تاتو خط لب و رژلب در زمان بارداری و شیردهی

  جمعه، 24 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تاتو خط لب و رژلب در زمان بارداری و شیردهی
اگر قصد انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب را در دوران بارداری یا شیردهی را داشته باشید ممکن است سئوالات زیادی  درباره ایمنی یا ماندگاری تاتو خط لب یا تاتو رژلب برایتان پیش بیاید.  مثلا اینکه “آیا می توانم در دوران بارداری یا شیردهی تاتو خط لب یا تاتو رژلب بزنم؟” یا “انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب در دوران بارداری یا شیردهی برای کودکم ضرر دارد؟

اگر قصد انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب را در دوران بارداری یا شیردهی را داشته باشید ممکن است سئوالات زیادی درباره ایمنی یا ماندگاری تاتو خط لب یا تاتو رژلب برایتان پیش بیاید. مثلا اینکه “آیا می توانم در دوران بارداری یا شیردهی تاتو خط لب یا تاتو رژلب بزنم؟” یا “انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب در دوران بارداری یا شیردهی برای کودکم ضرر دارد؟ ” یا “ماندگاری تاتو خط لب یا تاتو رژلب در دوران بارداری و شیردهی چگونه است؟”

تاتو خط لب و تاتو رژلب در دوران بارداری :

در دوران بارداری به خاطر تغییرات هورمونی و همینطور رقیق شدن خون احتمال کم رنگ شدن تاتو لب و تاتو رژلب وجود دارد .ولی اگر نکات زیر را رعایت کنید ضرری برای جنین ندارد :

1 – بهتر است تاتو خط لب و تاتو رژلب را در ماه های آخر بارداری انجام دهید.

2- حتما قبل از انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب با پزشک خود مشورت کنید.

3- برای انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب به مرکزی مراجعه کنید که یا تحت نظر پزشک باشد یا مجوز از وزارت بهداشت را داشته باشد .( تعارف را کنار بگذارید و از تاتو کار بخواهید مجوز خود را به شما نشان دهد)

4- برای انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب از روش میکروپیگمنتیشن استفاده کنید . زیرا سوزن های استفاده شده در دستگاه میکروپیگمنتشن یکبار مصرف هستند و احتمال سرایت بیماری های خونی از طریق دستگاه وجود ندارد و همینطور این دستگاه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد .
نکته: دقت کنید که تاتو کار قبل از شروع کار حتما سوزن دستگاه میکروپیکمنتیشن را تعویض کند و تمام وسایل مورد استفاده حتما یکبار مصرف باشند.

5-از تاتو کار بخواهید برای انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب حتما از رنگ های بدون سرب و ارگانیک استفاده کند . این نوع رنگ ها ماندگاری کمتری نسبت به رنگ های معمولی دارند ولی کاملا بی ضرر هستند و احتمال حساسیت در این نوع رنگ ها بسیار کم است(رنگهای آمیا و فیبروز جزو رنگهای ارگانیک و بدون سرب هستند)

6- در صورتیکه سابقه حساسیت دارید از تاتو کار خود بخواهید برایتان تست حساسیت انجام دهد.

تاتو خط لب و تاتو رژلب در دوران شیردهی:

در دوران شیردهی به خاطر تغییرات هورمونی و همینطور رقیق شدن خون احتمال کم رنگ شدن تاتو لب و تاتو رژلب وجود دارد .ولی اگر نکات زیر را رعایت کنید ضرری برای نوزاد ندارد :

1- برای انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب به مرکزی مراجعه کنید که یا تحت نظر پزشک باشد یا مجوز از وزارت بهداشت را داشته باشد .( تعارف را کنار بگذارید و از تاتو کار بخواهید مجوز خود را به شما نشان دهد)

2- برای انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب از روش میکروپیگمنتیشن استفاده کنید . زیرا سوزن های استفاده شده در دستگاه میکروپیگمنتشن یکبار مصرف هستند و احتمال سرایت بیماری های خونی از طریق دستگاه وجود ندارد و همینطور این دستگاه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد .

3-از تاتو کار بخواهید برای انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب حتما از رنگ های بدون سرب و ارگانیک استفاده کند . این نوع رنگ ها ماندگاری کمتری نسبت به رنگ های معمولی دارند ولی کاملا بی ضرر هستند و احتمال حساسیت در این نوع رنگ ها بسیار کم است(رنگهای آمیا و فیبروز جزو رنگهای ارگانیک و بدون سرب هستند)

4- در صورتیکه سابقه حساسیت دارید از تاتو کار خود بخواهید برایتان تست حساسیت انجام دهد.

5- بعد از انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب به مدت 6 الی 12 ساعت به نوزاد شیر ندهید و در این مدت شیر را دوشیده و دور بریزید.

6 – بهتر است برای انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب تا سه ماهگی کودک صبر کنید سپس تاتو لب را انجام دهید .

رنگ تاتو لب

اصولاً خانم هایی که اقدام به تاتو رژلب یاتاتو خط لب می کنند به دنبال زیبایی دائم هستند؛ در حقیقت این افراد، نمی خواهند در طول روز درگیر تمدید کردن رنگ رژلب خود باشند. وقتی صحبت از تاتو و آرایش دائم به میان می آید، باید در انتخاب رنگ و مدل تاتو رژلب وتاتو خط لب توجه کنیم؛ زیرا در یک بازه زمانی طولانی این رنگ با ما خواهد بود و پشیمان شدن و تغییر دادن رنگ تاتو رژلب یا تغییر طرح تاتو خط لب کاری سخت و دردسر زاست. واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند؛ زیرا بعد از مدتی لب ها، رنگ اصلی بکارگرفته شده را پیدا خواهد کرد.بعد از تاتو لب، سه مرحله را باید از سر بگذرانید: رنگ اولیه خیلی پر رنگ است و 4 یا 5 روز که پوست لایه برداری شود، این رنگ به همین صورت باقی می ماند. پس از گذشت چند روز، رنگ اولیه لب ها کاملاً محو شده و با استفاده از یک جلسه میکرپیگمنتیشن، بار دیگر لب ها را به رنگ دلخواه درمی آید. 3 تا 4 هفته پس از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب، رنگ اصلی لب ها بازگشته و شکل زیبایی به خود می گیرد.

ترکیب رنگ تاتو لب

برندهای مختلف تولید کننده محصولات تاتو، رنگهای تاتو لب متفاوتی را به بازار ارائه کرده اند. برخی رنگ های تاتو به تنهایی کاربرد دارند و برخی دیگر از رنگهای تاتو در ترکیب کردن با سایر رنگهای تاتو مناسب استفاده می شوند. یک تاتو کار حرفه ای باید به خوبی رنگ تاتو را بشناسد و بتواند باهم ترکیب کند تا بتواند متناسب با هر لب رنگ مورد نظر را ارائه کند، مثلاً اگر فردی لب های کبودی دارد و دوست دارد رنگ تاتو لب کالباسی داشته باشد، نسبت به فردی که رنگ تاتو خط لب کالباسی انتخاب کرده و لب های سفید و رنگ پریده دارد، باید از ترکیب رنگ متفاوتی استفاده کند. یعنی برای هر رنگ لب، باید از رنگ خط لب متناسب با آن استفاده کنید.

آیا قبل از تاتو خط لب باید کاری انجام بدهیم؟

همیشه یادتان باشد که برای زیباتر شدن باید بهای زیادی پرداخت کرد و حتی باید کارهایی انجام دهید که زیاد برای شما قابل تحمل نیس، موارد مهمی که باید قبل از تاتو انجام دهید، به شرح زیر است:

  1. قبل از ایجاد خط لب تاتو، به مدت چند ساعت (۸-۲۴ ساعت) از کافئین و مشتقات آن استفاده نکنید.
  2. توجه داشته باشید که به صورت مستقیم در معرض تابش اشعه ماورا بنفشخورشید (UV) قرار نگیرید.
  3. قبل از تاتو خط لب، از روش های میکرودرم پوست و یا لایه برداری و امثال آن استفاده نکنید.
  4. از داروهایی که باعث تحریک پوست می شوند، دوری کنید.
  5. در صورتی که زیاد تبخال می زنید، دقیقا از ۵ روز قبل از تاتو از قرص های ضد تبخال به نام آسیکلوویر استفاده نمایید؛ البته بهتر است قبل از مصرف دارو، با پزشک متخصص مشورت کنید.
  6. در صورت دارا بودن سابقه حساسیت با مشورت پزشک، از قرص سیتریزین (CETIRIZIN) ، استفاده کنید.

در مواد بالا، مطالب مهمی قبل از تاتو مطرح کردیم که حتما باید رعایت کنید. در ادامه، مواردی را مطرح می کنیم که بعد از انجام تاتو، ملزم به رعایت آن هستید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (92 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (64 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (48 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (33 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (26 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...