اقدامات قبل و بعد از تاتو لب

  جمعه، 24 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اقدامات قبل و بعد از تاتو لب
شاید با شنیدن نام تاتو بسیاری از ذهن ها به سوی خالکوبی بر روی پوست بدن کشیده شود اما تاتو لب هم وجود دارد و برخی از افراد به دلیل تأثیر این روش بر زیباتر شدن چهره آن را انتخاب می کنند.تاتو لب نوعی از تاتو خواهد بود که تنها بر روی لب انجام می شود.

تاتو لب

شاید با شنیدن نام تاتو بسیاری از ذهن ها به سوی خالکوبی بر روی پوست بدن کشیده شود اما تاتو لب هم وجود دارد و برخی از افراد به دلیل تأثیر این روش بر زیباتر شدن چهره آن را انتخاب می کنند.تاتو لب نوعی از تاتو خواهد بود که تنها بر روی لب انجام می شود. این نوع از تاتو می تواند در زمان لبخند زدن فرد چهره ی او را دگرگون کند زیرا در تمامی مواقع خط لب شما مشخص بوده و محدوده لب ها قابل تشخیص خواهند بود. لب ها در این روش به صورت یکسان از نظر اندازه و تناسب لب پایین و بالا طراحی می شوند. برای این که تاتو لب انجام شود تنها تاتو نبوده و مراحلی برای اینکار وجود دارد که از انواع آن می توانیم به لب سازی، هاشور، تاتو از نوع رژ لب؛ تاتو از نوع خط لب و همچنین شیدینگ لب توجه داشته باشیم. حتی در برخی از مواقع لب ها ساخته می شوند. افرادی که به هر نحوی آرایش صورت خود را در بالاتری حد ممکن انجام می دهند اما به یک نکته اساسی توجهی ندارند یعنی رنگ رژ و همچنین خط لب در نهایت می توانند یک چهره رنگ پریده را داشته باشند. پس رنگ داشتن لب ها باید در اولویت آرایشی شما قرار گیرد و سعی کنید رنگ رژ را از نوعی انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد. معمولا در مواقعی که رنگ رژ سریعاً پاک شود دیگر قابل مقایسه نخواهد بود و می تواند از زیبایی فرد بکاهد.

رنگ تاتو خط لب

اصولاً خانم هایی که اقدام به تاتو رژلب یا تاتو خط لب می کنند به دنبال زیبایی دائم هستند؛ در حقیقت این افراد، نمی خواهند در طول روز درگیر تمدید کردن رنگ رژ لب خود باشند. وقتی صحبت از تاتو و آرایش دائم به میان می آید، باید در انتخاب رنگ و مدل تاتو رژلب و رنگ تاتو خط لب توجه کنیم؛زیرا در یک بازه زمانی طولانی این رنگ با ما خواهد بود و پشیمان شدن و تغییر دادن رنگ تاتو رژ لب یا تغییر طرح تاتو خط لب کاری سخت و دردسر زاست. واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو خط لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند؛ زیرا بعد از مدتی لب ها، رنگ اصلی بکار گرفته شده را پیدا خواهد کرد.

بعد از تاتو لب، سه مرحله را باید از سر بگذرانید:

  1. رنگ اولیه خیلی پر رنگ است و ۴ یا ۵ روز که پوست لایه برداری شود، این رنگ تاتو خط لب به همین صورت باقی می ماند.
  2. پس از گذشت چند روز، رنگ اولیه لب ها کاملاً محو شده و با استفاده از یک جلسه میکرپیگمنتیشن، بار دیگر لب ها را به رنگ دلخواه درمی آید.
  3. بعد از ۳ تا ۴ هفته پس از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب، رنگ اصلی لب ها بازگشته و شکل زیبایی به خود می گیرد.

ترکیب رنگ تاتو خط لب

برندهای مختلف تولید کننده محصولات تاتو، رنگ های تاتو لب متفاوتی را به بازار ارائه کرده اند. بعضی رنگ های تاتو به تنهایی کاربرد دارند و برخی دیگر از رنگ های تاتو در ترکیب کردن با سایر رنگ های تاتو مناسب استفاده می شوند.

یک تاتو کار حرفه ای باید به خوبی رنگ تاتو خط لب را بشناسد و بتواند با هم ترکیب کند تا بتواند متناسب با هر لب رنگ مورد نظر را ارائه کند، مثلاً اگر فردی لب های کبودی دارد و دوست دارد رنگ تاتو لب کالباسی داشته باشد،نسبت به فردی که رنگ تاتو خط لب کالباسی انتخاب کرده و لب های سفید و رنگ پریده دارد، باید از ترکیب رنگ متفاوتی استفاده کند. یعنی برای هر رنگ تاتو خط لب، باید از رنگ خط لب متناسب با آن استفاده کنید.

اقدامات قبل از تاتو لب:

  • چند ساعت قبل از تاتو سعی کنید از مشتقات کافئینی مانند چای یا قهوه استفاده نکنید.
  • قبل از تاتو سعی کنید در معرض تابش اشعه uv (اشعه ماورا بنفش)قرار نگیرید.(اشعه uv برای برنزه کردن پوست استفاده می شود)
  • قبل از تاتو، لایه برداری و میکرودرم پوست را انجام ندهید.
  • پرهیز از داروهای تحریکی پوست
  • در صورت بروز تبخال به مدت 5 روز قبل از تاتوی لب قرص ضد تبخال آسیکلوویر(هر 8 ساعت یه عدد ) استفاده نمایید.
  • در صورتیکه سابقه حساسیت دارید قبل از جلسه تاتو از قرص ستیریزین (Cetirizine) استفاده نمایید (این قرص ضد حساسیت می باشد)

مراقبت بعد از تاتو لب (تاتوی رژ لب یا تاتوی خط لب):

  • بعد از انجام تاتو به مدت سه روز از شستن قسمت تاتو شده خودداری فرمایید.
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی 3 بار با استفاده از گوش پاک کن روی لب ها بمالید)
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن روی لب ها بمالید )
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد آسیکلوویر یا زوويراکس استفاده نمایید.( روزی یکبار با استفاده از گوش پاک کن روی لب ها بمالید )
  • از خاراندن و کندن پوست های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.پ
  • به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • تا زمان بهبود تاتو از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (109 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (68 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (20 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (8 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (7 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (1 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (7 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (9 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (1 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟