوان «بام هاشمیه» بشناسند. این پارک به‌دلیل موقعیت جغرافیایی کوهستانی، گزینه‌ای مناسب برای ورزشکاران شیفته کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. در سفر به مشهد وقت‌گذرانی‌های شبانه در کافه‌های پارک خورشید و تماشای شهر در شب، تجربه‌ای شیرین خواهد بود.

آدرس: بلوار هاشمیه، بعد از تقاطع بلوار نماز

پارک میرزاکوچک‌خان مشهد

پارک میرزاکوچک‌خان جاهای دیدنی مشهد یکی دیگر بوستان‌های معروف شهر است. زمین‌های ورزشی، استخر، فضای بازی مخصوص کودکان، کتابخانه عمومی و… از امکانات رفاهی و فرهنگی پارک میرزاکوچک‌خان مشهد است. این پارک در حوالی بازار رضا(ع) و میدان 17 شهریور واقع شده است و دسترسی خوبی به حرم امام رضا(ع) دارد. به همین دلیل پارک میزرا کوچک خان از پاتوق‌های مسافران مشهد و زائران حرم است و یکی از پارک‌های شناخته‌شده شهر محسوب می‌شود. فاصله این پارک تا حرم امام رضا(ع) در حدود 2 کیلومتر است.

آدرس: میدان 17 شهریور، خیابان شیخ طوسی، خیابان میرمرتضوی

پارک بسیج مشهد

یکی دیگر از پارک های مشهد در شمال شرقی این شهر واقع شده است و با نام بوستان بسیج شناخته می‌شود. از امتیازات این پارک می‌توان به تنوع پوشش گیاهی این بوستان اشاره کرد که سبب زیبایی و دلنشینی فضای این پارک شده است. گردو، زیتون، اقاقیا، چنار، توت، افرا، سرو، کاج و… نمونه از تنوع پوشش گیاهی پارک بسیج مشهدند. در این پارک امکانات رفاهی مناسبی نیز برای شهروندان و مسافران مشهد فراهم شده است. زمین بازی مخصوص کودکان، غرفه‌های خوراکی، مسجد، کتابخانه، فروشگاه، آب‌خوری، سرویس بهداشتی و… ازجمله امکانات رفاهی این پارک‌اند.

آدرس: شمال شرقی مشهد، کوی طلاب، تقاطع خیابان شهید بابانظر 39 و بلوار نبی‌زاده

پارک ارم مشهد

پارک ارم مشهد یکی از محبوب‌ترین بوستان‌های این شهر است که میزبان همشهریان و مسافران است. طراحی خوب فضای سبز، آب‌نما، دریاچه، زمین فوتبال، امکان کرایه دوچرخه، باشگاه ورزشی، وسایل بازی، پارکینگ و… از امتیازات پارک ارم است. در پارک ارم می‌توانید کودکانتان را به زمین بازی مخصوص آنها ببرید تا حسابی سرگرم شوند. همچنین بانوان برای رفاه و راحتی بیشتر می‌توانند به بخش پارک بانوان در این بوستان بروند.

آدرس: گلشهر، بلوار شهید آوینی، خیابان 45ام پنج تن

پارک باباقدرت مشهد

در میان فهرست پارک‌های مشهد این بار به‌سراغ پارک بابا قدرت می‌رویم که در واقع یک کاروان‌سرای قدیمی است و در بازسازی‌های انجام‌شده به محلی برای تفریح و خوش‌گذرانی تبدیل شده است. تا پیش از سال 93 زائران می‌توانستند در این پارک چادر خود را بر پا کنند و شب را در این بوستان خوش‌ آب‌وهوا سپری کنند؛ اما اکنون این پارک به‌عنوان بوستان بانوان فعالیت می‌کند و همچنان با امکانت رفاهی و زیبایی‌های طراحی فضای سبز، از بهترین بوستان‌های شهر مشهد محسوب می‌شود.

آدرس: انتهای بلوار جمهوری، نرسیده به میدان غدیر

باغ ملی

باغ ملی از جاهای دیدنی مشهد و از زیباترین بوستان‌های این شهر است. گفته می‌شود که باغ ملی از زمین‌های موقوفی بوده است و به حاج حسین ملک، از مردان ثروتمند ساکن در خراسان رضوی تعلق داشته است. باغ ملی از اولین پارک‌های شهر مشهد محسوب می‌شود و زیبایی دلچسب و باصفایی به سبک باغ‌های ایرانی دارد. بوستان باغ ملی مشهد در بافت قدیمی شهر و در یکی از خیابان‌های تاریخی واقع شده است که سابق بر این با نام ارگ شناخته می‌شده است. باغ ملی از زیباترین بوستان‌های مشهد است و امروزه با قدم‌زدن در آن می‌توانید تندیس بسیاری از افراد مهم در حوزه علم و فرهنگ را مشاهده کنید.

آدرس: حاشیه خیابان امام خمینی، بعد از خیابان پاسداران، نرسیده به خیابان جنت

باغ گیاه‌شناسی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد مجموعه‌ای کامل از گل‌ها و گیاهان متنوع است و این پروژه با طراحی و معماری جذابی اجرا شده است. یکی از بخش‌های این پارک مربوط به کلکسیون گیاهان دارویی است که علاوه بر زیبایی، جنبه آموزشی برای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی دارد. باغ رز، باغ صخره‌ای، کلکسیون نهالستان و… از دیگر بخش‌های جذاب این بوستان با تنوع بالای گل‌ها و گیاهان است. همچنین باغ گیاه‌شناسی مجموعه کاملی از انواع گل‌های داوودی را کنار هم جمع کرده است و هر نوع گل داوودی در هر نقطه از ایران در این بوستان وجود دارد.

آدرس: بلوار جمهوری، حدفاصل بلوار خوشه و میدان غدیر

باغ گل‌های مشهد

باغ گل‌ها یکی دیگر از پارک‌های مشهد است و ساختار بسیار زیبایی دارد. این بوستان از جاهای دیدنی مشهد محسوب می‌شود و طراحی آن به‌شکل بسیار زیبا و جالبی شبیه به گل بنفشه است. در واقع اگر از بالا به نقشه پارک نگاه کنید، یک گل بزرگ چند پر را خواهید دید. این گل را به‌ راحتی می‌توانید در نقشه گوگل ببینید. هر گلبرگ باغ گل‌های مشهد به یک بخش از این مجموعه اختصاص داده شده است. باغ رز، گل‌های برکه‌ای، گیاهان دارویی، باغ گیاهان پوششی، باغ گل‌های پیازی، گل‌های صخره‌ای و گل‌های فصلی از گیاهان کاشته شده در بخش‌های اصلی این مجموعه‌اند. آمفی تئاتر روباز، محوطه مخصوص بازی کودکان، آب‌نما، گلخانه آموزشی و… از امکانات باغ گل‌های مشهد است.

آدرس: میدان دندان‌پزشکان، بلوار معلم

پارک هفت حوض مشهد

پارک هفت حوض یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد است که در اطراف شهر واقع شده است. این پارک در 16 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در دل کوه‌های خلج جا خوش کرده است. در این بوستان هفت حوضچه در دل صخره‌ها وجود دارند که در اثر فرسایش باران‌های اسیدی به وجود آمده‌اند و تجمع آب در آن‌ها، منظره‌ای تماشایی را به وجود می‌آورد. شنیده‌شدن صدای آب یکی از جذاب‌ترین امتیازات این پارک است و سبب انتشار آرامشی دوست‌داشتنی در سطح بوستان می‌شود.

آدرس: جنوب غربی مشهد به سمت کوه‌های خلج، جاده خلج، جاده سمت چپ (بعد از رسیدن به دوراهی)

باغ تمشک مشهد

باغ تمشک یکی از جالب‌ترین بوستان‌های مشهد است و طراحی رنگارنگ آن به‌اندازه نامش، جذاب و دوست‌داشتنی است. تمشک در منطقه ییلاقی طرقبه قرار گرفته است و در بین جاهای دیدنی مشهد بسیار پرطرفدار است. این پارک در مسیر رودخانه طرقبه واقع شده است و یکی از زیباترین پارک‌های طرقبه با طراحی جالب است.زمین بازی مخصوص کودکان، آلاچیق، باربیکیو، نمازخانه، سرویس بهداشتی و… از امکانات این پارک است. این باغ با طراحی جذاب و تزئین‌های دوست‌داشتنی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی طرقبه محسوب می‌شود.

آدرس: شمال غربی مشهد، آزادراه وکیل‌آباد، کمربندی امام خمینی به طرقبه

بوستان وفا

بوستان وفا یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که وسعت درخور توجهی دارد. این پارک در محله رضاشهر مشهد واقع شده است. وفا بعد از پارک وکیل‌آباد و بوستان خورشید، از بزرگ‌ترین پارک های مشهد محسوب می‌شود و مساحت آن نزدیک به 20 هکتار است. زمین مخصوص بازی کودکان، فضای ورزشی، دریاچه و آب‌نما از امکانات و امتیازات پارک وفاست.

آدرس: محله رضاشهر مشهد، میدان سلام، بلوار پیروزی

باغ پونه مشهد

باغ پونه یکی از جدیدترین پارک‌های مشهد است و در منطقه طرقبه جا خوش کرده است. سرسبزی این باغ در منطقه خوش‌ آب‌وهوای طرقبه از امتیازات آن محسوب می‌شود و گشت‌وگذار در این باغ برای طبیعت‌دوستان، فرصتی مغتنم محسوب می‌شود. طبیعت سرسبز و باصفای باغ پونه و آب‌وهوای دلچسب آن یکی از دلایل پرطرفداربودن این پارک در بین گردشگران است. آلاچیق، نمازخانه، زمین بازی مخصوص کودکان و سرویس بهداشتی از امکانات باغ پونه محسوب می‌شوند.

آدرس: شمال غربی مشهد، آزادراه وکیل‌آباد، کمربندی امام خمینی به طرقبه

پارک چهل بازه مشهد

پارک چهل بازه مشهد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود و از پروژه‌های تازه‌ تأسیس مشهد است. رودخانه چهل بازه در این بوستان جریان دارد و جریان آن در زیبایی طبیعت پارک افزوده است. این رودخانه یکی از زیباترین بخش‌های بوستان است و کنار طبیعت سرسبز، باعث انتشار هوای پاک و خنک شده است. در واقع چهل بازه یکی از پارک‌هایی است در تمیزی هوای شهر بسیار موثر عمل کرده است.

آدرس: میدان دندان‌پزشکان، بلوار معلم، مجاور بزرگ‌راه امام علی

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت مشهد از معروف‌ترین بوستان‌های این شهر است و در حوالی حرم با فاصله تقریبی 3 کیلومتر واقع شده است. وحدت از پارک‌های بزرگ مشهد محسوب می‌شود و امتیازات جذابی همچون دریاچه مصنوعی، آبشار و آب‌نما دارد. این جاذبه‌های آبی در کنار فضای سبز این مجموعه، تصویری تماشایی از بوستان شهر مشهد پیش رویتان قرار می‌دهد. کتابخانه، تئاتر، سینما، شهربازی، شطرنج، زمین های ورزشی، سکوی تنیس روی میز، زمین اسکیت و… از امکانات پارک چهل بازه است.

آدرس: بلوار ولایت، بلوار وحدت، نرسیده به خیابان نواب صفوی


7 پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
10 ماه پیش

بسیار عالی
پاسخ
مریم
10 ماه پیش

سلام پارک بهار در گزینه های نبوداین پارک از پارک های بزرگ مشهد است ، خودتون بگردید و ادرس پارک را پیدا کنید
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست