حکم شرعی تاتو خط لب و رژلب

  جمعه، 24 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
حکم شرعی تاتو خط لب و رژلب
اگر قصد انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب  را داشته باشید شاید یکی از اولین سئوالاتی که ممکن است  برایتان پیش بیاد این است که “آیا با وجود تاتو خط لب یا تاتو رژلب می توانم نماز بخوانم؟” یا “با انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب ،غسل و وضوی من صحیح است؟” یا “با انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب می توانم به حج بروم؟”

در راستای قرینه سازی لب و رفع نواقص و عیوب آن و با هدف زیباسازی صورت و لب، میکروپیگمنتیشن تاتو رژلبانجام می گیرد. میکروپیگمنتیشن و تاتو رژلب، با استفاده از یک سوزن کوچک و نازک نوعی رنگدانه وارد لایه دوم پوست می شود که باعث می شود به آرامی لب ها را تغییر رنگ داده و برجسته شود.

دوام و ماندگاری رنگ تاتو به عوامل مختلف بستگی دارد که آنها را بیان می کنیم.

1- میزان تسلط و مهارت پیگمنتر و نحوه صحیح زاویه دست و میزان نفوذ رنگ

2- جنس پوست فرد، پوست خشک باعث پوسته پوسته شدن لب می شود و پوست انداز باعث کاهش دوام رنگ تاتو رژلب خواهد بود.

3- افرادی که مستعد تبخال هستند. حتما دو روز قبل از تاتو رژلب و تا سه روز بعد از آن هر 8 ساعت از قرص آسیکلوویر استفاده کنند. تبخال لب ماندگاری تاتو رژلب را کاهش می دهد.

4- کیفیت رنگ تاتو مورد استفاده تاثیرگذاراست. هرچه رنگ پررنگ تر باشد دوام آن بیشتر است.

5- زمان انجام تاتو لب مهم است اگر در دوران قاعدگی، بارداری یا شیردهی میکروپیگمنتیشن لب انجام شود به دلیل تغییرات هورمونی بعد، رنگ پذیری و ماندگاری رنگ تاتو کاهش می یابد.

اگر قصد انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب را داشته باشید شاید یکی از اولین سئوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاد این است که “آیا با وجود تاتو خط لب یا تاتو رژلب می توانم نماز بخوانم؟” یا “با انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب ،غسل و وضوی من صحیح است؟” یا “با انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب می توانم به حج بروم؟”

حکم شرعی برای وضو گرفتن و نماز خواندن :

به صورت کلی از نظر هیچ کدام از مراجع ، انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب چون رنگ تاتو زیر پوست قرار می گیرد مشکلی برای وضو گرفتن و نماز خواندن ایجاد نمی کند.

حکم شرعی برای غسل کردن گرفتن:

به صورت کلی از نظر هیچ کدام از مراجع ، انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب چون رنگ تاتو زیر پوست قرار می گیرد مشکلی برای غسل کردن ایجاد نمی کند .

حکم تاتو برای حج رفتن:

به صورت کلی از نظر هیچ کدام از مراجع ، انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب مشکلی برای حج رفتن ایجاد نمی کند .

آیت الله جواد فاضل لنکرانی درباره حکم شرعی تاتو خط لب یا تاتو رژلب:

سئوال:اگر زنی تاتو خط لب یا تاتو رژلب برای خود بکشد وضو گرفتن اشکالی دارد؟

جواب : اگر خط لب و رژلب مثل خالکوبی زیر پوستی باشد برای وضو و غسل اشکال ندارد، اما اگر برای نامحرم جلب توجه می کند باید از نامحرم پوشانده شود.

دفتر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) درباره حکم شرعی تاتو خط لب یا تاتو رژلب:
اگر تاتو خط چشم زیر پوست باشد که در این صورت اشکال ندارد.

سئوال: بعضی از قسمت های بدنم خالکوبی شده است. گفته می شود که غسل یا وضو و نمازم باطل هستند و نمازی از من پذیرفته نمی شود. امیدوارم مرا در این باره راهنمایی فرمایید.
جواب : اگر خالکوبی مجرد رنگ باشد یا در زیر پوست بوده و بر ظاهر پوست چیزی که مانع از رسیدن آب بر آن شود وجود نداشته باشد، وضو و غسل و نماز صحیح است.

دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی (مدظله العالی) درباره احکام تاتو خط لب یا تاتو رژلب:
تاتو خط لب یا تاتو رژلب و هاشور مانع وضو نیست.

سئوال:خالکوبی چه حکمی دارد و آیا برای غسل و وضو اشکالی ایجاد می کند؟
جواب:هرگاه ضرر خاصی برای بدن نداشته باشد و تصاویر آن موجب فساد اخلاق نباشد، جایز است و در هر حال برای وضو و غسل اشکالی ایجاد نمی کند.
سئوال: آیا خالکوبی در اسلام حرام است؟ چرا؟
جواب:حرام نیست، مگر عکس های خالکوبی شده مستهجن باشد یا اسامی مقدس که در حالت وضو نداشتن یا جنابت مایه اشکال شود.
سئوال: حکم تاتو خط لب یا تاتو رژلب چیست؟ آیا برای وضو و غسل اشکالی ندارد؟
جواب: اگر منظور از تاتو خط لب یا تاتو رژلب با رنگ است که زیر پوست قرار می گیرد اشکالی ندارد.
سئوال: این روزها برخی از بانوان تاتو خط چشم ، تاتو لب و … انجام می دهند مانند پررنگ کردن دور ابرو و لب با خالکوبی که زینت تلقی می شود و پوشاندن آن نیز مقدور نیست. لطفا بفرمایید این عمل مشمول آیه شریفه «وَ لایُبدینَ زینَتهنَّ» است یا نه؟ نگه به صورت چنین زنانی چه حکمی دارد؟
جواب:آیه «و لا یُبدینَ زینَتَهُنَّ» با توجه به جمله «الّاما ظَهَرَ مِنها» زینت های موجود در صورت و دست ها تا مچ را شامل نمی شو

عواقب خطرناک تاتوی لب

در گذشته تاتو برای نشان دادن تمایلات مذهبی و یا فرقه ای فرد انجام می شد اما امروزه از تاتو برای این کار کمتر استفاده می شود با گذشت زمان این پدیده با تغییراتی مواجه شده است افراد در جهت زیبایی اقدام به تاتوی روی خط لب، تاتوی خط چشم و تاتوی ابرو می کنند.
باید توجه داشت که انجام این کار از عوارضی برخوردار است که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه بدون توجه به به مضرات آن اقدام به این کار می کنند. حس پشیمانی فرد بعد از انجام تاتو از طرح ایجاد شده و ماندگاری آن برای همیشه یکی از معضلاتی است که افراد پس از انجام تاتو با آن مواجه می شوند. قرمزی و خارش پوست که بلافاصله بعد از انجام تاتو ایجاد می شود و یا حتی ممکن است سالها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می رود.

عفونت یکی دیگر از عوارض خطرناک تاتو است به طوری که اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود می تواند بیماری های عفونی و انتقال آن را در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری ها می توان بیماری خطرناک ایدز که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را نام برد.لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی در این بافت بیشتر بوده و علاوه براین به دلیل استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی در این بافت افزایش پیدا می کند. به طور کلی تاتو یک پروسیجر آسیب زا به پوست و بدن بوده و تحریک کننده است و به صورت کلی پزشکان آن را تایید نمی کنند حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده هم انجام شود عوارض بیشتری به همراه دارد.تاتو در سال های اخیر به صورت چشم گیری در بین جوانان و بانوان رواج یافته است و بسیاری از این افراد بدون توجه به عوارض جبران ناپذیر این پدیده اقدام به انجام آن می کنند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍
امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد!
درچه شرایطی انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود؟