مراقبت از ورم بعد تاتو خط لب و رژلب

  جمعه، 24 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراقبت از ورم بعد تاتو خط لب و رژلب
بعد از انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب ممکن است لبها دچار ورم ، التهاب و خارش شوند ولی کدامیک از این موارد طبیعی و کدام غیر طبیعی هستند و برای کمتر شدن این عوارض چه کاری باید انجام دهیم .در این مطلب می خواهیم تمام این نکات را به صورت کامل توضیح دهیم ؛ پس با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

تاتو لب یکی از متدهای زیبایی است که این روزها بیشتر خانم ها به دنبال آن هستند، اگر شما هم به دنبال انجام تاتو لب هستید با ما در آی نبض همراه باشید. لب ها علاوه بر آنکه لبخند و احساسات را بروز می دهند یکی از قسمت های مهم صورت هستند که اهمیت ویژه ای بر زیبایی و جذابیت فرد دارند. مواردی همچون نا متناسب بودن لب بالا و پایین با یکدیگر، تیرگی لبها، سفیدی و رنگ پریدگی آن ها میتواند تأثیر منفی بر روی زیبایی داشته باشد.تاتو لب روشی است که برای قرینه سازی یا حجیم سازی لب و یا خط لب و گاهی برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها استفاده می شود. لب قسمت مهمی از صورت است و باید مراقبت از آن را جدی گرفت چون لب در زیبایی صورت نقش مهمی دارد.

روش تاتو لب به این شیوه است که تمام نواقص لب را برطرف می کند لب را پر تر نشان می دهد. اگر از رنگ لب خود ناراضی هستید می توانید از تاتو لب استفاده کنید. لب بافتی حساس و پر از عروق خونی سطحی است. هنگام تاتو لب هیچ خونریزی اتفاق نمی افتد. بعد از انجام تاتو لب مراقبت ویژه نیاز است. معمولا مدت زمان درمان بعد از تاتو لب 10 روز است.

کاربرد ها و موارد استفاده خط لب

  • استفاده به عنوان زیر ساز لب
  • بزرگ تر نشان دادن لب
  • تغییر دادن فرم و ظاهر لب
  • پیشگیری از پخش شدن یا ماسیده شدن رژ لب
  • استفاده از آن به جای رژ لب

در گذشته در بین مردم لب هایی ظریف و کوچک و به اصطلاحی لب های مینیاتوری مد بود اما امروزه بعد از آنکه سلبریتی های ایرانی و خارجی برای تغییر در چهره های خود و زیبا شدن، لبان خود را با تاتو های متفاوت حجیم و برجسته کردند در بین مردم عادی نیز تاتوی لب بسیار متداول شد.این نوع از تاتو مناسب بانوانی است که علاقه مند به آرایش های دائم هستند. آرایش روزانه ماندگاری بسیار کمی دارد مخصوصا آرایش لب که زودتر از همه ی آرایش ها پاک می شود اما اگر از تاتو های لب استفاده کنید دیگر نیاز نیست هر دقیقه نگران پاک شدن رژ لب خود باشید یکی دیگر از کاربرد های تاتوی خط لب همچنین برای از کاهش سفیدی های لب موثر است.

تاتوی لب علاوه بر تاثیر آن بر زیبایی یک نوع روش درمانی نیز می باشد برای بیمارانی که مادرزادی از داشتن خط لب بی بهره هستند و و دارای بیماری لب شکری هستند آن ها بعد از درمان اولیه بیماری خود می توان خط لب تاتو کنند.

ورم بعد از انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب:

بعد از انجام تاتو لب ممکن است لبها ورم کرده و قرمز رنگ شوند . این ورم و قرمزی در حد کم کاملا طبیعی است و معمولا بعد از گذشت دو یا سه روز از بین می رود ولی اگر قسمت تاتو شده دچار التهاب طولانی مدت شد حتما به پزشک مراجعه کنید ولی اگر التهاب و ورم قسمت تاتو شده در حد طبیعی باشد می توانید با رعایت موارد زیر روند بهبود را تسریع کنید:

1- از زمان انجام تاتو خط لب یا تاتو رژلب به مدت سه روز از شستن لبها خودداری کنید.

2- بعد از انجام تاتو رژلب ممکن است لبها کمی دچار التهاب شوند برای از بین بردن این التهاب تا 12 ساعت بعد از انجام تاتو لب از کمپرس یخ استفاده کنید . برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و بعد بر روی پلک ها قرار دهید . البته می توانید برای از بین بردن سریعتر این التهاب، به غیر از انجام کمپرس یخ از قرصهای کاهش التهاب هم استفاده کنید. (بعد از انجام تاتو خط لب ، لبها دچار التهاب نمی شوند)

3-از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید (روزی سه بار با استفاده از گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از پماد ویتامین آ را بر روی لبها بمالید) .

4- از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از پماد هیدروکورتیزون چشمی روی لبها بمالید )

5- در صورتیکه دارای تبخال می باشید یا احتمال ایجاد تبخال در شما زیاد است از تاتو کار خود بخواهید برای شما از پماد آسیکلوویر یا زوويراکس استفاده کند .( این پماد را در خانه استفاده نکنید چون ممکن است باعث ریزش رنگ تاتو لب شود)

6- به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

7- تا زمان بهبودی کامل تاتو خط چشم از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

8- بهتر است تا زمان بهبود کامل تاتو لب از رژلب استفاده نکنید . اما در صورت لزوم می توانید کمی رژلب روی لبها بزنید .( قبل از زدن رژ روی لبها ، سر رژلب را با دقت تمیز کنید)

9-بهتر است تا زمانی که لبها دچار التهاب هستند غذاهای داغ و پر ادویه نخورید.

خارش بعد از انجام تاتو خط لب کاملا طبیعی است . در این حالت از خاراندن لبها جدا خودداری کنید زیرا با خاراندن لبها روند بهبود تاتو لب را طولانی تر می کنید برای کم شدن خارش می توانید از پماد ویتامین آ چشمی یا پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید.(اگر قبل از استفاده پماد را درون یخچال قرار دهید برای کاهش خارش موثر تر است)

مدت زمان بهبود تاتو لب:

مدت زمان بهبودی تاتو خط لب و تاتو رژلب برای افراد مختلف ، متفاوت است اما معمولا این زمان بین 5 تا 12 روز طول می کشد . یکی از نشانه های اصلی برای اینکه بفهمید تاتو لب خوب شده است یا نه ، طبیعی شدن رنگ تاتو لب می باشد . رنگ تاتوی لب اولیه بسیار پر رنگ است ولی بعد از چند روز رنگ طبیعی خود را پیدا می کند . که این امر نشان دهنده بهبود تاتو خط لب یا تاتو رژلب می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (119 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (37 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی