علت خال و لک های سفید روی بیضه مردان

  سه شنبه، 07 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
علت خال و لک های سفید روی بیضه مردان
تبخال یک عفونت ویروسی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. زگیل های ناحیه تناسلی که شبیه برجستگی های سفید یا قرمز هستند، یک علامت شایع است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، معمولا وجود لکه سفید روی بیضه نگران کننده، نیست. اما به هر حال ممکن است به درمان نیاز داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که لکه های سفید رنگ روی بیضه نشانه ای از یک عفونت واگیردار جنسی (STI) باشد که در روابط جنسی منتقل می گردد.

این مقاله علل مختلف و احتمالی شکل گیری لکه های سفید رنگ بر روی بیضه ها را بررسی می کند و همچنین به شما می گوید چگونه از ایجاد این لکه ها پیشگیری کنید و در نهایت چه زمانی باید به ملاقات پزشک و درمان روی بیاورید.

علت لکه های سفید روی پوست بیضه

1- فرورفتگی مو به داخل پوست

رشد این موهای اصلاح شده یا تراشیده شده در زیر لایه پوست رویی اتفاق می افتد. اینحالت منجر به تحریک شده و تحریک هم می تواند به عفونت ختم شود.

در صورتیکه عفونت رخ دهد، چرک های مملو از باکتری می توانند باعث ایجاد لکه های به رنگ سفید شوند. این جوش های سر سفید در ناحیه تناسلی مردان ممکن است خارش داشته باشند، اما نباید خراشیده یا ترکانیده شوند. انجام این کار می تواند باعث بدتر شدن عفونت شود.

درمان جوش سر سفید در ناحیه تناسلی مردان

اگر دارای موهای ضخیم و مجعد هستید پیچ خوردگی موها به سمت داخل موقتی هستند و اغلب بدون درمان برطرف می شوند. اگر می خواهید روند کار را سرعت ببخشید، می توانید:

• از یک لایه بردار ملایم در ناحیه استفاده کنید تا سلول های مرده پوست را شل کرده و به خارج شدن ساقه موها از پوست کمک نماید.

• برای تسکین التهاب از روغن درخت چای یا یک ماده ضد عفونی کننده مشابه استفاده کنید.

• برای تسکین خارش، کرمهای استروئیدی بدون نسخه مانند هیدروکورتیزون استفاده کنید.

• اگر بعد از یک هفته درمان خانگی فرو رفتگی مو قادر به خارج سازی ساقه موها نشدید، به پزشک خود مراجعه کنید. آنها از یک سوزن استریل برای اینکار استفاده کرده و یک کرم آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تجویز خواهند کرد.

2- جوش (کورک)

وقتی چربی یا بافت مرده در منافذ پوست گیر کرده و باعث انسداد شوند، کورک ایجاد می شوند. اینحالت به باکتری ها اجازه رشد داده و منافذ را با چرک آلوده پر می شود. چرک همان چیزی است که باعث می شود یک جوش سر سفید به نظر برسد.

جوش ها معمولاً بی خطر هستند و به موقع برطرف می شوند. نباید جوشها را تخلیه کنید. در اینصورت التهاب تشدید یافته یا احتمال دائمی شدن زخمها وجود خواهد داشت. اجازه دهید جوش ها به مرور زمان از بین بروند.

درمان کورک تناسلی

با استفاده از بنزوئیل پراکسید یا سالیسیلیک اسید در ناحیه آسیب دیده می توانید به بهبود جوش ها کمک کنید. این مواد به پاکسازی باکتری ها، چربی و سلول های اضافی پوست کمک می کنند. با این حال، نباید از پمادهای جوش صورت یا سایر قسمت های بدن بر روی بیضه های خود استفاده کنید.

3- پاپول های پنیس

این پاپول ها بصورت جوش های سر سفید در نزدیکی انتهای یا کلاهک آلت تناسلی بصورت یک ردیف دیده می شوند و خطری به همراه ندارند.

درمان پاپول تناسلی

این جوش ها نیازی به اقدامات درمانی ندارند مگر در صورت تمایل بیمار، پزشک روش هایی مانند لیزر و کرایو را توصیه می نمایند.

4- عفونت قارچی

عفونت قارچی می تواند اطراف دستگاه تناسلی، کشاله ران، و باسن را آلوده کند. علت آن معمولاً تعریق زیاد است، به همین دلیل است که اغلب ورزشکاران دچار چنین حالتی می شوند. همچنین رشد بیش از حد قارچ در اطراف دستگاه تناسلیمی تواند به دلیل بهداشت ضعیف یا چاقی ایجاد شود.

علاوه بر لکه های سفید ناحیه تناسلی، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

• برجستگی یا لکه های قرمز

• بثورات قرمز دایره ای

• تاول های کوچک در اطراف بثورات

• پوست خشک و پوسته پوسته

درمان قارچ بیضه

استفاده از روشهای بهداشتی مناسب می تواند به سرعت خارش ناشی از عفونت قارچی را از بین ببرد.

این موارد شامل:

• شستشوی منظم، به ویژه بعد از فعالیت هایی که باعث تعریق می شود.

• پوشیدن لباس زیر نخی گشاد تا جریان هوا فراهم شود.

• استفاده از پودر یا اسپری جاذب عرق

• همچنین می توانید از کرم ضد قارچ بدون نسخه مانند کلوتریمازول یا پماد استروئیدی مانند هیدروکورتیزون برای تسکین علائم خود استفاده کنید.

اگر علائم بعد از یک یا دو هفته برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است برای از بین بردن عفونت داروی آنتی بیوتیکی تجویز کنند.

5- کیست های پیلار

این کیستها زمانی ایجاد می شوند که فولیکول مو با کراتین (پروتئین تشکیل دهنده ناخن ها و موها) پر شود. کیستها می توانند باعث ایجاد برجستگی سفید یا قرمز در محل فولیکول شود.

این کیست ها معمولاً در مناطقی از موهای متراکم مانند پوست سر یا کیسه بیضه ایجاد می شوند و اغلب به صورت خوشه ای ظاهر می شوند. اگر آلوده شوند می توانند متورم شده و باعث بزرگتر شدن، تحریک یا درد شوند.

روش های درمانی کیست های پیلار

اگر مشکوک به ابتلا به این نوع از کیستها هستید، به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است از روش های مخصوصی برای خارج سازی کیست از فولیکول استفاده کنند.

6- فولیکولیت

فولیکولیت زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های نگهدارنده موها، ملتهب یا آلوده شوند. اینحالت ممکن است در اثر عفونت باکتریایی، عفونت قارچی، یا رویش موها رخ دهد.

اگرچه فولیکولیت ممکن است خارش داشته باشد، اما معمولاً بی خطر هستند مگر اینکه عفونت آنها درمان نشود.

در صورت مشاهده این علائم فوراً به پزشک مراجعه کنید:

• سوزش یا خارش

• چرک یا ترشح از برجستگی های سفید یا تاول ها

• درد یا حساسیت در اطراف برجستگی ها

درمان جوش روی بیضه

فولیکولیت را معمولاً می توان با کرمهای ضد باکتری یا ضد قارچ مانند Neosporin یا Terrasil درمان کرد. اگر طی یک هفته وضعیت شما بهبود نیافت، به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است آنتی بیوتیک های قویتری تجویز کنند. در موارد شدید، همچنین ممکن است روش هایی را برای تخلیه و تمیز کردن عفونت های بزرگتر توصیه کنند. اگر به طور مکرر به فولیکولیت مبتلا می شوید، ممکن است پزشک جراحی لیزر را برای برداشتن فولیکول های مو توصیه کند.

7- لکه های فوردایس

لکه های فوردایس زمانی اتفاق می افتد که غدد سباسه بزرگ شده و به صورت لکه های ریز سفید ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. این غدد پوست را مرطوب کرده و معمولاً توسط لایه بیرونی پوست پوشانده می شوند.

این لکه ها بی خطر هستند. آنها می توانند تقریباً در هر نقطه از بدن از جمله لکه سفید روی کیسه بیضه و آلت تناسلی بدن ظاهر شوند. گاهی حتی ممکن است از ابتدای تولد وجود داشته باشند، گرچه ممکن است تا زمان بلوغ ظاهر نشوند.

روش های درمانی لکه های فوردایس

پزشک معمولاً درمانی را توصیه نمی کند مگر اینکه بخواهید آنها را برطرف کنید. گزینه های شما برای حذف آنها ممکن است از درمان های موضعی گرفته تا استفاده از لیزر متغیر باشد.

8- زگیل تناسلی در نتیجه HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتشر می شود. زگیل تناسلی نشانه شایع آنست. این زگیل ها شبیه برجستگی های سفید یا قرمز بوده و ممکن است در اطراف کیسه بیضه و ناحیه تناسلی ظاهر شوند.

زگیل های تناسلی معمولاً مادام العمر نبوده و یا عوارض طولانی مدت ایجاد نمی کنند. اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد ، ممکن است مدت زمان طولانی تری بمانند.

روش های درمانی

اگر مشکوک به وجود زگیل های تناسلی یا HPV هستید، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است استفاده از داروهای موضعی برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و یا جراحی لیزر با نیتروژن مایع برای یخ زدگی زگیل ها و جدا شدن از ناحیه تناسلی توصیه نمایند.

9- زگیل تناسلی در نتیجه تبخال

تبخال یک عفونت ویروسی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. زگیل های ناحیه تناسلی که شبیه برجستگی های سفید یا قرمز هستند، یک علامت شایع است.

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• قرمزی

• تحریک

• خارش

• تاول هایی که ترکیده و ترشحات چرکی دارند.

درمان زگیل تناسلی

اگر به داشتن زگیل های تناسلی یا ویروس هرپس سیمپلکس مشکوک هستید، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. به احتمال زیاد پزشک برای کمک به بدن در مبارزه با عفونت، داروی ضد ویروسی تجویز می کند. اگرچه این داروها از انتشار آن پیشگیری نمی کنند، اما می توانند به تسریع زمان بهبودی زخم ها و کاهش درد کمک کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (610 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان