دیدنی‌ترین پل‌های جهان با طراحی‌های عجیب و زیبا

  سه شنبه، 31 مرداد 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
دیدنی‌ترین پل‌های جهان با طراحی‌های عجیب و زیبا
پل به عنوان یکی از اختراعات انسان به جهت تسهیل در عبور از مسیرهای کوهستانی یا رودخانه‌ها طراحی و ساخته می‌شود. اما امروزه به جهت پیشرفت علم و دانش، پل‌ها به شکل‌هایی زیبا طراحی و ساخته می‌شوند، که همین امر سبب شده است این سازه‌ها به جاذبه‌های گردشگری در جهان تبدیل شوند. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌ترین پل‌های جهان با ما همراه باشید.

پل طبیعت ایران

پلی که مدت‌ها است توجه مردمی را که مسیرشان از اتوبان‌های همت، حقانی یا مدرس می‌گذرد را به خود جلب کرده است، پل طبیعت نام دارد و بوستان طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. طراحی این پل را شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا انجام داده است.

پل طبیعت

پل خواجو اصفهان ایران

پل خواجو یکی از پل‌های تاریخی شهر اصفهان بوده که در شرق سی و سه پل، بر روی رود زاینده رود واقع شده است. این پل در انتهاى خیابان کمال اسماعیل اصفهانى و انتهاى خیابان خواجو، واقع شده است. این پل که در دوره صفویه یکی از زیباترین پل‌های جهان به شمار می‌رفت، به دستور شاه عباس دوم، در سال 1060 قمری ساخته شد. طول این پل 133 متر بوده و عرض آن نیز به 12 متر می‌رسد که همراه با تزئینات و کاشی‌کاری فراوان از آثار بسیار ممتاز شهر اصفهان به حساب می‌آید.

پل خواجو

پل شیشه‌ای ژانگجیاجی چین

پل شیشه‌ای چین صرفا برای جذب توریست بین‌المللی ساخته شده است. این پل در ارتفاع 260 متری از زمین قرار دارد و درازای آن حدود 430 متر است. این پل یکی از بلندترین و طولانی‌ترین پل‌های شیشه‌ای در جهان است.

پل شیشه‌ای ژانگجیاجی

پل پوئنته نوئوو اسپانیا

پوئنته نوئوو به معنای پل جدید در قرن 18 میلادی ساخته شده است. طرح اولیه این پل فقط یک طاق داشت و در مدت زمان بسیار کوتاهی ساخته شد. پس از 6 سال فروریخت و جان 50 نفر را گرفت. به همین علت، روند ساخت طرح دوم این پل بسیار طولانی بود به طوری که 34 سال به طول انجامید. پل جدید در اسپانیا در حال حاضر یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور اروپایی بشمار می‌رود.

پل پوئنته نوئوو

پل چوبی یو بین میانمار

پل چوبی یو بین در میانمار به عنوان قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین پل چوبی در جهان شناخته می‌شود. اما واقعیت چیز دیگری است. یکی از دلایلش این است که بخش‌هایی از این پل با بتن و سیمان مستحکم شده است. اما فارغ از پایه‌های جدیدی که برایش ساخته شده است، بخش عمده پل حدود دو قرن قدمت دارد. این پل برای محلی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در مواقع سیل نیز مردم قادرند به راحتی از روی پل عبور کرده و خطری آنها را تهدید نکند.

پل چوبی یو بین

کانال آب پوینتسی‌سالته ولز

کانال آب پوینتسی‌سالته ولز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مجرا حدود 200 سال قدمت دارد و نه تنها برای مهندسی فوق‌العاده جذاب و عجیب که برای معماری و طراحی بسیار زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران است. تناسب کانال با محیط اطرافش هم مزید بر علت شده است. اما جذابیت ماجرا در این است که گردشگران می‌توانند در ارتفاع 38 متری از زمین قایق‌سواری کنند.

کانال آب پوینتسی‌سالته

آبشار لاتفوسن نروژ

آبشار لاتفوسن برای این شهرت دارد که دو آبشار بزرگ در بالا وقتی به پایین می‌رسد در هم ادغام شده و یکی می‌شوند. درست در نقطه‌ای که دو آبشار به هم می‌رسند، یک بزرگراه ساخته شده که از روی آب‌ها می‌گذرد. در زیر پل طاقی‌های سنگی زیبایی کار شده تا آب از میان آنها عبور کنند. همین جذابیت‌ها باعث شده تا تمامی کسانی که از این جاده عبور می‌کنند، محو زیبایی و صدای دلنواز آبشار بشوند.

پل آبشار لاتفوسن

پل معلق کاپیلانو کانادا

پل معلق کاپیلانو از روی رودی به همین نام عبور می‌کند. راه‌رفتن روی این پل بسیار هیجان‌انگیز و نفس‌گیر است. شما در بالاترین قسمت از درختان سر به فلک کشیده از روی رودخانه رد می‌شوید که ترس و هیجان زیادی به همراه دارد. در روزهای عید کریسمس، برف و نورپردازی‌های زیبا جلوه خاصی به پل معلق می‌بخشند که دیدن آن برای همه جذابیت دارد.

پل معلق کاپیلانو

پل دونگ‌ های چین

پل دونگ‌ های یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان است که روی دریا ساخته شده. اما پلی که روی خلیج هانگژوو در کشور چین قرار دارد کمی طولانی‌تر از برادر خود است. پل اقیانوسی در چین به شکل S ساخته شده و به همین خاطر منظره بسیار زیبایی خلق کرده است. دلیل پیچ و خم دادن به جاده این است که راننده‌ها دائم گوش به زنگ باشند مشکلی برایشان به وجود نیاید.

پل دونگ‌ های

پل طلایی ویتنام

پل طلایی در شهر دا نانگ در کشور ویتنام قرار دارد. طراحی عجیب و هیجان‌انگیز این پل باعث شده تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند. دو دست غول پیکر بدنه‌ پل را نگه داشته‌اند. طراحی دست‌ها به گونه‌ای است که آدم احساس می‌کند با یک اثر باستانی چند ساله طرف است. طراحان پل طلایی ویتنام گفته‌اند: «هدف ما این بود که مردم تصور کنند دستان خدا از زمین بیرون آمده و پل را نگه داشته است.» بازدیدکننده‌ها این نظریه را تصدیق می‌کنند و همه کسانی که پل را از نزدیک دیده‌اند اذعان داشته‌اند ابهت و بزرگی آن برایشان بسیار شگفت‌انگیز و جذاب بوده است.

پل طلایی ویتنام

پل کابلی در سائوپائولو برزیل

این پل کابلی در سائوپائولو، برزیل قرار دارد و از رودخانه پینهیروس عبور می‌کند. این پل به دلیل شکل «X» مانندش منحصر به فرد است. در پایان دسامبر چراغ‌های کابل‌ها روشن می‌شوند تا شبیه درخت کریسمس شود.

پل کابلی در سائوپائولو

پل اورسوند سوئد و دانمارک

افتتاح پل اورسوند در سال 2000 نه تنها سفر بدون توقف بین اروپا و سوئد را محقق کرد، بلکه یک سفر منحصر به فرد را رقم زد. این پل در واقع از سه بخش: پل، جزیره مصنوعی و تونل تشکیل شده است. این تونل باید ساخته می‌شد، چون پل از مناطق بدون مانع اطراف فرودگاه کاستروپ عبور می‌کند. هم چنین تونل به کشتی‌های بزرگ اجازه می‌دهد بدون نگرانی درباره ارتفاع پل از تنگه اورسوند عبور کنند. با این حال جزیره مصنوعی فقط پل و تونل را به هم وصل نمی‌کند، بلکه گیاهان و جانوران نیز آزادانه می‌توانند در این جزیره رشد کنند.

پل اورسوند

پل گیتس هد میلنیوم انگلستان

در 28 ژوئن 2001، حدود 38 هزار نفر در گیتس هد در ساحل رودخانه تاین صف کشیدند تا شگفتی جدید مهندسی را مشاهده کنند. این پل عابر پیاده و دوچرخه سواری خلاقانه، نشانه شهری مشهوری در شمال شرقی انگلستان شد و حتی در یک تمبر پستی هم چاپ شد. پل گیتس هد میلنیوم در واقع از دو منحنی زیبا تشکیل شده که یکی کف را تشکیل می‌دهد و دیگری آن را پشتیانی می‌کند. منحنی‌ها روی نقاط محور مشترک خود می‌چرخند تا کشتی‌ها از زیر آن عبور کنند؛ درست شبیه به یک حرکت چرخشی خلاقانه شبیه به باز شدن آرام پلک‌ها می‌باشد.

پل گیتس هد میلنیوم

پل موسی هلند

در قرن هفدهم قلعه‌ها و خندق‌ها از منطقه غرب باربانت در هلند در مقابل مهاجمان فرانسوی و اسپانیایی حفاظت می‌کردند. یکی از این قلعه‌ها روور بود که بازسازی آن به طراحان فرصت ساخت یک پل خلاقانه را داده است که می‌تواند بازدیدکنندگان را از خندق عبور دهد. برای حفظ ویژگی‌های قلعه، طراحان یک پل نامرئی در خندق ساختند که از دور دیده نمی‌شود، زیرا آب تا لبه‌های آن بالا می‌آید. این پل غرق شده، چون یادآور داستان حضرت موسی است پل موسی نامیده می‌شود و این توهم را ایجاد می‌کند که افراد از وسط آب و خندق عبور می‌کنند.

پل موسی هلند

پل اژدها ویتنام

اژد‌ها نماد قدرت و ثروت در بسیاری از کشورهای آسیایی است و از مجسمه‌های اژد‌ها که معابد را تزئین کرده‌اند تا نقاشی‌های اژد‌ها که در خانه‌ها آویزان می‌شود، می‌توان اژد‌ها را در جاهای زیادی دید. ویتنام هم از اژد‌ها در پل 666 متری خود در شهر دا نانگ در سال 2013 رونمایی کرد. این پل اژد‌ها شکل فولادی روی رودخانه هان قرار دارد و واقعا از دهانش آتش بیرون می‌دهد.

پل اژدها ویتنام

اشیما اوهاشی ژاپن

پل اشیما اوهاشی یک پل جاده‌ای بتنی به طول 1.6 کیلومتر است که از روی دریاچه ناکاومی در ژاپن عبور و شهر‌های ماتسو و ساکایمیناتو را به هم متصل می‌کند. این پل با شیب 5 تا 6 درصد بالا رفته تا کشتی‌ها بتوانند از زیر آن عبور کنند. وقتی از دور و از یک طرف آغاز تا پایان پل را نگاه کنیم، یک شیب ملایم را می‌بینیم، نه شیب 45 درجه‌ای که در عکس‌ها به نظر می‌رسد.

اشیما اوهاشی ژاپن

پل بادبان‌های دوقلو دورست

پل بادبان‌های دوقلو در سال 2012 افتتاح و روی کانال بک واتر در دورست انگلستان کشیده شده است. این پل شامل دو بازوی بالارونده مثلثی با ارتفاع 23 متر می‌شود که هر دو توسط اهرم‌های هیدرولیکی حرکت می‌کنند که می‌توانند تا 15 بار در روز پل را باز کنند که قایق‌ها و کشتی‌ها بتوانند از کانال عبور کنند. در حالت بسته، پل کاملا مسطح است، اما وقتی دو مثلث بالا می‌روند، شبیه بادبان قایق می‌شود. 2 دقیقه طول می‌کشد تا پل کاملا باز شود.

پل بادبان‌های دوقلو

پل مدور لاگونا گارزون اروگوئه

این پل حلقوی در ساحل جنوبی اروگوئه قرار دارد و شهر‌های روشا و مالدونادو را به هم وصل می‌کند. طراحی منحنی آن رانندگان را وادار می‌کند با سرعت کم حرکت کنند. 1000 خودرو می‌توانند همزمان روی این پل حرکت کنند. این پل شامل دو مسیر عابر پیاده هم می‌شود تا از منظره لذت ببرند.

پل مدور لاگونا

پل گره خوش شانسی چین

این پل عابرپیاده فولادی که شبیه روبان موجدار است از روی رودخانه دراگون کینگ در شهر چانگشا در چین عبور می‌کند و توسط معماران NEXT طراحی شده است. پل گره خوش شانسی 185 متر طول و 24 متر ارتفاع دارد و از نوار موبیوس و هنر سنتی گره کردن در چین الهام گرفته شده است. طراحی موجدار پل شامل سه مسیر پیاده می‌شود که به سمت بالا و پایین حرکت و دو پارک را هم وصل می‌کند و منظره خیره کننده‌ای از رودخانه، دریاچه، کوه‌های اطراف و شهر چانگشا ارائه می‌دهد.

پل گره خوش‌شانسی

پل صلح کانادا

این پل روی رودخانه‌ کالگری قرار دارد. این پل توسط آرشیتکت اسپانیایی، «سانتیاگو کالاتراوا» طراحی شد و حالتی مارپیچی با سقف شیشه‌ای دارد. رنگ سرخ و سفید استفاده‌ شده در این پل، یادآور پرچم کانادا است. برای ساخت این پل، 24میلیون دلار هزینه صرف شده و روزانه 6 هزار نفر از آن استفاده می‌کنند. در سال 2012 طراحی این پل چندین جایزه را نصیب مهندس سازنده‌ آن نمود.

پل صلح کانادا

پل کین‌تای ژاپن

این پل چوبی روی رودخانه‌ نیشیکی قرار دارد و از 5 سازه‌ی قوسی تشکیل شده که در سال 1673 بنا گردیده‌ است. این پل، در نزدیکی کوه یوکویاما قرار دارد و در فصل شکفتن درختان گیلاس در بهار و همچنین در فصل پاییز بسیار دیدنی شده و مکانی توریستی محصوب می‌شود.

پل کین‌تای

پل هوایی لانگ کاوی مالزی

این پل کابلی روی قله‌ کوه گونون چین‌چانگ در جزیره‌ پولائو لنگ‌ کاوی قرار دارد.

 پل کابلی لانگ کاوی

پل فواره آب بانپو کره جنوبی

این پل با نام فواره رنگین‌کمان مهتاب نیز شناخته می‌شود و روی رودخانه‌ هان ساخته شده و بلوک‌های سئوچو و یونگسان را به هم متصل می‌کند. یگانگی این پل از آن جهت است که این پل، روی پل پیشین جامسو ساخته‌شد و پلی دو مسیره ایجاد شد. از این سازه، 190 تن آب در دقیقه فواره می‌کند. این آب‌ها با شعاعی بیست متری مستقیماً وارد رودخانه می‌شود. با نورپردازی‌های پل، این جریان آب مانند رنگی‌کمان به نظر می‌رسد.

پل فواره آب بانپو

پل جزیره آیولا استرالیا

این پل علاوه بر آن‌که عبور از رودخانه مور را در گرانز میسر می‌سازد، بلکه یک بار هم محسوب می‌شود و در آن امکان استفاده از حمام آفتاب، کافی‌شاپ، تئاتر در فضای باز و شهربازی برای کودکان نیز میسر است. این پل در سال 2003 توسط «ویتو آکونچی» طراحی شد. حالا این پل سبب شده این جزیره نزد توریست‌ها بسیار محبوب گردد.

پل جزیره آیولا

پل مارپیچ سنگاپور

این پل مارینای مرکزی را به مارینای جنوبی متصل می‌سازد. این پل، ترکیبی از شیشه و فولاد است. چنان‌که مشخص است، این پل روی چهار پایه ساخته شده و نورپردازی به‌خوبی ساختار مارپیچی دوگانه داخلی و بیرونی را تزئین نموده‌ است.

پل مارپیچ سنگاپور

پل موج‌های هندِرسن سنگاپور

این پل در ارتفاع 36 متری جاده‌ هندرسن در سنگاپور ساخته شده و کوه فِیبِرپارک را به تِلوک بلانگا هیل پارک متصل می‌نماید. این پل ترکیبی از نوارهای پولادی و چوب‌هایی زردرنگ است. نورپردازی این پل بر زیبایی آن افزوده‌ است.

پل موج‌های هندِرسن سنگاپور

پل شهاره یمن

این پل سنگی روستاهای کوهستانی شهاره و شهارات را به هم متصل می‌نماید. این پل در قرن 16 ساخته‌ شد. نمای نفس‌گیر پل که در هر پایانه‌ خود به یک راه‌پله‌ سنگی متصل می‌شود.

پل شهاره

پل ریشه‌های زنده هند

روستای کوچک «جراپونجی» یکی از پرباران‌ترین مکان‌های کره‌زمین است. در این‌جا، پل ساخته نمی‌شود، بلکه از آن‌چه کاشته‌شده، رشد می‌کند. ریشه‌های این درختان خاص، در جهتی ویژه رشد می‌کنند و در ظرف 10 تا 15 سال می‌توانند ساختارهایی پل‌مانند ایجاد نمایند. روی این پل به‌صورت همزمان می‌توانند حدود 50 نفر تردد نمایند.

پل ریشه‌های زنده هند

پل راکوتز آلمان

این پل در سال 1860 در کروملائوی آلمان ساخته‌شد. برای ساخت این پل که به «پل شیطان» نیز معروف است، از سنگ بازالت استفاده شده است. حالت نیم‌دایره‌ای پل، در بازتاب نقشش بر آب مانند حلقه‌ای زیبا به نظر می‌رسد.

پل راکوتز

پل برج لندن یا تاور بریج

پل برج لندن ترکیبی از یک پل معلق و پل پایه است که بر روی رودخانه تیمز در نزدیکی برج لندن ساخته شد. ساخت و ساز این پل در سال 1886 آغاز شد و به طور رسمی در تاریخ 30 ژوئن سال 1894 توسط شاهزاده و پرنسس ولز افتتاح شد. پل برج لندن یک جاذبه گردشگری نمادین در شهر لندن انگلستان است و یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری جهان به حساب می آید. دو بخش از پل حدود 3 بار در روز برای عبور ترافیک رودخانه ای باز می شوند.

پل برج لندن


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان