دزدی عجیب «گلریز قهرمان» نماینده ایرانی پارلمان نیوزیلند دوست صمیمی رضا پهلوی از فروشگاه +فیلم لحظه دزدی

  چهارشنبه، 27 دی 1402 ID  کد خبر 371594
دزدی عجیب «گلریز قهرمان» نماینده ایرانی پارلمان نیوزیلند دوست صمیمی رضا پهلوی از فروشگاه +فیلم لحظه دزدی
ساعد نیوز: "گلریز قهرمان" نماینده حزب سبز نیوزلند بعد از استعفا در پی اتهام سرقت از دو فروشگاه لباس گران قیمت گفت "مسئولیت کامل" اقدامات خود را بر عهده می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از عصر ایران، "گلریز قهرمان" شهروند ایرانی - نیوزیلندی عضو حزب سبز و نماینده مردم شهر اوکلند در پارلمان نیوزیلند است.
قهرمان 43 ساله، دزدی از فروشگاه لباس را به مشکلات خود در زمینه "سلامت روان" مرتبط دانست و گفت: "مسئولیت کامل کارهایم را بر عهده می‌گیرم و عمیقاً متأسفم".

"گلریز قهرمان" نماینده حزب سبز نیوزلند بعد از استعفا در پی اتهام سرقت از دو فروشگاه لباس گران قیمت گفت "مسئولیت کامل" اقدامات خود را بر عهده می گیرد.

قهرمان در اولین اظهارنظر عمومی خود از زمان مطرح شدن این اتهامات گفت: "برای من واضح است سلامت روانی من به شدت تحت تأثیر استرس های مربوط به کارم قرار گرفته بود. این باعث شد من به شیوه‌هایی رفتار کنم که کاملاً خارج از شخصیت ام است. من سعی نمی کنم اعمالم را توجیه کنم اما می خواهم آنها را توضیح دهم".

او ادامه داد "مردم باید به درستی از نمایندگان منتخب خود انتظار بالاترین استانداردهای رفتاری را داشته باشند. من از این استانداردها کوتاه آمدم؛ متاسفم."
قهرمان گفت اکنون "بر بهبودی خود تمرکز و راه های دیگری برای تلاش برای تغییر مثبت در جهان پیدا خواهد کرد".

اتهامات دزدی به این نماینده پارلمان نیوزیلند برای اولین بار چند روز قبل توسط رسانه Newstalk ZB Plus منتشر شد. این رسانه گزارش داد گلریز در ایام جشن کریسمس به دزدی از فروشگاه های برند و لوکس "اسکاتیز بوتیک" در حومه شهر اوکلند متهم شده است.
پلیس تأیید کرد در حال بررسی اتهام است اما نتوانسته هویت فردی را تأیید کند.

قهرمان در بیانیه روز سه شنبه خود گفت پس از ارزیابی پزشکی و گفتگو با یک متخصص بهداشت روان، متوجه شده که حالش خوب نیست.
او گفت: "رفتار من با رویدادهای اخیر که منجر به واکنش استرس شدید و مربوط به ترومای ناشناخته قبلی شده، مطابقت دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، نمی‌خواهم پشت مشکلات سلامت روان ام پنهان شوم. مسئولیت کامل اعمالم را بر عهده می‌گیرم و عمیقاً از آن متاسفم".

او افزود که به دستاوردهایش در پارلمان، از جمله فعالیت هایش در زمینه حقوق بشر، امور خارجی، کمپین های قوانین انتخاباتی مربوط به کمک های مالی و رای گیری در خارج از کشور، افتخار می کند.

"ماراما دیویدسون" و "جیمز شاو" رهبران حزب سبز امروز سه شنبه گفتند گلریز قهرمان صدای پیشرو در پارلمان برای حقوق بشر، سیاست خارجی مستقل و اصلاحات انتخاباتی بوده است.
آنها گفتند: "دستاوردهای سیاسی او قابل توجه است. خانم قهرمان خستگی ناپذیر به نمایندگی از جوامعی که نمایندگی آنها را برعهده داشت کار کرده بود. هیچ چیز از این کارها کم نمی کند. ما می دانیم او در آینده به حمایت از آن جوامع ادامه خواهد داد."

شاو گفت از لحظه ورود قهرمان به مجلس، او مورد آزار قرار گرفته بود. از جمله تهدید به خشونت جنسی و فیزیکی و تهدید به مرگ - بیش از آنچه بسیاری از نمایندگان دیگر تجربه می کنند.

قهرمان در سال 2019 در پی تهدیدهای به مرگ، دارای اسکورت امنیتی شد. شاو گفت: "اگر با چنین سطحی از تهدید زندگی می کنید، در شرایطی که در حال حاضر کاملاً استرس زا است، عواقبی در پی خواهد داشت."
اما رهبران مشترک حزب سبز گفتند انتظار می رود نمایندگان مجلس استانداردهای رفتار عمومی را حفظ کنند و آنها از تصمیم گلریز قهرمان برای استعفا حمایت می کنند.‌ "برای ما روشن است که خانم قهرمان در وضعیت بسیار پریشانی قرار دارد. او مسئولیت را بر عهده گرفته و عذرخواهی کرده است".

آنها گفتند: "ما عمیقاً متأسفیم که خانم قهرمان را در این شرایط می بینیم. برای او بهترین ها را در آینده آرزو می کنیم".
گلریز قهرمان متولد شهر مشهد در ایران در 9 سالگی به همراه خانواده‌اش به نیوزیلند مهاجرت کرد.
وی در سال 2017 به عنوان اولین پناهنده به پارلمان نیوزلند انتخاب شد.

گلریز قهرمان وکیل حقوق بشری به عنوان سخنگوی حزب سبز در امور عدالت، تجارت و امور خارجی نیز فعالیت می کرد.
قهرمان در سال 2020 فاش کرد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس است.


5 دیدگاه
  دیدگاه ها
بنده
6 ماه پیش

شمع دزد هرجای دنیا که باشد بازم دزد است
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (577 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (181 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان